  • 11. Data: 2014-11-28 00:17:47
    Temat: Re: C5 a Xsara - niezawodnosc i koszty utrzymania
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2014-11-27 22:05, Maciek pisze:

    > Nie wierze. Wymiana plynu, filtrow, dobijanie cisnienia - to wszystko od 20
    > lat robia zwykle serwisy.

    Nie takie zwykłe. Raczej te, specjalizujące się w tym, albo ogólnie we
    francowatych. Oddanie auta do kowala, któremu się wydaje, że umie - to
    prosta droga do rozwalenia hydro.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 12. Data: 2014-11-28 07:23:22
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-11-27 14:46, *Maciek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Dnia Wed, 26 Nov 2014 20:45:02 +0100, Maciek napisał(a):
    >
    > (...)
    >
    > Nie wierze, zeby nikt nie jezdzil tu C5....

    My tu się znamy na samochodach ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 13. Data: 2014-11-28 07:36:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Nov 2014 00:17:47 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Raczej te, specjalizujące się w tym, albo ogólnie we
    > francowatych.

    To mialem na mysli. U kowali naprawia sie tylko niemieckie auta :)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 14. Data: 2014-11-28 09:20:58
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Nie wierze. Wymiana plynu, filtrow, dobijanie cisnienia - to wszystko od
    > 20
    > lat robia zwykle serwisy.

    Bardzo chetnie bym przytulil takie c5, tym bardziej ze ceny spadaja .
    No dobra a konkretnie ile w takiej c5 kosztuje pakiet startowy zawiechy?
    domyslam sie ze taka akcja u specjalisty zalatwi sprawe zawiechy do konca
    zycia auta - biorac pod uwage te najstarsze...
    czyli - na pare lat i 50-60 000 ?

  • 15. Data: 2014-11-28 10:06:59
    Od: "Kyzio" <k...@o...pl>

    Uzytkownik "Maciek" napisal w wiadomosci news:
    > A czy ktos wie, jak na tle Xsary wypada C5 z rocznikow 2004-2005?

    Pierwsze moje C5 2.0 Pb + LPG BRC rok 2004.12 (juz po lifcie czyli model
    2004-2008) uzytkowalem 2 lata okolo 35 tkm.
    Zero problemów, 1 awaria (jakis modul pod bezpiecznikami - standarowa
    usterka).
    Spodobal sie na tyle ze sprzedalem i kupilem kolejne C5 1,8 Pb + LPG Elpigaz
    rok 2006 uzytkuje okolo 8 miesiecy ok 12 kkm.
    Ten silnik zdecydowanie za maly na C5.
    Jak narazie z napraw eksploatacyjnych lozysko + sworzen.
    W planach jest sprzedaz i ponowny zakup C5 (moze kombi) ale tylko benzynka
    2.0.

    Przy tym samochodzie zapomnialem co to zly dojazd na dzialke (wystarczy
    magiczny przycisk i nie szoruje po glinie na drodze dojazdowej, sprawdza sie
    kilka razy w tygodniu).
    Czasem udaje sie zaparkowac w miejscu gdzie zwykla osobowka bym nie wjechal
    (podniesienie do pozycji max daje spory przeswit).
    Duzo spokojniej pokonuje sie dziury, progi zwalniajace.

    Krzysiek

  • 16. Data: 2014-11-28 11:01:30
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2014-11-28 09:20, abn140 pisze:

> [...]
    > domyslam sie ze taka akcja u specjalisty zalatwi sprawe zawiechy do konca
    > zycia auta - biorac pod uwage te najstarsze...

    Jak nie ma nigdzie wycieków płynu LHM to nie trzeba nic wkładać.
    Zawias bardzo trwały i dopracowany, zresztą już od bardzo dawna Cytryna
    siedzi w tym zawiasie.
    Nabicie sfer gazem to koszt ok. 50PLN/szt. A o ile dobrze pamiętam 5
    sfer jest...

  • 17. Data: 2014-11-28 12:40:44
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Nov 2014 10:06:59 +0100, Kyzio napisał(a):

    > Pierwsze moje C5 2.0 Pb + LPG BRC rok 2004.12 (juz po lifcie czyli model
    > 2004-2008)

    Jak z korozja w obu autach? Pokazuje sie cos, czy spokoj?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 18. Data: 2014-11-28 13:04:45
    Od: "Kyzio" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości news:
    > Jak z korozja w obu autach? Pokazuje sie cos, czy spokoj?

    W pierwszym zaczela isc korozja pod srebrna listwa na klapie bagaznika
    (wystarczyla 2 cm zaprawka pod ta listwa), w obecnie posiadanym nie widze
    sladow korozji.
    To pewnie zasluga ze udalo sie trafic egzemplarz nie malowany przez naszych
    pseudofachowcow.
    W pierwszym korozja poszla na tylnych zaciskach hamulcowych odsuwajac je od
    pionu (standard w cytrynach), wystarczylo przelozenie zaciskow (zamiana
    stronami).

    Kyzio

  • 19. Data: 2014-11-28 15:25:41
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Duzo spokojniej pokonuje sie dziury, progi zwalniajace.
    >
    > Krzysiek

    Automat?
    ja bym w asb celowal.... ludzie sie boja wiec sa tansze i w lepszym stanie.
    asb w tych autach sa ok?

  • 20. Data: 2014-11-28 15:40:12
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Nov 2014 15:25:41 +0100, abn140 napisał(a):

    > Automat?
    > ja bym w asb celowal....

    Ja tez, ale opinie w sieci sa takie sobie. Tylko ze nigdy nie wiadomo, czy
    to wynika z samej konstrukcji, czy z niedbania.
    U nas pokutuje np. przeswiadczenie, ze w automacie nie zmienia sie oleju i
    filtra....

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl