  • 121. Data: 2012-07-25 23:12:43
    Temat: Re: Ciekawostka/?miesznostka
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "to" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:juj00t$jl8$10@usenet.news.interia.pl...

    > Jeśli poruszał się z maksymalną dozwoloną prędkością to mógł jechać lewym
    > i nawet dobrze, że to robił.

    Z tym, że nie na pewno.
    No chyba, ze w Twoich komiksach jest to napisane :)

  • 122. Data: 2012-07-25 23:20:18
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > Ograniczenia prędkości to najbardziej fundamentalny z limitów. To one
    > odpowiadają za większość śmiertelnych wypadków na naszych drogach. Osoba
    > jadąca lewym pasem z maksymalną dozwoloną prędkością nie przeszkadza
    > nikomu stosującemu się do przepisów. Nie można dać się terroryzować
    > piratom drogowym, niech sobie ćwiczą na torze albo grając w NFS.

    A skąd ta pewność, że poruszasz się z maksymalną dozwoloną?
    Wszak każdy wskazania każdego prędkościomierza są obarczone błedem.
    Być może prędkościomierz tego, który jedzie za Tobą wskazuje prędkość niższą
    niż Twój prędkościomierz. Dlaczego niby chcesz mu zabraniać wyprzedzania,
    skoro nie przekracza maksymalnej, dozwolonej prędkości?

  • 123. Data: 2012-07-25 23:30:03
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > Czyli bawi Cię, że łamiesz przepisy. CBDO!

    Ale on wcale nie musi łamać prawa, ponieważ wskazanie jego prędkościomierza
    może być niższe od Twojego. Twój prędkościomierz może nieco zawyżać
    prędkość, a jego nieco zaniżać i już jest różnica nawet 15-20km/h.
    Tak a propos, przepisy to są w kuchni np. przepis na placki ziemniaczane, na
    zupę grochową czy szarlotkę itp.
    O tym jak się zachowywać na drodze decyduje "Prawo o Ruchu Drogowym"

  • 124. Data: 2012-07-25 23:57:03
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Plumpi

    > A sk?d ta pewno?ae, ?e poruszasz sie z maksymaln? dozwolon?? Wszak ka?dy
    > wskazania ka?dego predko?ciomierza s? obarczone b?edem. Byae mo?e
    > predko?ciomierz tego, który jedzie za Tob? wskazuje predko?ae ni?sz? ni?
    > Twój predko?ciomierz. Dlaczego niby chcesz mu zabraniaae wyprzedzania,
    > skoro nie przekracza maksymalnej, dozwolonej predko?ci?

    Mój GPS nie jest obarczony błędem.

    --
    ignorance is bliss

  • 125. Data: 2012-07-26 01:19:02
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 25.07.2012 Shrek <u...@d...invalid> napisał/a:

    > "o to kiedy i gdzie wolno wyprzedzać, ze szczególnym
    > uwzględnieniem wyprzedzania z prawej oraz na zakręcie."
    >
    > Dlatego?

    Dla mnie w kontekście całego wątku znaczyło to "wyprzedzania z prawej
    oraz wyprzedzania na zakręcie". Może za bardzo to uprościłem przy
    pisaniu.

    > NIe, pisałeś o szczególnym uwzględnieniu zakrętu, co ma się nijak do
    > prostej drogi.

    J.w.

    > A na prostej drodze można praktycznie zawsze, kiedy dozwolone jest
    > wyprzedzanie z lewej, czyli na zasadach ogólnych. Dwukierunkową jezdnię
    > z dwoma pasami w każdą stronę, poza zabudowanym można na siłę szukać,
    > ale ja nie mam czasu na pierdoły. Może ty dasz przykład takiego
    > przypadku?

    Jakbym znał to bym podał :) To co powyżej napisałeś sam pisałem tutaj
    kilka lat temu. A problem właściwy jest taki, że większość kierowców nie
    wie, że z prawej można wyprzedzać. Więc np. nie patrzą w lusterka przy
    zmianie pasa...

    > Poza tym egzotycznym przypadkiem, nie ma znaczenia z prawej
    > czy lewej (jeśli oczywiście są dwa pasy, inaczej dyskusja staje się
    > bezprzedmiotowa;).

    Wystarczy, że wyprzedzany sygnalizuje zamiar skrętu i już strona ma
    znaczenie ;-p

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 126. Data: 2012-07-26 02:02:27
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-23 13:46, to pisze:
    > begin nazgul

    > Ograniczenia prędkości to najbardziej fundamentalny z limitów. To one
    > odpowiadają za większość śmiertelnych wypadków na naszych drogach.

    Ty wierzysz w to co piszesz?

    --
    anacron

  • 127. Data: 2012-07-26 02:04:08
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-23 17:54, nazgul pisze:

    > nieee
    > chyba próbuje parodiować Artura Maślaga.
    > nie przyjmuję do wiadomości, że może to pisać na poważnie.

    Prawda może Cię przerazić :)

    --
    anacron

  • 128. Data: 2012-07-26 05:12:03
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-07-25 22:52, to pisze:
    > begin MarcinJM

    > Dres idący po ulicy nie jest niczym potencjalnym, chyba, że już kogoś
    > zaczepia (ale jeszcze nic nie kradnie).

    Jest w tym samym stopniu co ktos jadacy autostrada 200km/h

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 129. Data: 2012-07-26 09:15:35
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-07-25 18:24, Shrek pisze:

    > A możesz mi powiedzieć po co _szczególny_ przepis dotyczący dwóch jezdni
    > jednokierunkowych, jeśli w calości na pytanie którą jezdnią jechać
    > odpowiada poprzedni art 16.1?

    zapewne po to, żebyś nie miał tych wątpliwości, które tutaj wykazałeś.

  • 130. Data: 2012-07-26 12:32:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości

    >Ty wierzysz w to co piszesz?

    Kiedy to prawda - jakby tak wszyscy przestrzegali, to by bylo wypadkow
    o polowe mniej.

    A jakby tak w calym kraju wprowadzic 20, to smiertelnych by nie bylo
    wcale :-)

    J.