  • 21. Data: 2019-07-10 12:06:09
    Temat: Re: Co to za bzdury z hyperloop w polska bieda?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > TGV ? Francja, Japonia (nie TGV, ale podobne), kawalek w Hiszpanii.
    > No i teraz czytam, ze w Korei i Taiwanie.
    >
    > Gdzie jeszcze predkokosci siegaja 300km/h ?

    Mapki zobacz:
    https://en.wikipedia.org/wiki/High-speed_rail

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2019-07-10 12:13:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 lipca 2019 18:59:05 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Wiem, ze maglev ma jedna dzialajaca linie na swiecie.
    >
    > A hyperloop bedzie jeszcze drozszy.

    Właśnie tak myślałem, wciąż jesteś w swojej formie.

  • 23. Data: 2019-07-10 12:36:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Właśnie tak myślałem, wciąż jesteś w swojej formie.

    Ale o co chodzi - maglev ma juz wiecej linii, czy twoim zdaniem
    hyperloop bedzie tanszy ?

    Bo jesli chodzi o mnie - wyciagnalem logiczne wnioski :-P

    J.

  • 24. Data: 2019-07-10 12:49:07
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 lipca 2019 19:38:55 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Ale o co chodzi - maglev ma juz wiecej linii, czy twoim zdaniem
    > hyperloop bedzie tanszy ?
    >
    > Bo jesli chodzi o mnie - wyciagnalem logiczne wnioski :-P

    Z mieprawdziwych założeń można wyciągać dowolne wnioski. Ale kontynuuj, bo to jest
    ciekawe.

  • 25. Data: 2019-07-10 13:03:02
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-07-10 o 11:17, Konrad Anikiel pisze:

    > Słuchaj, odłóżmy kwestie techniczne na bok, bo się gmatwasz. Wiatraki nie działają
    w kosmicznej próżni i mnie do tego nie przekonasz.

    > Mnie tylko interesuje ilość ściemy którą trolom udało się wrzucić zwykłym ludziom
    do głów żeby ich przekonać że hyperloop będzie coś tam złego robił.

    No to obejrzyj do końca chociaż ten jeden filmik.
    A w ile ściemy uwierzyli tak zwani zwykli ludzie - tego nie wiem.
    Te trole, które ja oglądałem, nie wrzucały, że hyperloop będzie coś tam złego robił,
    tylko, że z technicznego punktu widzenia jest prawie niemożliwy do zrobienia.

    > Fake news mnie interesuje: kto, skąd, za czyj ą kasę itd. Wiesz coś?

    Nie rozumiem pytania.

    Nie jestem też specem od hyperloopa.
    Od 2 lat nie interesowałem się tym tematem, ponieważ uznałem hyperloop za
    nieprzyszłościowa technologię,
    żeby nie powiedzieć ściemę.

  • 26. Data: 2019-07-10 13:07:20
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Sorry, ale to jest jest peudonaukowy bełkot mający szokować za pomocą
    > bezsensownych przykładów, typu porównajmy z komorą próżniową NASA,
    > poepatujmy efektami rozszerzalności cieplnej kilkuset km rury, powiedzmy
    > coś o jakiejś wysokiej próżni i miedzianych uszczelkach. Dalej już nie
    > dałem rady.

    No i tego się obawiałem.
    Uprzedzałem, że nie mam czasu szukać lepszych filmików.
    Jeżeli temat Cię interesuje - szukaj informacji sam.
    Chyba że znasz się na tej technologii i twierdzisz, że hyperloop jest dobrym
    pomysłem.
    Twierdzisz tak?

  • 27. Data: 2019-07-10 13:48:48
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 lipca 2019 20:03:03 UTC+9 użytkownik robot napisał:

    działają w kosmicznej próżni i mnie do tego nie przekonasz.

    do głów żeby ich przekonać że hyperloop będzie coś tam złego robił.

    > No to obejrzyj do końca chociaż ten jeden filmik.

    Obejrzałem, dania nie zmieniłem. Brednie.

    > A w ile ściemy uwierzyli tak zwani zwykli ludzie - tego nie wiem.

    Ty nie wiesz, ale od Ciebie można się dowiedzieć.

    > Te trole, które ja oglądałem, nie wrzucały, że hyperloop będzie coś tam złego
    robił, tylko, że z technicznego punktu widzenia jest prawie niemożliwy do zrobienia.

