eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 156

  • 141. Data: 2019-10-11 20:33:32
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-10-05 o 16:17, Mateusz Viste pisze:
    > On Sat, 05 Oct 2019 12:34:45 +0200, Myjk wrote:
    >
    >> brzmiał jakby ktoś młotem naparzał w blok, a ciepły palił jak słowik. :P
    >> Tu znajduję głównie brak problemów z DPFem -- rozgrzany silnik to brak
    >> sadzy.
    >
    > Trele morele. Do tego nie potrzeba żadnego webasto. Ja robię tak, że
    > pierwszy kilometr jadę bez paliwa. Po kilometrze silnik jest już na tyle
    > ciepły, że nawet w kabinie dmucha letnim powietrzem. Brak paliwa w
    > tłokach to brak sadzy. Da się? Da się.
    >
    > Mateusz
    >

    Mieszkasz na Giewoncie?


  • 142. Data: 2019-10-12 11:26:31
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 11 Oct 2019 20:33:32 +0200, t-1

    > Mieszkasz na Giewoncie?

    On akurat ma własny świat. Silnik z paliwem, obciążony ledwo mi się grzeje
    po 5 km, a jemu bez paliwa, gdzie tłoki są chłodzone powietrzem, mu się
    grzeją już po kilometrze. Takie czary.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 143. Data: 2019-10-12 12:19:27
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-10-12 o 11:26 +0200, Myjk napisał:
    > Fri, 11 Oct 2019 20:33:32 +0200, t-1
    >
    > > Mieszkasz na Giewoncie?

    Gdzie tam. Mała górka, wys. wg. mapy 60m względem szosy. Wystarczająco
    aby na trójce zjechać ten kilometr.

    > Silnik z paliwem, obciążony ledwo mi się grzeje po 5 km, a jemu bez
    > paliwa, gdzie tłoki są chłodzone powietrzem, mu się grzeją już po
    > kilometrze. Takie czary.

    Ano, czary jak nic. Przy czym to grzanie to też nie jest jakieś
    zabójcze, ale wystarczy by nadmuch na szybę dawał już letnie powietrze.
    Takie faktycznie ciepłe powietrze do dopiero kilka kilometrów później.

    Mateusz


  • 144. Data: 2019-10-12 18:04:10
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Oct 2019 17:28:39 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > [...]
    >>>> Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by
    >>>> sie przydalo.
    >>>Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
    >>>Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
    >> Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ... hm, a moze i bede ...
    >
    > Przejedź się Alfą 1.4 trupo-benzina - zdziwisz się przy jakiej
    > prędkości żąda 6-tki.

    Przy jakiej ?
    I jak to żąda - ma jakis wyswietlacz czy głosem ?

    > A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
    > gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.

    To akurat mnie nie zdziwi :-)

    J.


  • 145. Data: 2019-10-12 18:12:12
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Oct 2019 12:06:18 +0200, Cavallino napisał(a):
    > W dniu 11-10-2019 o 11:52, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    >>>>>>>> Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by
    >>>>>>>> sie przydalo.

    >>>>>>> Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
    >>>>>>> Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
    >>>>
    >>>>>> Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ...
    >>>
    >>>>> Dlaczego nie? Raz na próbę można...
    >>>
    >>>> Raz mozna, ale czemu wymagac podawania czasu przyspieszenia na tym
    >>>> biegu  :-)
    >>
    >>> To jest właśnie elastyczność silnika.
    >>> Nie ma to nic wspólnego z przyspieszaniem na optymalnym biegu.
    >>
    >> Ale tez nie wymagajmy, zeby podawac dla przypadku "raz na probe mozna".
    >> Prawdopodobnie bym jechal na 5-ce, to dla takiego podawajmy.
    >
    > To znaczy dla jakiego?
    > Bo "na 5-tce" sztywno nie ma sensu, przy porównaniu skrzyni 5 biegowej i
    > 9 biegowej.

    No i dlatego pisalem "na optymalnym biegu".
    Moze niekoniecznie mialem na mysli ten od najkrotszego czasu,
    ale tez nie od razu najwyzszy.

    >>>> Hm, pojedzie?
    >>> Każdy pojedzie.
    >>> Wolniej w przypadku silników mało elastycznych, albo szybciej, gdy
    >>> silnik będzie miał dużą elastyczność.
    >>
    >> Niektore zaczna szarpac.
    >
    > Znaczy nieelastyczne - o to chodzi w tym teście.

    Nie po to jest skrzynia biegow, zeby sie tym przejmowac.

