  • 31. Data: 2018-01-12 08:18:08
    Temat: Re: Co wybudza mój komputer?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-01-12 o 01:11, Marek S pisze:
    > Pytanie jest o hasło, którego nikt nie zna
    A masz hasło podczas uruchamiania systemu?
    Pytam bo mam podobny problem (*miałem). Mam komputer, który nie ma
    hasła. Jak przypadkiem nacisnę klawisz WINDOWS (ten obok lewego Alt-a) i
    L to następuje zablokowanie komputera. odblokować można hasłem. A ja
    przecież nie mam hasła. No i tylko reset działa.

    Robert

    *założyłem hasło. :-)

  • 32. Data: 2018-01-12 09:43:30
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Marek S, 12 sty 2018 w news:p38uev$kpv$1@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Pytanie jest o hasło, którego nikt nie zna. Już gdzieś to
    > przerabiałem i skończyło się na niczym :-(

    Pamiętam, że udało się po tym jak założyłem hasło dla konta. Potem można
    hasło usunąć.

  • 33. Data: 2018-01-12 15:19:52
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > A masz hasło podczas uruchamiania systemu?

    Oczywiście. Mam na kompie 2 konta jeśli ma to znaczenie.

> [...]
    > L to następuje zablokowanie komputera. odblokować można hasłem. A ja
    > przecież nie mam hasła. No i tylko reset działa.

    Ciekawe. Ale to jest inny problem. Generalnie hasła dla S-xxxx to inna
    para kaloszy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 34. Data: 2018-01-12 15:23:35
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 12-01-2018 o 09:43, pueblo pisze:

    > Pamiętam, że udało się po tym jak założyłem hasło dla konta. Potem można
    > hasło usunąć.

    Mam dwa konta na komputerze. Moje z pełnymi uprawnieniami i okrojone dla
    drugiej osoby. Moje hasło nie działa na użytkowników S-xxxx i nigdy nie
    działało. Właśnie w ramach eksperymentu przeinstalowałem system. Nówka,
    użytkownik z hasłem, próba grzebania w timerze Reboot daje identyczny
    efekt. Pytanie o hasło, którego nikt nie nadawał.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 35. Data: 2018-01-12 15:24:48
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 12-01-2018 o 07:33, marfi pisze:

    > https://uk.answers.acer.com/app/answers/detail/a_id/
    37059/~/windows-10%3A-enable-or-disable-fast-startup

    Czyli mam ustawić to, co pokazałem w wątku otwierającym, że mam
    ustawione? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 36. Data: 2018-01-12 15:48:06
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 12-01-2018 o 08:08, 2late pisze:

    > Juz ci pisalem. Sprawdz w BIOS / UEFI ustawienia dotyczace zarzadzania
    > energia, poziomami uspienia.

    https://drive.google.com/file/d/1uW5Vq5KfdUFgILQqiZr
    ILGtyNr5RuDbT/view?usp=sharing

    https://drive.google.com/file/d/1JFlTT6Jp9ZtnTeyEsVD
    MctPqyFkKKf-E/view?usp=sharing

    https://drive.google.com/file/d/1r9qGyAnXhpHGUXaKrj7
    mjqkOCSGGQcVT/view?usp=sharing

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 37. Data: 2018-01-12 16:45:29
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości

    37059/~/windows-10%3A-enable-or-disable-fast-startup

    > Czyli mam ustawić to, co pokazałem w wątku otwierającym, że mam ustawione?
    > :-D

    ???

    --
    marfi

  • 38. Data: 2018-01-12 19:07:40
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 12-01-2018 o 16:45, marfi pisze:
    >>> https://uk.answers.acer.com/app/answers/detail/a_id/
    37059/~/windows-10%3A-enable-or-disable-fast-startup

    > ???

    Chodziło mi o ten link:

    https://drive.google.com/file/d/1VS16vHC0d8c2va4P0Bu
    POS55maMXfo-t/view?usp=sharing

    Tam poniżej są opcje o jakich mowa. Tą konkretną bawiłem się z zupełnie
    innego względu - faktycznie na screenshota załapała się w formie
    włączonej a nie wyłączonej. Sorki.

    Jaki wpływ na wybudzanie komputera ma mieć zrzucanie / nie zrzucanie
    stanu pamięci na dysk podczas wyłączania? Jeśli dobrze pamiętam, to na
    tym polega działanie tejże opcji.

    BTW
    Wspomniałem iż bawiłem się tą opcją a to dlatego, że zauważyłem iż
    posiada ona odwrotny wpływ na szybkość startu. Idę z tym tematem na
    grupę Windowsową.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 39. Data: 2018-01-12 19:24:41
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 12/01/2018 02:48 PM, Marek S wrote:

    > https://drive.google.com/file/d/1uW5Vq5KfdUFgILQqiZr
> [...]

    Ubogi ten BIS. Mam w PC sporo wiecej ustawien w UEFI dotyczacych
    zarzadzania energia. Wyglada na to ze u ciebie wszystko co mozesz zrtobic
    to z poziomu windowsa.

  • 40. Data: 2018-01-12 19:31:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/12/2018 1:32 AM, Marek S wrote:
    > Wynika z tego, że różnica pomiędzy uśpieniem a wyłączeniem tkwi ... w
    > zużyciu prądu gdy komputer nie pracuje. Jednakże nie wpływa to na
    > zdolność do wybudzania. Z obu stanów wybudzi się tak samo. Dobrze
    > interpretuję?

    W BIOSie jest opcja do budzenia. Nie wiem co w wyniku tego budzenia
    powinno się stać, ale oczywiście tępy windows stawia od razu cale gui z
    pulpitem, aplikacjami, steamem i porno. To trwa jakieś 4 minuty jęczenia
    dysku i krecenia wentylatorem. Po czym nastepuje próba zamkniecia i
    najczęsciej nie udaje się bo pomidor.

    Róznica jest taka że chyba system musi się zaladować cały na nowo vs
    tylko odhibernować.

    Takie numery robiła Vista na starym Acerze. Potem kupiłem win7 a opcje w
    biosie znalazlem i wyłaczyłem. Nie wiem czy to win7 naprawił czy opcja,
    już nie pamiętam.

    Do niedawna Win7/10 na tym laptopie potrafił się spontanicznie obudzić
    po minucie/dwóch od zamknięcia klapy i tak sobie szumieć wentylatorem aż
    świat się skończy. Tu raczej biosu nie podejrzewam jako opcji, bo to
    randomiczne.

    > Jeśli tak jest, to jest to całkiem niebezpieczne gdy laptop sam wstaje
    > będąc w izolującej termicznie torbie w trakcie przelotu samolotem...

    Żeby to raz się załaczył. Dlatego obecnie baterie przewozisz osobno. W
    zasadzie ostatnio wypakowałem z ręcznego coś kolo 10 baterii na tacę. Do
    kamer, powerbanka, do laptopa, do latarki etc.