    > Nie rozumiem pytania.

    Wiem.

    > Nie jestem też specem od hyperloopa.

    Przed chwilą byłeś.

    > Od 2 lat nie interesowałem się tym tematem, ponieważ uznałem hyperloop za
    nieprzyszłościowa technologię,
    > żeby nie powiedzieć ściemę.

    No więc skoro nie masz argumentów za nieekonomicznością, to może coś napisz o
    nietechnologiczności? Nie że jedna pani drugiej pani na youtubie coś tam opwiedziała,
    tylko co zapamiętałeś sprzed dwóch lat, dlaczego dziś nie wierzysz hyperloopa?

  • 28. Data: 2019-07-10 15:21:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu środa, 10 lipca 2019 16:34:16 UTC+9 użytkownik robot napisał:
    >Po pierwsze, w Polsce hyperloop nie ma sensu ze względu na znikomy
    >zysk społeczny.
    >My nie mamy pojedynczych skupisk miejskich, które dałoby się połączyć
    >kilkoma liniami i w magiczny sposób zwiększyć dostępność pracownika
    >dla firm w centrach tych miast.
    >Tak było w XIX wieku, ale teraz żeby dowieźć potencjalnego pracownika
    >z przysłowiowej "podwarszawy" do centrum, trzebaby zbudować kolej w
    >dwustu różnych kierunkach, bo ludzie nie mieszkają w kupie, tylko
    >każdy chce mieć chatę z kraja. Polska dla dojazdu do pracy potrzebuje
> [...]

    A z Łodzi do Warszawy ?

    Tylko ze ten sam problem ma caly swiat ... no i moze dlatego hyperloop
    nie ma sensu :-P

    Ale patrzac na pociagi ekspresowe ... ktos nimi jezdzi, i pewnie
    chcialby szybciej.

    Ba - ten hyperloop ma miec predkosc samolotu, to moglby zastapic i
    samoloty .. na popularnych trasach.

    >Po drugie, to myśmy w rachowaniu różnych kosztów wielkich inwestycji
    >infrastrukturalnych zapomnieli o kosztach środowiskowych.
    >Ja już tu kiedyś pisałem o tym że chętnie mówimy o "environmental
    >services", ale przez gardło nam nie potrafi przejść "environmental
    >impact".

    Tylko co ma wiekszy impact - proponowany hyperloop czy samoloty ?

    >Potrafisz policzyć ile pieniędzy trzeba by dzisiaj wydać na usunięcie
    >plastiku z oceanów

    Hm, ostatnio uslyszalem ze to chodzi o kawalki ponizej 1mm ... jesli
    istotnie takie duze ... czy trzeba je usuwac ?
    Poza tym - gdybysmy smieci spalali, zamiast wyrzucac do oceanu, to by
    ich w oceanach nie bylo :-)

    >, albo dwutlenku węgla z atmosfery? Ludzkość nie ma takich środków.

    Las sam rosnie. Prawie sam :-)
    Tylko wrzucic stare drewno do kopalni :-)

    >Gdybyśmy dostali fakturę za zdegradowane środowisko,
    >zbankrutowalibyśmy tego samego dnia. Bądź łaskaw nie zapominać o tym
    >kiedy rzucasz hasłami w rodzaju "a oni wywalają na to kasę".

    >Po trzecie, napiszę rachunki tej rury, sam będziesz się mógł pobawić.
    >Wyjdzie to samo co w szambiarce. Żadna tam wysoka technologia. Zajęty
    >trochę jestem, ale może mi się dzisiaj da.

    To potem podaj koszt 1 km linii kolejowej zwyklej, takiej na TGV, i
    magleva.

    J.

  • 29. Data: 2019-07-10 15:51:03
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 lipca 2019 22:24:14 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > A z Łodzi do Warszawy ?

    Na różnych odcinkach między Łodzią i Warszawą śmigają tysiące różnych Ździśbusów, w
    których pasażerowie wsiadają i wysiadają głównie gdzieś pośrodku trasy. Nie
    przekonasz mnie że ktoś kiedyś zbuduje Hyperloopa z Głowna do Łyszkowic.

    > Tylko ze ten sam problem ma caly swiat ... no i moze dlatego hyperloop
    > nie ma sensu :-P

    Tak zwany cały świat jest zorganizowany w huby komunikacyjne. Polska nie jest.

