  • 11. Data: 2017-09-20 19:55:42
    Temat: Re: Części elektroniczne elektroniczne od ręki
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Aha, był jeszcze semiconductors bank.

    http://www.semiconductors.com.pl/index.asp

    swego czasu całkiem nieźle zaopatrzony. Ale od paru lat nie kupowałem,
    nie wiem nawet czy nadal działają.

  • 12. Data: 2017-09-20 20:10:27
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 20.09.2017 o 19:55, sundayman pisze:
    > Aha, był jeszcze semiconductors bank.
    >
    > http://www.semiconductors.com.pl/index.asp
    >
    > swego czasu całkiem nieźle zaopatrzony. Ale od paru lat nie kupowałem,
    > nie wiem nawet czy nadal działają.

    Punkt na Radwańskiej już nie istnieje, mają sklep na alledrogo, ale
    kontakt z klientem kuleje, wysyłałem im maile żeby się dopytać o jakiś
    element to zero odpowiedzi.

    Jakub Rakus

  • 13. Data: 2017-09-20 20:18:19
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 20.09.2017 o 10:24, Marek pisze:
    > Interesuję mnie skala dostępności od ręki podzespołów w sklepach
    > detalicznych w następujących miastach:
    >
    > Kraków
    > Warszawa
    > Gdańsk Wroclaw Olsztyn
    >
    > Gdyby ktoś z grupowiczów znał sytuację w/w miastach prosiłbym o kilka
    > słów opisu sklepu i  wielkości  asortymentu.

    Dla odmiany powiem co było w Opolu, jakieś 3 lata temu, ale ZTCW
    sytuacja bez zmian. Sklepy stricte elektroniczne są właściwie dwa/trzy,
    przy 1 Maja/Dubois w małym pawilonie są dwa "sklejone", jeden bardziej
    elektroniczny, drugi bardziej RTV/alarmy/car-audio - takie mydło i
    powidło, najnowszego ARMa to tam nie kupisz, ale jakąś Atmege albo
    tranzystory do TV tak, w sumie nadal mam i używam odsysacz z grzałką tam
    zakupiony. Drugi punkt nieco dalej w stronę ul. Rejtana na osiedlu w
    piwnicy bloku - tu mają już "nowszą" elektronikę, ale ceny czasami
    powalające. Generalnie jak mieszkałem w Opolu i chciałem konkretne
    elementy to raczej się kończyło na zamawianiu przez alledrogo.

    Jakub Rakus

  • 14. Data: 2017-09-20 22:15:21
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Gdyby ktoś z grupowiczów znał sytuację w/w miastach prosiłbym o kilka
    > słów opisu sklepu i  wielkości  asortymentu.

    We Wrocławiu do najlepiej zaopatrzonych sklepów należy Farnell,
    w drugiej kolejności TME. W tradycyjnych sklepach "z ladą" głównym
    składnikiem asortymentu jest "nie ma", zwłaszcza w odniesieniu do
    elementów SMD.

    Jeśli jednak się upierasz, to trochę gratów dało się kiedyś kupić
    w sklepie Axel na Dworcowej i w Robotroniku koło Instytutu Matematyki.
    Kiedyś był jeszcze Semiconductors Bank, ale się wynieśli. Giełdę
    sobie odpuść, całkowita strata czasu.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 15. Data: 2017-09-20 22:20:27
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Wekton (kilkadziesiąt tys. części i polprzewodników dostępnych od ręki)

    Kilkadziesiąt tysięcy to w Farnellu masz samych oporników (konkretnie
    115046), a to jest tylko jeden z wielu sklepów wysyłkowych.

    > - jak ma się do tego ten sklep wrocławski?

    Części elektroniczne szybko się starzeją i takie starocie w rodzaju
    AVRków mają. Gdybyś jednak chciał kupić np. rezystor czterokońcówkowy
    do pomiarów prądu, to życzę powodzenia.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2017-09-20 22:27:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Sep 2017 22:20:27 +0200, Piotr Wyderski
    > Kilkadziesiąt tysięcy to w Farnellu masz samych oporników
    > (konkretnie
    > 115046), a to jest tylko jeden z wielu sklepów wysyłkowych.

    Akurat np. wekton ma też asortyment i kody farnela, więc można u nich
    zanawiac części z farnela nie płacąc za przesyłkę, odbierając u nich.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2017-09-20 22:46:00
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Akurat np. wekton ma też asortyment i kody farnela, więc można u nich
    > zanawiac części z farnela nie płacąc za przesyłkę, odbierając u nich.

    Przy zamówieniu powyżej 199 netto w Farnellu też za przesyłkę się nie płaci.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 18. Data: 2017-09-20 23:05:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Sep 2017 22:46:00 +0200, Piotr Wyderski
    > Przy zamówieniu powyżej 199 netto w Farnellu też za przesyłkę się
    > nie płaci.

    Ale idea sklepu stacjonarnego nie polega na tym,, że gdy pilnie
    potrzebuję część za 50 groszy to muszę płacić 25zł za przesyłkę i
    czekać. Zalety skleoy wysyłkowe oczywiście mają ale nie o nich
    rozmawiamy.
    Dla mnie jest ważne co mogę dostać teraz od ręki a nie jutro i to za
    dodatkową opłatą.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2017-09-20 23:22:26
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Dla mnie jest  ważne co mogę dostać teraz od ręki a nie jutro i to za
    > dodatkową opłatą.

    No to w takim razie wielkiego wyboru nie masz. W każdym rozumieniu...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2017-09-20 23:28:32
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Niestety, hobby elektronika nierozerwalnie łączy się cierpliwością.
    Trzeba czekać na części z TME, PCB z Chin... czekać i czekać...

    Dlatego lepiej się ograniczyć do robienia rzeczy z tego, co ma się w
    szufladzie i do czego nie potrzeba PCB.
    Czyli najlepiej mieć sporą szufladę pełną lamp elektronowych.

    W sumie, wszystko prawie da się na nich zrobić. Kwestia ilości...