  • 41. Data: 2019-07-11 13:46:49
    Temat: Re: Co to za bzdury z hyperloop w polska bieda?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:CoDVE.115714$S...@f...ams1...
    On 2019-07-11, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >I one się rozpadają i śmieć wypływa? Gdzieś jest to potwierdzone?

    Wychodzi na to, ze przestali, ale kiedys wprost do oceanu
    https://www.theguardian.com/cities/2016/oct/27/new-y
    ork-rubbish-all-that-trash-city-waste-in-numbers

    Co nawiasem mowiac dawniej nie bylo takie glupie - z organicznymi
    ocean sobie poradzi, metale i szklo opadna ... a ocean duzy :-)

    A teraz faktycznie w smieciach glownie plastik.
    Ale unia dziala i zabroniła rurek w McDonaldzie :-P

    >Odrą nic a nic?

    Odra to jakies drobiazgi, raczej nikt (tzn zadne miasto) nie sypie
    smieci wprost do Odry.

    J.

  • 42. Data: 2019-07-11 14:06:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-07-10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Mapki zobacz:
    >https://en.wikipedia.org/wiki/High-speed_rail

    Mapki ciekawe, ale tych z kolorem 270-300 km/h to nie ma znow tak duzo
    widac jednak ze powoli przybywa, wiec TGV jest na granicy oplacalnosci
    :-)

    J.

  • 43. Data: 2019-07-12 12:34:52
    Od: robot <a...@o...pl>

    Dobra. Ja się nie znam i nie będę się upierał. Z tego co przeczytałem i obejrzałem
    1-2 lata temu na internecie
    wywnioskowałem, że hyperloop nie ma sensu.
    Przyjmuję do wiadomości, że źle wywnioskowałem.
    A czy tu ktoś tu jest zorientowany w tym temacie i może powiedzieć, że hyperloop
    ma szanse powodzenia. Czy to Polsce czy na świecie.
    Ty już napisałeś , że w Polsce nie ma, co chyba nikogo tu nie zaskakuje

  • 44. Data: 2019-07-12 12:50:16
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Znam koncept i nie wydaje mi się jakoś technicznie niemożliwy czy nawet
    > ekstra trudny w realizacji. Zresztą jak zerkniesz do "głupiej"
    > Wikipedii, sekcja "Criticism" to tam nic nie ma nt. problemów które tak
    > się chętnie podnosi. Nie ma bo to sa oczywiste problemy ale jak
    > najbardziej rozwiązywalne. Problemem może być terroryzm, układanie na
    > terenach sejsmicznych, szybkq ewakuacja pasażerów, ale nie
    > rozszerzalność cieplna rury czy jej odporność na zgniatanie ciśnieniem
    > atmosferycznym.

    Na wiki tak piszą:
    "The Hyperloop resembles a vactrain system but operates at approximately one millibar
    (100 Pa) of pressure"

    Czy to jest łatwe do zrealizowania w rurze łączącej miasta?
    Ja się nie znam, dlatego pytam.
    (Wiem wiem. Wikipedia to potwarz na tej grupie, oraz jest głupia.)

    > Musk jaki jest każdy widzi, ale trudno mu odmówić braku parcia do przodu
    > i realizacji swoich pomysłów. Tesla zdaje się budziła podobne emocje,
    > prywatne programy kosmiczne również. I co? Robi swoje, wychodza błędy
    > ale idzie do przodu.
    >
    > Co do kosztów to nie mam pojęcia, ale byłbym ostrozny z twierdzeniami,
    > że pomysł nie ma szans bo te koszty sa czy mogą być potencjalnie
    > wysokie.

    Teraz coś czytałem, że Musk nie jest już w żaden sposób związany z hyperloop.
    Ale pewności nie mam.

    Niemniej chyba jest za wcześnie, żeby coś oceniać, biorąc pod uwagę
    mały stopień zaawansowania tego przedsięwzięcia.

  • 45. Data: 2019-07-12 14:23:03
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lipca 2019 20:49:11 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > Ale unia dziala i zabroniła rurek w McDonaldzie :-P

    > Odra to jakies drobiazgi, raczej nikt (tzn zadne miasto) nie sypie

    Poszukaj gdzie mieści się przemysł Malediwów. Wyspa Thilafishi. Z czego ją zbudowano.

  • 46. Data: 2019-07-12 19:31:23
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-12 o 14:23, Konrad Anikiel pisze:

    ork-rubbish-all-that-trash-city-waste-in-numbers

    > Poszukaj gdzie mieści się przemysł Malediwów. Wyspa Thilafishi. Z czego ją
    zbudowano.

    Po co szukać tak daleko?
    Sprawdźcie z czego powstał "Kopiec Powstania Warszawskiego" .

    WM

  • 47. Data: 2019-07-12 19:35:18
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 13 lipca 2019 02:31:58 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    ork-rubbish-all-that-trash-city-waste-in-numbers

    > Po co szukać tak daleko?
    > Sprawdźcie z czego powstał "Kopiec Powstania Warszawskiego" .

    A on w morzu stoi?

  • 48. Data: 2019-07-12 20:10:43
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-12 o 19:35, Konrad Anikiel pisze:

    ork-rubbish-all-that-trash-city-waste-in-numbers

    > A on w morzu stoi?

    Nie stoi w morzu teraz, ale po globalnym ociepleniu kto wie?
    Wiele miast budowano na gruzach i śmieciach poprzedników.
    Doliczono się dziewięciu Troi budowanych jedna na drugiej.
    Nie wiem tylko, czy budowano ją na wzgórzu, czy wzgórze jest
    pozostałością gruzów poprzednich budowli.

    WM

  • 49. Data: 2019-07-16 01:10:05
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-07-12 o 12:50, robot pisze:
    > one millibar (100 Pa) of pressure"
    >
    > Czy to jest łatwe do zrealizowania w rurze łączącej miasta?

    W CERNie jakoś wysoką próżnię uzyskują w 27km rurze. BTW ciekawe jak to
    robią i ile czasu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 50. Data: 2019-07-16 10:47:14
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-07-16 o 01:10, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > W CERNie jakoś wysoką próżnię uzyskują w 27km rurze. BTW ciekawe jak to robią i ile
    czasu.

    Nasz hyperloop z Warszawy do Krakowa będzie na pewno miał lepszą!