    > Ale patrzac na pociagi ekspresowe ... ktos nimi jezdzi, i pewnie
    > chcialby szybciej.

    Pociągi ekspresowe nie rozwiązują potrzeb komunikacyjnych Polski. Znaczy rozwiązują
    te najmniej ważne.

    > Ba - ten hyperloop ma miec predkosc samolotu, to moglby zastapic i
    > samoloty .. na popularnych trasach.

    Brawo! Dowiedziałeś się wreszcie po co to ma być!

    > Tylko co ma wiekszy impact - proponowany hyperloop czy samoloty ?

    Naprawdę nie wiesz?

> [...]
    > istotnie takie duze ... czy trzeba je usuwac ?
    > Poza tym - gdybysmy smieci spalali, zamiast wyrzucac do oceanu, to by

    Przestań bredzić. Dostrzegasz problem czy nie dostrzegasz?

    > Las sam rosnie. Prawie sam :-)

    Ja narazie to las jest głównie wyrąbywany. Szyszko ściął trzy miliony drzew w parę
    miesięcy. Co tam Szyszko, popatrz co się dzieje w Brazylii.

    > Tylko wrzucic stare drewno do kopalni :-)

    To trzeba by wtłoczyć do odwiertu po ropie. Bzdura. Już lepiej zatopić w głębi
    oceanicznej, gdzie ciśnienie je zgniecie i więcej nie wypłynie.

    > To potem podaj koszt 1 km linii kolejowej zwyklej, takiej na TGV, i
    > magleva.

    Ale komu mam podawać? Tobie? Ty przecież już wiesz co jest droższe a co tańsze.

  • 30. Data: 2019-07-10 16:17:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >pośrodku trasy.
    >Nie przekonasz mnie że ktoś kiedyś zbuduje Hyperloopa z Głowna do

    Nawet nie proponuje, ale ja jednak pisze z Łodzi do Warszawy.

    >Tak zwany cały świat jest zorganizowany w huby komunikacyjne. Polska
    >nie jest.

    W jakim sensie ? ze maja stacje wezłowe i im wystarczy 6 hyperloopow
    po 30 km ?

    >Pociągi ekspresowe nie rozwiązują potrzeb komunikacyjnych Polski.
    >Znaczy rozwiązują te najmniej ważne.

    Ale jezdza. Tylko czy zechca zaplacic za wieksza predkosc :-)

    >Brawo! Dowiedziałeś się wreszcie po co to ma być!

    Tylko znow kwestia kosztow.
    A tak sie wydaje, ze na krotkiej trasie, to samolot sie robi
    relatywnie drogi, za to tunel tanieje :-)

    >Naprawdę nie wiesz?

    Nie wiem. Tunel wydaje sie dosc obojetny, a samoloty smrodza mocno.

    >Przestań bredzić. Dostrzegasz problem czy nie dostrzegasz?

    Po pierwsze - nie wiem czy jest jakis problem, bo jesli ryby sobie
    polkna takie kawaleczki plastiku, to go wydala.
    Boje sie tych bardziej rozdrobnionych ...

    A po drugie - mamy rozwiazanie.
    Ode mnie do morza daleko, wiec i tak niewiele mojego plastiku do morza
    wpadalo.

    >Ja narazie to las jest głównie wyrąbywany. Szyszko ściął trzy miliony
    >drzew w parę miesięcy. Co tam Szyszko, popatrz co się dzieje w
    >Brazylii.

    No, tak po prawdzie to las CO2 nie pochlania - tylko chwilowo
    akumuluje.
    Jak po Szysce zasadzi sie 3 mln drzew - to przez pewnien czas stezenie
    CO2 spadnie ...

    >To trzeba by wtłoczyć do odwiertu po ropie. Bzdura.

    A nie moze byc zwykla kopalnia wegla kamiennego, albo odkrywka
    brunatnego ?

    >Już lepiej zatopić w głębi oceanicznej, gdzie ciśnienie je zgniecie i
    >więcej nie wypłynie.

    >Ale komu mam podawać? Tobie? Ty przecież już wiesz co jest droższe a
    >co tańsze.

    Ale przy okazji wszyscy poznamy konkrety :-P

    P.S. niektore tunele sa zadziwiajaco tanie ... czyzby kwestia
    odpowiednia skały ?

    J.