  • 31. Data: 2017-10-23 13:13:32
    Temat: Re: Czym czyścić tworzywa sztuczne stosowane w elektronice?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-23 o 11:06, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup

    > Jest niuans - w aucie potrafi byc IMO 80 st C.
    >
    > A tak swoja droga - mialem myszke firmy MS zreszta.
    > Plastik zwykly, twardy, ale kolko mialo taka gumowa "opone".
    >
    > Minely ze dwa lata ... ta opona sie jakos rozmiekla, zaczela kleszczyc.
    > Czym ja to czyscilem ... na pewno rzadko.
    > Moze po prostu tluszcz/sebum z palcow chlonie ?

    Mam trochę sztućców i innych narzędzi Fiskarsa, jeszcze tego
    "prawdziwego" oraz jeszcze lepsze - fiskarsa japońskiego.
    Zresztą mam kontakt z ludźmi fiskarsa.

    Co jakiś czas zdarza się, że nagle (w sensie dwóch, może trzech tygodni)
    jakiś sztuciec albo inny sekator rozpada się - rozwulkanizowuje się
    guma. Nie ma na to reguły, towar pochodzi od różnych klientów, z różnych
    czasów produkcji.
    Mnie zdarzyło się to do tej pory na dwóch nożach, z różnych zakupów. Ale
    dwa równocześnie się zbuntowały.
    O tyle dobrze, że Fiskars wymienia na nowy towar.

    Problem może być spowodowany związkami siarki oraz olejami. Ale to
    raczej pytanie na pl.sci.chemia.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 32. Data: 2017-10-23 13:36:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Ale dwa równocześnie się zbuntowały.
    >O tyle dobrze, że Fiskars wymienia na nowy towar.

    Ciekawe.

    Od klientow ... czyli jak rozumiem nie wiesz co oni z tym zrobili ?

    >Problem może być spowodowany związkami siarki oraz olejami. Ale to
    >raczej pytanie na pl.sci.chemia.

    zanurzenie w oleju roslinnym w kuchni moze sie zdarzyc.
    Moze nawet w goracym, jak wpadnie do frytownicy.

    Ale ... klawiatury w oleju raczej nikt nie moczyl.
    Chociaz ... te detergenty to chyba na kwasach tluszczowych oparte,
    podobnie jak mydlo ?

    J.

  • 33. Data: 2017-10-23 15:19:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-23 o 13:36, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup

    > Ciekawe.
    >
    > Od klientow ... czyli jak rozumiem nie wiesz co oni z tym zrobili ?

    To nie moje zmartwienie :)
    Jeśli reklamacja dotyczy złamanego trzonka siekiery i klient dostarcza
    do serwisu złamaną siekierę - to o ile nie widać uszkodzeń typowych dla
    (nieco żart) wbijania gwoździ trzonkiem - to reklamacja jest uznawana.
    Jeśli reklamacja dotyczy rozmiękłej gumy na rękojeści noża, sekatora,
    patelni, piły czy co tam jeszcze - to z reguły też jest uznawana.
    I to mi się podoba :)

> [...]
    >
    > Ale ... klawiatury w oleju raczej nikt nie moczyl.
    > Chociaz ... te detergenty to chyba na kwasach tluszczowych oparte,

    Przy najbliższej okazji popytam ludzi od Fiskarsa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 34. Data: 2017-10-23 15:26:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >To nie moje zmartwienie :) [...]
    >Przy najbliższej okazji popytam ludzi od Fiskarsa.

    Moga powiedziec, ze to nie ich zmartwienie.
    Dopóki % reklamacji nie alarmuje zarzadu, to ich zmartwieniem jest
    tylko zalatwienie reklamacji :-)

    J.

  • 35. Data: 2017-10-23 15:30:25
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-10-22 12:36, Paweł Pawłowicz wrote:
    (ciap)

    > Świnta prowda! Od czystego powietrza dwie wielki armie padły...

    i Marsjanie!

    Włodek

  • 36. Data: 2017-10-23 15:46:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-23 o 15:26, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup

    > Moga powiedziec, ze to nie ich zmartwienie.
    > Dopóki % reklamacji nie alarmuje zarzadu, to ich zmartwieniem jest tylko
    > zalatwienie reklamacji :-)

    Ok, korekta.

    W lipcu zarząd Fiskarsa przeniósł się do Holandii.
    Od tej pory bardzo restrykcyjnie podchodzą do wymiany, zwłaszcza sprzętu
    produkowanego w fabrykach na Tajwanie czy w Chinach :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 37. Data: 2017-10-23 18:17:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 21.10.2017 o 22:52, Marek S pisze:
> [...]

    Hm ... tylko dwa ... moze jeden z nich mial zaprojektowane 3 lata, a
    drugi 6 :-)

    Ale ... jak to "zaprojektowac" ?

    Nie ma obowiazku jakis dodatkow biodegradujacych ?

    >Popatrz na wzory współczesnych detergentów. Takie coś po prostu musi
    >dyfundować do tworzyw sztucznych. Im mniej spoiste tworzywo, tym
    >dyfuzja szybsza, a więc te "gumowate" są bardziej podatne. A jak już
    >wdyfunduje, to materiał się rozłazi, taka już natura detergenta, po
    >to on jest ;-)

    A jaki maja sklad takie wspolczesne detergenty ?

    J.

  • 38. Data: 2017-10-23 18:20:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    >A tak na poważnie zastanawia mnie czy ludziska chlew preferują, że
    >temat czyszczenia nie jest popularny? Żarty żartami, ale sytuacja
    >robi się niefajna gdy kupiłeś auto za 100 tys. i masz dokładnie ten
    >problem jak kolega miumiu miał z Renault.

    Sie myje rece przed uzyciem komputera, to nie trzeba potem tak bardzo
    czyscic klawiatury :-)

    J.

  • 39. Data: 2017-10-24 01:15:17
    Od: "(c)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    > Woda z mydłem/ludwikiem plus spirytus dla zabrudzeń tuszami
    > drukarki.

    Ludwik /is the king/! Oczywiście są specjalistyczne środki, zawierające
    kilka aktywnych, uzupełniających się składników, bardziej skuteczne od
    Ludwika "z prądem" (C2H5OH), ale i droższe, i to po wielokroć!

    Natomiast w żadnym wypadku nie należy używać zamienników Ludwika,
    których składu nie jesteśmy pewni! Bowiem wiele środków czyszczących
    zawiera, oprócz takiego, czy innego mydła, jeszcze dodatki
    wybłyszczające, a nawet i żrące! Które mogą być użyteczne wtedy, gdy
    chcemy wyczyścić szybę, czy inne szkło, ale nie do plastiku, bo zacznie
    się jego powierzchniowa degradacja, która może nawet sięgać nieco wgłąb.

    --
    Goszyści, zamiast rzetelnego programu nakierowanego na rozwój
    gospodarczy -- serwują pasztet dobrze brzmiących hasełek, których

  • 40. Data: 2017-10-25 02:04:41
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Nie. To chyba jeszcze sprzed mody na gumowatość.

    No więc właśnie tu jest pies pogrzebany. W trakcie niniejszego wątku
    zdałem sobie sprawę, że tu chodzi wyłącznie o te gumowane plastiki. To
    one są szczególnie narażone.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek