eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCO2 w układzie chłodzenia › CO2 w układzie chłodzenia
  • Data: 2016-08-31 12:06:32
    Temat: CO2 w układzie chłodzenia
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Czołem

    pytanie za 100 punktów: czy obecność CO2 w układzie chłodzenia (test chemiczny)
    zawsze musi oznaczać walniętą uszczelkę pod głowicą?

    Pacjent to L200 2,5 did. 3 tys. km temu po przegrzaniu silnika pękła głowica, olej
    dostał się do układu chłodzenia.
    Naprawa - wymiana głowicy, zasyfionej chłodnicy, pompy wody, większości przewodów
    ukł. chłodzenia. Co się dało, było kilkukrotnie płukane chemią. Niestety na pewno w
    kanałach silnika, nagrzewnicy itp. nieco masła olejowego zostało.

    Teraz po przejechaniu ok. 3k km zrobiłem test chemiczny na obecność CO2 w układzie
    chłodzenia - i niestety już po drugim zassaniu czynnik zmienił barwę.

    Silnik pracuje normalnie, w płynie chłodzącym nie ma masła, olej wygląda normalnie,
    nic się nie zbiera pod korkiem, temperatura równo w połowie skali...

    Czy obecność dwutlenku węgla może być spowodowana resztkami oleju, które nie zostały
    dopłukane z kanalików i zakamarków układu po pierwszej awarii? Czy jednak powinienem
    się przejmować i póki jeszcze nie walnęło konkretnie, rwać znowu głowicę?... :( Nie
    muszę chyba dodawać, że koszty są potężne, żeby to porządnie zrobić...

    pablo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: