  • 21. Data: 2018-01-11 21:10:41
    Temat: Re: Co wybudza mój komputer?
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości
    news:p38c10$crs$1@node2.news.atman.pl...

    > Wyłączenie aktualizacji nie jest rozsądne. Już lepiej przestawić je w tryb
    > pytania przed ich zastosowaniem. Na W10 Pro da się to zrobić ale z Home
    > może być problem. Akurat Laptop pracuje na Homie. Masz może z tym
    > doświadczenie?

    Mam takiego dinksa HDMI z W10 i się wybudzał - przekonałem go, że korzysta
    z sieci mobilnej.

    > Czy spotkałeś się z komputerem, który wybudzał się ze stanu wyłączenia?

    Raczej nie wyłączam komputerów.

    Obecnie wyłączenie może być cześciowe, związane z tzw. szybkim
    uruchamianiem - sprawdż czy tak nie jest w Twoim przypadku.

    --
    marfi

  • 22. Data: 2018-01-11 22:41:44
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Mój się wyładowal kilka razy. Problem w tym że w torbie nie ma
    > wentylacji, więc wyjmowalem taka goracy że cięzko było w rece utrzymać.

    Wow. Czy laptop był wyłączony czy uśpiony?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 23. Data: 2018-01-11 23:05:05
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 11-01-2018 o 20:39, pueblo pisze:

    > No nie wiem - jaj sobie nie robisz i pewnie spojrzałeś, bo to jest tu,
    > poniżej folderu RAS(wiecej nie widac na screenie) powinien być ten
    > UpdateOrchestrator.

    Jaj sobie nie robię bo niby po co.

    Poniżej harmonogram wygląda tak jest tu:

    https://drive.google.com/file/d/1Ah344YVQBBXkZmiofq8
    y1UeMuU9vOwT3/view?usp=sharing

    Ograniczyłem się do jego góry bo szukałem NT TASK a nie
    UpdateOrchestrator. Nie przyszło mi do głowy, że trzeba do
    UpdateOrchestrator zerknąć skoro na początku ścieżki jest NT TASK. Wiem,
    że dla informatyka drzewo ma korzenie w koronie ale w/g tej ścieżki jaka
    w powercfg powstała to najpierw jest NT TASK (korona), potem Microsoft
    (korzeń) a potem pień (Windows etc). Chyba tylko Jan Szyszko potrafi tak
    posiekać drzewo.

    Nadal nie wiem gdzie jest ten NT Task, którego mam szukać.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 24. Data: 2018-01-11 23:07:17
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 11-01-2018 o 21:10, marfi pisze:

    >  Obecnie wyłączenie może być cześciowe, związane z tzw. szybkim
    > uruchamianiem - sprawdż czy tak nie jest w Twoim przypadku.

    Super, ale jak mam to sprawdzić? :-) W opcjach zasilania nie ma czegoś
    takiego jak "wyłącz częściowo".

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 25. Data: 2018-01-11 23:25:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/11/2018 10:41 PM, Marek S wrote:
    > Wow. Czy laptop był wyłączony czy uśpiony?

    Stan "klapa zamknięta". Ale nie myś sobie że nie wyłączalem. I tak się
    sam domyslnie włącza około 3 nad ranem. To może nie jest jeszcze
    problem, problem jest że sie sam nie wyłączy czasem. Bo to Windows,
    Panie. Czasami łapałem go na ekranie shutdown z informacją że apliakcji
    xy nie chce się zamknąc i co robić. O jejejej. Najlepiej zajechac
    baterię do zera.

  • 26. Data: 2018-01-12 00:03:27
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Marek S, 11 sty 2018 w news:p38n2l$dl7$1@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Nadal nie wiem gdzie jest ten NT Task, którego mam szukać.

    Pisałem wcześniej "W harmonogramie to co jest po NT TASK" - w domyśle w
    harmonogramie szukaj.
    Zapomnij o tym NT Task (to chyba po prostu systemowa nazwa dla
    "harmonogram zadań") - znalazłeś to zadanie i teraz tylko odznacz coś w
    rodzaju uruchom/wybudz komputer do wykonania zadania.

  • 27. Data: 2018-01-12 01:11:07
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 12-01-2018 o 00:03, pueblo pisze:

    > Pisałem wcześniej "W harmonogramie to co jest po NT TASK" - w domyśle w
    > harmonogramie szukaj.

    A ja szukałem w harmonogramie katalogu NT Task by sprawdzić co jest
    zaraz za nim :-D

    > Zapomnij o tym NT Task (to chyba po prostu systemowa nazwa dla
    > "harmonogram zadań") - znalazłeś to zadanie i teraz tylko odznacz coś w
    > rodzaju uruchom/wybudz komputer do wykonania zadania.

    Wewnątrz jest Reboot. Sprawdziłem warunki i faktycznie jest w nim to
    cholerne wybudzanie. Wyłączyłem je... ale pojawił się standardowy
    problem, który raczej będzie nie do przejścia:

    https://drive.google.com/file/d/1FrkN1UNfCoYUPVkeb4n
    e3pqtMsxcrQcA/view?usp=sharing

    Pytanie jest o hasło, którego nikt nie zna. Już gdzieś to przerabiałem i
    skończyło się na niczym :-(

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 28. Data: 2018-01-12 01:32:35
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Stan "klapa zamknięta". Ale nie myś sobie że nie wyłączalem. I tak się
    > sam domyslnie włącza około 3 nad ranem.

    Wynika z tego, że różnica pomiędzy uśpieniem a wyłączeniem tkwi ... w
    zużyciu prądu gdy komputer nie pracuje. Jednakże nie wpływa to na
    zdolność do wybudzania. Z obu stanów wybudzi się tak samo. Dobrze
    interpretuję?

    Jeśli tak jest, to jest to całkiem niebezpieczne gdy laptop sam wstaje
    będąc w izolującej termicznie torbie w trakcie przelotu samolotem...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 29. Data: 2018-01-12 07:33:16
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Super, ale jak mam to sprawdzić? :-) W opcjach zasilania nie ma czegoś
    > takiego jak "wyłącz częściowo".

    https://uk.answers.acer.com/app/answers/detail/a_id/
    37059/~/windows-10%3A-enable-or-disable-fast-startup

    --
    marfi

  • 30. Data: 2018-01-12 08:08:17
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 11/01/2018 10:07 PM, Marek S wrote:

    > Super, ale jak mam to sprawdzić? :-) W opcjach zasilania nie ma czegoś
    > takiego jak "wyłącz częściowo".

    Juz ci pisalem. Sprawdz w BIOS / UEFI ustawienia dotyczace zarzadzania
    energia, poziomami uspienia.