    >> Diesle akurat chyba nie ...
    >
    > Szybciej niż benzyniaki, zwłaszcza wolnossące.
    > Ale pojechać pojadą.

    Pojada bez szarpania, a benzynki niekoniecznie.
    Ale przyspieszac tez nie beda :-)


    J.


  • 146. Data: 2019-10-12 19:07:54
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Saturday, October 12, 2019, 6:04:10 PM, you wrote:

    >>>>> Ale przyspieszenie wlasnie 60-100 i 80-120 na optymalnym biegu by
    >>>>> sie przydalo.
    >>>>Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
    >>>>Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
    >>> Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ... hm, a moze i bede ...
    >> Przejedź się Alfą 1.4 trupo-benzina - zdziwisz się przy jakiej
    >> prędkości żąda 6-tki.
    > Przy jakiej ?

    poniżj 60 km/h...

    > I jak to żąda - ma jakis wyswietlacz czy głosem ?

    Wyświetlacz.

    >> A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
    >> gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.
    > To akurat mnie nie zdziwi :-)

    Ale boli... Lanos się zdecydowanie lepiej zbierał na najwyższym biegu
    z 60 km/h.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 147. Data: 2019-10-12 19:19:25
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Oct 2019 19:07:54 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >>>>>Na optymalnym to bez sensu, powinno być na najwyższym.
    >>>>>Optymalny oznacza redukcję - do tego nie służy badanie elastyczności.
    >>>> Ale 60 nie bede jechal na 6-tce ... hm, a moze i bede ...
    >>> Przejedź się Alfą 1.4 trupo-benzina - zdziwisz się przy jakiej
    >>> prędkości żąda 6-tki.
    >> Przy jakiej ?
    > poniżj 60 km/h...
    >
    >>> A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
    >>> gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.
    >> To akurat mnie nie zdziwi :-)
    >
    > Ale boli... Lanos się zdecydowanie lepiej zbierał na najwyższym biegu
    > z 60 km/h.

    Ale lanos nie mial 6 biegow :-)
    No i predkosc maksymalna mial nizsza ... wiec przestac sie gapic na
    wyswietlacz ? :-)

    Czy po prostu nie rezygnowac z dobrych nawykow i redukcja przed
    wyprzedzaniem :-)

    J.


  • 148. Data: 2019-10-12 19:31:23
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>:

    >>> żąda 6-tki.
    > Wyświetlacz.

    Oj, naciśnij do podłogi gaz, to się wyświetlaczu zmieni, i nawet na 4 nie
    będzie "sugerował"!

    > Ale boli... Lanos się zdecydowanie lepiej zbierał na najwyższym biegu
    > z 60 km/h.

    Pokaż przełożenia koreanca i włocha na najwyższym biegu :)

    --
    'Tom N'


  • 149. Data: 2019-10-12 21:38:14
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-12 19:19, J.F. wrote:


    >>
    >>>> A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
    >>>> gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.
    >>> To akurat mnie nie zdziwi :-)
    >>
    >> Ale boli... Lanos się zdecydowanie lepiej zbierał na najwyższym biegu
    >> z 60 km/h.
    >
    > Ale lanos nie mial 6 biegow :-)
    > No i predkosc maksymalna mial nizsza ... wiec przestac sie gapic na
    > wyswietlacz ? :-)
    >
    > Czy po prostu nie rezygnowac z dobrych nawykow i redukcja przed
    > wyprzedzaniem :-)

    O ile biegów?


  • 150. Data: 2019-10-12 22:07:15
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Oct 2019 21:38:14 +0200, kk napisał(a):
    > On 2019-10-12 19:19, J.F. wrote:
    >>>>> A jeszcze bardziej się zdziwisz, jak depniesz
    >>>>> gaz na tej 6-tce a tu No Va. Pomimo rzekomo 170 KM.
    >>>> To akurat mnie nie zdziwi :-)
    >>>
    >>> Ale boli... Lanos się zdecydowanie lepiej zbierał na najwyższym biegu
    >>> z 60 km/h.
    >>
    >> Ale lanos nie mial 6 biegow :-)
    >> No i predkosc maksymalna mial nizsza ... wiec przestac sie gapic na
    >> wyswietlacz ? :-)
    >>
    >> Czy po prostu nie rezygnowac z dobrych nawykow i redukcja przed
    >> wyprzedzaniem :-)
    >
    > O ile biegów?

    Jadac 60 to chyba gdzies o trzy.

    J.

strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ] . 16


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: