  • 171. Data: 2017-06-27 20:58:09
    Temat: Re: Dieselgate VW ciag dalszy
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jest różnica, czy ta opłata to kilka tys jak we Fiacie, czy 100 tys, jak
    > w elektryku.

    Nie mierz wszystkich swoją miarą.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 172. Data: 2017-06-27 21:17:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > No nie wiem. W wątku z Zacharen i Tesla obok jest mowa o codziennym
    > ładowaniu 7 godz mocą 11kW. 0.5*11*7 daje 38zl dziennie. W miesiącu
    > wychodzi ~1100, tyle ma paliwo nie wydaję.

    No ale przecież mówi, że za to przejeżdża ponad 300km. Spalasz
    spalinówką mniej niż 3L/100km?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 173. Data: 2017-06-27 21:43:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

    >No ale przecież mówi, że za to przejeżdża ponad 300km. Spalasz
    >spalinówką mniej niż 3L/100km?

    Ale codziennie przejezdza 300km ?
    Czy raczej codziennie podlacza na 7h, a samochod juz po godzinie jest
    naladowany ...

    J.

  • 174. Data: 2017-06-27 22:09:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Już pisałem - nie. Wbrew pozorom prąd nie bierze się z gniazdka, więc
    > nie można w 40% gospodarstw domowych wpaść na pomysł jednoczesnego
    > ładowania samochodu.

    Nie wiem czy wiesz, ale jak wszyscy w bloku na raz pójdą, to rura 200mm
    też nie da rady. Ale wiesz co? Dobrze za zachowali zdrowy rozsądek i
    kible zamontowali i tak w każdym mieszkaniu.

    > A ja w zasadzie więcej niż połowę.

    Jak widzisz, nie dla każdego zasięg będzie najważniejszy jak Ci się wydaje.

    > W ja i moi znajomi w miescie 10/10. Co z tego/

    Tylko tyle, że Tobie się wydawało że prawie wszyscy mają jeden.

    > Musi się dać zatankować w pięć minut, na dowolnej stacji i mieć zasięg
    > co najmniej 250 km.

    A żona/kochanka jakie ma priorytety? A sąsiad? A szef w pracy?

    Ja i żona tankujemy nasze samochody raz w miesiącu. Na co dzień jeździmy
    < 15km każde. Jakby taki leaf miał mi się przez trzy noce w miesiącu
    "tankować" do pełna, to mnie to wciąż rybka :-)

    Za to przeszkadza mi że:
    - w zimę trzeba "rozgrzewać" auto żeby w środku nie marznąć pierwszych
    kilometrów
    - przy wymianie oleju zawsze upaprze mi się albo kostka albo coś
    nachlapie do kanału
    - nigdy nie jest doskonale, zawsze coś dolega - cewki, świece,
    wtryskiwacze gazu, termostat...
    - śmierdzi gdy chodzi na ssaniu i gdy jedzie się w korkach (zawsze
    znajdzie się jakiś śmierdziel z ropniakiem z przodu)
    - trzeba zmieniać biegi (wolałbym dwa pedały i auto pilota)

    > No dobra - ilu znasz posiadaczy elektryków? I dlaczego skoro są takie
    > fajowe, to jakoś nikt nie kupił?

    A ilu wśród znajomych znasz posiadaczy W205? I dlaczego skoro jest to
    najlepszy samochód tego roku, to jakoś nikt nie kupił?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 175. Data: 2017-06-27 22:13:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ale codziennie przejezdza 300km ?
    > Czy raczej codziennie podlacza na 7h, a samochod juz po godzinie jest
    > naladowany ...

    Komórkę podłączam na całą noc, co nie znaczy że tyle ładuje się bateria.
    A na filmie, kierowca mówi przecież że średnie "spalanie" auta komputer
    pokazał mu 200W/km.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 176. Data: 2017-06-27 22:25:43
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Mateusz Bogusz w

    > Za to przeszkadza mi że:
    > - w zimę trzeba "rozgrzewać" auto żeby w środku nie marznąć pierwszych
    > kilometrów

    LOL

    Kupujesz mieszkanie/dom z garażem ogrzewanymi problem znika

    > - przy wymianie oleju zawsze upaprze mi się albo kostka albo coś
    > nachlapie do kanału

    Olej wymieniasz zgodnie z prawem (czyli nie na podwórku)

    > - nigdy nie jest doskonale, zawsze coś dolega - cewki, świece,
    > wtryskiwacze gazu, termostat...

    Hmm, sprzedaj sztrucla, kup se tesle ;P

    > - śmierdzi gdy chodzi na ssaniu

    j.w.

    Ogólnie to z tego co napisałeś wynika, że nie stać Cię na własny/e samochody
    -- jeździj/cie taksówkami

    --
    'Tom N'

  • 177. Data: 2017-06-27 22:32:43
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    007 <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    > Olej wymieniasz zgodnie z prawem (czyli nie na podwórku)

    A co to za prawo?

    Zabrania może wylewania przepracowanego oleju na trawnik, ale nie może
    zabraniać wymiany.

  • 178. Data: 2017-06-27 22:50:47
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Pszemol w

    > A co to za prawo?

    > Zabrania może wylewania przepracowanego oleju na trawnik, ale nie może
    > zabraniać wymiany.

    Wróć z jackowa, to sie dowiesz. Tak samo sie w PL samochodu nie myje na
    podwórku, bez odpowiedniej infrastruktury (zgodnie z prawem)

    --
    'Tom N'

  • 179. Data: 2017-06-27 22:54:01
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    007 <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:
    > Pszemol w

    > Wróć z jackowa, to sie dowiesz.

    ??? Zburaczałeś już całkowicie?

    > Tak samo sie w PL samochodu nie myje na
    > podwórku, bez odpowiedniej infrastruktury (zgodnie z prawem)

    Mycia auta na podwórku nie popieram w żadnym mieście ani wsi gdzie uliczne
    kratki prowadzą bezpośrednio do pobliskiej rzeki...

    No ale to nie jest "tak samo" jak z olejem, bo wody z mycia auta nie
    zbierasz do kuwety, nie zlewasz do pustej butelki po nowym oleju i nie
    zawozisz do recyklingu a przepracowany olej zawozisz. Czujesz tą różnicę?

  • 180. Data: 2017-06-27 23:30:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Jun 2017 22:13:06 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Komórkę podłączam na całą noc, co nie znaczy że tyle ładuje się bateria.
    > A na filmie, kierowca mówi przecież że średnie "spalanie" auta komputer
    > pokazał mu 200W/km.

    Zalozmy ze to prawda, ale podejrzewam, ze na akumulatorze traci sie ze
    20%. Co nam daje 24kW/100km, ze 13 zl, tyle co 3 litry paliwa.

    Oszczedne.

    J.