  • 31. Data: 2019-07-10 17:00:43
    Temat: Re: Co to za bzdury z hyperloop w polska bieda?
    Od: 4...@g...com

    Pod Genewa to rondo jest.

  • 32. Data: 2019-07-10 17:32:33
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 lipca 2019 23:19:59 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Nawet nie proponuje, ale ja jednak pisze z Łodzi do Warszawy.

    Jak Morawiecki zbuduje w Baranowie hub komunikacyjny, z którego pociągi/autobusy będą
    ludzi rozwozić po zadupiach to będzie sens tych ludzi do tego Baranowa wozić lux
    torpedami, bo to będzie stały i wielki strumień pasażerów. Przypomnij mi jak zbuduje.

    > W jakim sensie ? ze maja stacje wezłowe i im wystarczy 6 hyperloopow
    > po 30 km ?

    A skąd wziąłeś te 6 i 30?

    > Ale jezdza. Tylko czy zechca zaplacic za wieksza predkosc :-)

    Ryzyko inwestora. Albo nie zainwestuje i kasę przykisi, albo straci klientów bo ktoś
    inny zainwestuje w szybsze połączenie.

    > Tylko znow kwestia kosztow.
    > A tak sie wydaje, ze na krotkiej trasie, to samolot sie robi
    > relatywnie drogi, za to tunel tanieje :-)

    A po co tunel? Ile masz w Polsce dróg/kolei w tunelu?

    > Nie wiem. Tunel wydaje sie dosc obojetny, a samoloty smrodza mocno.

    Jaki znowu tunel?

    > Po pierwsze - nie wiem czy jest jakis problem, bo jesli ryby sobie
    > polkna takie kawaleczki plastiku, to go wydala.

    Nie, nie wydalą. W każdym kilogramie ciała masz ileś tam kawałków plastiku,
    pochłoniętych z pożywienia (nie tylko z ryb), możesz znaleźć badania. To się nie
    wydala, nie rozkłada. Kumuluje się na górze łańcucha pokarmowego.

    > Boje sie tych bardziej rozdrobnionych ...

    Gruby sam się rozdrabnia. Popływa na powierzchni morza, słońce go rozpęknie na
    drobne.

    > A po drugie - mamy rozwiazanie.
    > Ode mnie do morza daleko, wiec i tak niewiele mojego plastiku do morza
    > wpadalo.

    Mylisz się. Spłyń Wisłą do morza, obejrzysz całe wyspy zbudowane z patyczków do
    czyszczenia uszu. Ani jeden warszawiak nie ma wątpliwości że to nie jego.

    > No, tak po prawdzie to las CO2 nie pochlania - tylko chwilowo
    > akumuluje.

    Kwestia definicji tego "chwilowo". Spaliliśmy ropę naftową, chwilowo odłożoną w
    szparach między skałami i mamy problem.

    > Jak po Szysce zasadzi sie 3 mln drzew - to przez pewnien czas stezenie
    > CO2 spadnie ...

    To mi powiedz jak zasadzisz.

    > A nie moze byc zwykla kopalnia wegla kamiennego, albo odkrywka
    > brunatnego ?

    Do szybu się nie zmieści. A z odkrywki ukradną w nocy i spalą w piecu.

    > Ale przy okazji wszyscy poznamy konkrety :-P

    Już znamy. Napisałeś.

    > P.S. niektore tunele sa zadziwiajaco tanie ... czyzby kwestia
    > odpowiednia skały ?

    Dostępność technologii. Swoją drogą, szkoda by było żeby Polska, która całkiem nieźle
    umie ryć chodniki kopalniane, zapomniała teraz nagle tego wszystkiego, a potem kupiła
    cały know how od Muska. Który zatrudni ludzi po AGHu :-)

  • 33. Data: 2019-07-10 19:30:17
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > Mapki zobacz:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/High-speed_rail

    Żartobliwie sobie pozwolę ;)
    https://kwejk.pl/tag/metro

    Robak

  • 34. Data: 2019-07-11 02:24:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-10, robot <a...@o...pl> wrote:

    > No i tego się obawiałem. Uprzedzałem, że nie mam czasu szukać lepszych
    > filmików. Jeżeli temat Cię interesuje - szukaj informacji sam. Chyba
    > że znasz się na tej technologii i twierdzisz, że hyperloop jest dobrym
    > pomysłem. Twierdzisz tak?

    Znam koncept i nie wydaje mi się jakoś technicznie niemożliwy czy nawet
    ekstra trudny w realizacji. Zresztą jak zerkniesz do "głupiej"
    Wikipedii, sekcja "Criticism" to tam nic nie ma nt. problemów które tak
    się chętnie podnosi. Nie ma bo to sa oczywiste problemy ale jak
    najbardziej rozwiązywalne. Problemem może być terroryzm, układanie na
    terenach sejsmicznych, szybkq ewakuacja pasażerów, ale nie
    rozszerzalność cieplna rury czy jej odporność na zgniatanie ciśnieniem
    atmosferycznym.

    Musk jaki jest każdy widzi, ale trudno mu odmówić braku parcia do przodu
    i realizacji swoich pomysłów. Tesla zdaje się budziła podobne emocje,
    prywatne programy kosmiczne również. I co? Robi swoje, wychodza błędy
    ale idzie do przodu.

    Co do kosztów to nie mam pojęcia, ale byłbym ostrozny z twierdzeniami,
    że pomysł nie ma szans bo te koszty sa czy mogą być potencjalnie
    wysokie.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2019-07-11 02:32:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-10, Sir_Robak <s...@o...pl> wrote:

    > Żartobliwie sobie pozwolę ;)
    > https://kwejk.pl/tag/metro

    https://mistrzowie.org/uimages/services/mistrzowie/i
    18n/pl_PL/201907/1562330191_by_Ascara.jpg

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2019-07-11 02:42:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ode mnie do morza daleko, wiec i tak niewiele mojego plastiku do morza
    > wpadalo.

    Bo wiadomo, że wpada głownie z plaży w Sopocie?

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2019-07-11 10:35:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-07-10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Bo wiadomo, że wpada głownie z plaży w Sopocie?

    Nie, np Nowy Jork wrzuca swoje smieci na barki i topi gdzies w
    oceanie.

    J.

  • 38. Data: 2019-07-11 10:54:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    >ludzi do tego Baranowa wozić lux torpedami, >bo to będzie stały i
    >wielki strumień pasażerów. Przypomnij mi jak zbuduje.

    To w przyszlej kadencji ... czyli juz w listopadzie spec ustawa ...
    albo jeszcze przed wyborami :)
    Na razie to Radom pas wydluza :-)

    No i to nie neguje linii Lodz-Warszawa, czy np Krakow-Katowice.

    >A skąd wziąłeś te 6 i 30?

    To w ilu kierunkach ma linie duze miasto ? 3, 4 ? Bo pisales, ze nie
    200 ...
    I w jakiej odleglosci te huby ?

    >Ryzyko inwestora. Albo nie zainwestuje i kasę przykisi,

    Jeszcze jest bank, bo pewnie bedzie na kredyt.
    A bank chce biznesplanu :-)

    > albo straci klientów bo ktoś inny zainwestuje w szybsze połączenie.

    Kolejny OLT Expres ?

    > Tylko znow kwestia kosztow.
    > A tak sie wydaje, ze na krotkiej trasie, to samolot sie robi
    > relatywnie drogi, za to tunel tanieje :-)

    A po co tunel? Ile masz w Polsce dróg/kolei w tunelu?

    Mowisz, ze naziemna rura ? Hm, moze to i pomysl, ale w miastach troche
    brak miejsca.
    Chyba, ze dojedzie do stacji na obrzezach, a dalej juz komunikacja
    miejska ...

    >Jaki znowu tunel?

    No to niech bedzie rura. Ma taki wielki wplyw ?

    >Kwestia definicji tego "chwilowo". Spaliliśmy ropę naftową, chwilowo
    >odłożoną w szparach między skałami i mamy problem.

    Ale to w specyficznych warunkach.
    Idz do lasu, spojrz pod nogi ... gdzie te 15 tys lat akumulacji ?

    >Do szybu się nie zmieści. A z odkrywki ukradną w nocy i spalą w
    >piecu.

    Tez dobrze - bo wegla nie spala.

> [...]
    >która całkiem nieźle umie ryć chodniki kopalniane, zapomniała teraz
    >nagle tego wszystkiego, a potem kupiła cały know how od Muska. Który

    Chodniki moze i umiemy ryc, ale tunele sie wierci TBM.
    Chyba zadnej jeszcze nie zbudowalismy.

    J.

  • 39. Data: 2019-07-11 10:57:55
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-11 o 10:35, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup

    > Nie, np Nowy Jork wrzuca swoje smieci na barki i topi gdzies w oceanie.

    Wagony metra wycofane z ruchu topi tworząc rafę koralową (sztuczną).

    Inne śmieci mają swoje składowiska:

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_landfills_in_t
    he_United_States#New_York

    WM

  • 40. Data: 2019-07-11 11:34:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-11, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie, np Nowy Jork wrzuca swoje smieci na barki i topi gdzies w
    > oceanie.

    I one się rozpadają i śmieć wypływa? Gdzieś jest to potwierdzone? Odrą
    nic a nic?

    --
    Marcin