  • 11. Data: 2015-05-27 21:06:55
    Temat: Re: Czym grozi jazda z uszkodzoną dwumasą
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-05-27 o 19:25, t-1 pisze:
    > Źle mnie zrozumiałeś. Nie miałem zamiaru ci dokuczać.
    > Pytałem się ile wytrzymała dwumasa po wymianie sprzęgła?
    Problem w tym, że mam zaledwie 140 kkm przebiegu i pada mi już druga
    dwumasa. Pierwsza podobnie hałasowała, miała też luz, ale już nie
    pamiętam ile razy większy od dopuszczalnego i przy ruszaniu z miejsca
    szarpało, więc zdecydowałem na wymianę. Teraz denerwują mnie te odgłosy,
    ale mechanicznie nic nie czuję, więc przy wymianie sprzęgła zdecydowałem
    zostawić dwumasę ze względu właśnie na koszty. Od wymiany sprzęgła
    minęło pół roku, więc pewnie przejechałem jakieś 7-9 kkm.
    A tak przy okazji: podobno można zamiast koła dwumasowego założyć zwykłe
    i elastyczną tarczę sprzęgła, tylko nie wiem, czy do mojego bolida takie
    są dostępne (fiat doblo 1,9 multijet).
    Jacek

  • 12. Data: 2015-05-27 22:47:52
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-05-27 o 21:06, Jacek pisze:
> [...]
    > A tak przy okazji: podobno można zamiast koła dwumasowego założyć zwykłe
    > i elastyczną tarczę sprzęgła, tylko nie wiem, czy do mojego bolida takie

    Ja mam Focusa i 140 tys. km.
    Sprzęgło jeszcze ok. i dwumasa raczej cicha, chociaż mówią o typowej
    wytrzymałości niewiele ponad 100tys.
    Podobno objawem popsutej dwumasy nie jest szarpanie tylko odgłosy
    młockarni na luzie i wolnych obrotach. Kiedyś mi Zastawa 1100 szarpała w
    czasie jazdy przy dodawaniu i ujmowaniu gazu ale przyczyna była
    wyrobiona jedna z poduszek gumowych silnika.
    Focus kiedyś też wydawał podobne do zepsutej dwumasy odgłosy na
    szczęście była to tylko poduszka pod silnikiem do której otworów wbiło
    się błoto i wyschło na kamień.
    Co do wyrzucenia dwumasy to jak czytałem nie jest to dobry pomysł.
    Psuje się nawet wał korbowy i inne podzespoły napędu.

  • 13. Data: 2015-05-28 08:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

> [...]
    > A tak przy okazji: podobno można zamiast koła dwumasowego założyć zwykłe
    > i elastyczną tarczę sprzęgła, tylko nie wiem, czy do mojego bolida takie

    Dwumasa do 70 tys w doblo ktore miałes od nowości? Jakas masakra...

  • 14. Data: 2015-05-28 08:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

> [...]
    > dwumasowym jest 2x większy od dopuszczalnego, ale nic nie szarpie, nie
    > drży a więc zdecydowałem, że jeszcze teraz zostawię 2500 zł w kieszeni i
    > nie wymieniłem. Sprzęgło mam za to nowe.
    > W miarę upływu czasu pojawiają się coraz to nowe efekty "perkusyjne"
    > pracy tego koła. Na wolnych obrotach pobrzękuje, a podczas jazdy przy
    > każdym odjęciu gazu robi głośne "cyk". Przy zapalaniu wydaje odgłosy,
    > jak potrząsane metalowe wiaderko z kamieniami. Żadnych innych objawów
    > nie ma. Nadal pracuje płynnie.
    > Teraz pytanie do Was: czym grozi jazda z takim kołem dwumasowym?

    Hmm...
    Z doświadczenia osoby ktora nigdy dwumasy nie miała :)
    Czy nie lepiej, skoro juz wszystko jest tam rozbierane - jednak przy
    wymianie sprzegła wymienic rownież dwumase? Kase wydasz ale zaoszczedzisz
    na podwójnej robociźnie.
    A dwumasa 2500 ale regenerowana pewnie duzo taniej?

  • 15. Data: 2015-05-28 09:56:16
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nadal pracuje płynnie.
    > Teraz pytanie do Was: czym grozi jazda z takim kołem dwumasowym?

    Od nic, do demolki sprzęgła i okolic.

    Jakiej marki założyłeś dwumasę przy pierwszej wymianie?

    Jak tak szybko niszczy sie dwumasa, to może wał korbowy i wałek skrzyni nie
    są współosiowe albo jakoś skrzywione?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2015-05-28 10:21:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
> [...]
    >Czy nie lepiej, skoro juz wszystko jest tam rozbierane - jednak przy
    >wymianie sprzegła wymienic rownież dwumase? Kase wydasz ale

    Money, money, money ... auto warte 6 tys, a kolo 2.5 plus sprzeglo,
    plus robota ... jakby kolo mialo wytrzymac kolejne 100 tys, to sie nie
    ma co dziwic, ze ryzykuja ...

    J.

  • 17. Data: 2015-05-28 10:36:37
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    wiadomości news:XnsA4A849ADBE3A8budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
> [...]
    > na podwójnej robociźnie.
    > A dwumasa 2500 ale regenerowana pewnie duzo taniej?

    Jeśli oryginał psuje sie co chwila, to wymiana jest bez sensu, bo i tak
    zaraz padnie.
    Regenerowany to jeszcze większa loteria - chyba, że ma się sprawdzony
    warsztat.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 18. Data: 2015-05-28 10:37:30
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "X-Man" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > "Jacek" <k...@a...com> wrote in message
    >
    > za 500zł zrobią ci regenerację wg. nie warto oszczędzać biorąc pod uwagę
    > koszt robocizny przy wymianie. Jakie auto?

    Czy znasz miejsce, gdzie dobrze regenerują? Najlepiej w okolicach Warszawy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 19. Data: 2015-05-28 11:54:56
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
    > Użytkownik "X-Man" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy znasz miejsce, gdzie dobrze regenerują? Najlepiej w okolicach
    > Warszawy.

    niestety znam tylko w Poznaniu, firma Bremzer na Złotowskiej jeżdzę na kole od
    nich 2 rok i daje radę a auto zrobione na 200KM ze 105KM więc lekko nie ma...

    Pzdr
    Piotr

  • 20. Data: 2015-05-28 11:55:56
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "jerzu" <t...@i...pl> wrote in message
    > Regeneracja koła dwumasowego to loteria. U jednych takie koło
    > wytrzymuje ponad 100 tys. km, u innych pada bardzo szybko.

    chyba bym zaryzykował te 500zł zamiast zostawiać stare uszkodzone skoro i tak
    wymieniam sprzęgło...

    pzdr
    Piotrek