  • 151. Data: 2012-07-27 22:35:36
    Temat: Re: Ciekawostka/?miesznostka
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-07-27 19:19, Shrek pisze:

    > jednokierunkowej 16.2, to który w przypadku ogólnym 16.4. Inaczej 16.2
    > nie ma sensu. ^^^^^^^^^^^
    >
    > Tu.

    przeprasza Sherk
    ale ogarnij się i dyskutuj na poziomie
    nie wygrzebuj jakichś swoich stwierdzeń sprzed 345 wypowiedzi.

    to co przywołałeś zaznaczyłem już w o 26.07 20:42

  • 152. Data: 2012-07-27 23:35:37
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-07-27 22:35, nazgul wrote:

    > przeprasza Sherk
    > ale ogarnij się i dyskutuj na poziomie
    > nie wygrzebuj jakichś swoich stwierdzeń sprzed 345 wypowiedzi.
    >
    > to co przywołałeś zaznaczyłem już w o 26.07 20:42

    Eee. Nie chce mi się. Jeśli twierdzisz, że 16.1 o ruchu prawostronnym
    nie wystarcza ci do wyboru prawej jezdni, to rzeczywiście dyskusja o
    dalszych ustępach nie ma sensu. Gwoli ścisłości sprzed 3 czy 4 wypowiedzi.

    Shrek

  • 153. Data: 2012-07-31 18:30:51
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-07-26 18:16, J.F wrote:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup

    > Ale niekoniecznie z prawej strony, bo patrz pkt 10 doslownie.

    Ten punkt jest jak Yetii. Niby jest, ale większość takiej drogi nie
    widziała. BTW - kajam się - przy Powązkach jest znak niebezpieczny
    zakręt - codziennie jeżdzę, dziś akurat jechałem rowerem i sobie
    przypomniałem, zeby zerknąć - na codzień nie zauważałem, bo i bez tego
    znaku, jaki zakręt jest każdy widzi;)

    Shrek.

  • 154. Data: 2012-07-31 21:46:23
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-07-27 23:35, Shrek pisze:

    > Eee. Nie chce mi się. Jeśli twierdzisz, że 16.1 o ruchu prawostronnym
    > nie wystarcza ci do wyboru prawej jezdni, to rzeczywiście dyskusja o
    > dalszych ustępach nie ma sensu. Gwoli ścisłości sprzed 3 czy 4 wypowiedzi.

    Shrek, po pierwsze nie imputuj.
    nie chodzi o to co "mi wystarcza"
    Ty zacząłeś bić pianę dzieląc kolejne punkty ("zapałki") na czworo, że
    ten potrzebny tamten nie, i nie zachowałeś przy tym elementarnej
    jasności wywodu.

    jak widać nawet mimo rozwinięcia punktu 16.1 niektórzy mają wątpliwości
    po którym pasie można jechać.

  • 155. Data: 2012-08-01 07:05:59
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-07-31 21:46, nazgul wrote:

> [...]
    > Ty zacząłeś bić pianę dzieląc kolejne punkty ("zapałki") na czworo, że
    > ten potrzebny tamten nie, i nie zachowałeś przy tym elementarnej

    Ustawodawca podzielił artykuły na ustępy - nie ja - zakłada się, że
    ustawodawca tworząc prawo ma w tym jakiś cel.

    > jak widać nawet mimo rozwinięcia punktu 16.1 niektórzy mają wątpliwości
    > po którym pasie można jechać.

    Ano. Zwłaszcza jak czyta się tylko dwa punkty z artykułu ignorując
    resztę (bo to to samo, co w innym ustępie). Otóż nie to samo - prawa nie
    tworzy się w sposób Art.16 ustępy 16.1 do 16.100 "przepisz 100 razy
    obowiazuje ruch prawostronny". Jeśli się pojawia 16.2 to znaczy, że nie
    ma on znaczyć dokładnie to co 16.1, i z jakiegoś powodu ustawodawca
    postanowił uregulować przypadek drogi dwujezdniowej. Ponieważ to, że
    należy jechać prawą jezdnią określa 16.1, to o co mogło twoim zdaniem
    chodzić?

    Shrek.

  • 156. Data: 2012-08-01 15:40:28
    Temat: Re: Ciekawostka/?miesznostka [OT]
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2012-07-27 20:10, Cavallino pisze:

    > Bzdura.
    > I PLONK za kapelusznictwo, ostrzeżenie było.

    90% twoich wypowiedzi to warningi, plonki i cwaniakowanie. Skoro nie
    potrafisz uzasadnić swojego zdania to w zadzie mam twoje posty i bardzo
    się cieszę, że nie będziesz mnie już warningował, plonkował i negował.
    Będzie trochę mniej śmieci na grupie.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 157. Data: 2012-08-01 15:52:43
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Hej

    > Psychopatyczne to jest jak jedziesz spokojnie 140-150 lewym pasem i
    > wyprzedzasz tiry jadące w pewnych odstępach a na zderzaku Ci siada jakiś
    > pojeb i miga długimi, awaryjnymi, klaksonem popiskuje, bo nie może
    > poczekać aż miniesz pobliską grupkę.

    Wtedy spokojnie spryskujesz sobie szyby duza iloscia plynu do
    spryskiwaczy i koles sie pieknie oddala..:)

  • 158. Data: 2012-08-01 19:22:56
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-08-01 07:05, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Ano. Zwłaszcza jak czyta się tylko dwa punkty z artykułu ignorując
    > resztę (bo to to samo, co w innym ustępie).

    taki wniosek Ty wysuwałeś, dla mnie nic zbędnego tam nie było

    > Otóż nie to samo - prawa nie
    > tworzy się w sposób

    masz jakies doświadczenie w tej kwestii?

> [...]
    > postanowił uregulować przypadek drogi dwujezdniowej. Ponieważ to, że
    > należy jechać prawą jezdnią określa 16.1, to o co mogło twoim zdaniem

    sprecyzuj o co Ci chodzi, może postaw jakąś tezę do której będzie się
    można odnieść.

  • 159. Data: 2012-08-01 20:18:13
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-08-01 19:22, nazgul wrote:

    > taki wniosek Ty wysuwałeś, dla mnie nic zbędnego tam nie było

    Znaczy 16.1 nie wystarcza ci do określenia, że masz się poruszać prawą
    jezdnią?

    > masz jakies doświadczenie w tej kwestii?

    Tak.

    > sprecyzuj o co Ci chodzi, może postaw jakąś tezę do której będzie się
    > można odnieść.

    Znaczy, że 16.2 jest zbędny jeśli chodziłoby tylko o to, którą jezdnią
    jechać, bo że prawą to określa 16.1. Określa on przypadek szczególny
    dwujezdniowej drogi i określa, że w takim przypadku masz do dyspozycji
    całą prawą jezdnie.

    Shrek.

  • 160. Data: 2012-08-02 15:07:03
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-08-01 20:18, Shrek pisze:

    > Znaczy 16.1 nie wystarcza ci do określenia, że masz się poruszać prawą jezdnią?

    Nie, bo co to właściwie znaczy prawostronny? Może chodzi o to, że poruszamy się
    prawą stroną dowolnej jezdni? A może prawą stroną pasa ruchu?

> [...]
    określa, że w takim przypadku masz do dyspozycji całą prawą jezdnie.

    E tam.
    16.4 nakazuje jechać przy prawej krawędzi jezdni.
    16.2 precyzuje o którą konkretnie jezdnię chodzi, gdy >1.

    A zagadka "po co 16.2 skoro jest 16.1" jest nietrudna: 16.1 jest na tyle ogólnie
    sformułowany,
    że bez 2 i 4 pozostawiałby wielka dowolność interpretacji. Powyższa interpretacja 2 i
    4
    zgadza się też z orzecznictwem, ot i wszystko.

    To tak jakbyś miał takie oto przepisy dot. używania toalet:

    16.1 unikać chlapania na ściany
    16.2 gdy jest więcej niż jeden pisuar, wybierać pierwszy wolny z prawej.
    16.4 używając pisuaru celować w sam środek.