  • 21. Data: 2019-01-20 18:06:14
    Temat: Re: Dokuczenie - nietrzezwy
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-01-20 o 16:22, mamut pisze:
    > a skąd mogłem wiedziec ze akurat chce go wyprzedzic ?

    Z doświadczenia życiowego :-)

    Robert

  • 22. Data: 2019-01-20 18:09:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2019 o 15:19 Uncle Pete <4...@g...com> pisze:

    > Klasykiem na autostradzie jest zamiast zawczasu rozpocząć wyprzedzanie
    > TIRa i zmienić pas, zrobić to gwałtownie w ostatniej chwili wbijając się
    > pod zderzak jadącego lewym pasem. Najlepiej nie używając kierunkowskazu.

    W 99/100 przypadków robią tak "zombie" tempomatowe.
    Długa jazda na tempomacie na autostradzie jest niebezpieczna, min. przez
    takie zachowania.

    TG

  • 23. Data: 2019-01-20 18:12:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2019 o 18:06 Robert Wańkowski <r...@w...pl> pisze:

    > Z doświadczenia życiowego :-)

    Dokładnie :-) - jak widzę takich delikwentów na prawym sam zwalniam bo
    wiem, że za chwilę wyskoczy mi przed maskę...

    TG

  • 24. Data: 2019-01-20 18:47:52
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > W 99/100 przypadków robią tak "zombie" tempomatowe.
    > Długa jazda na tempomacie na autostradzie jest niebezpieczna, min. przez
    > takie zachowania.

    Mnie się wydaje, że zdarza się i bez tempomatu - po prostu taki styl
    wyprzedzania. Podjechać pod zderzak samochodu, jakiś czas może nawet
    jechać przyklejonym do niego, i dopiero wtedy zacząć wyprzedzanie. Przy
    cały czas pustym lewym pasie. Myślę, że to mogą być nawyki z jazdy po
    drogach jednojezdniowych.

    Przy okazji - od pół roku jeżdżę samochodem z tempomatem i jakoś nie
    mogę do niego się przekonać. Czuję jak osłabia się uwaga i w ogóle jakoś
    nie czuję się bezpiecznie.

  • 25. Data: 2019-01-20 18:52:35
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > W 99/100 przypadków robią tak "zombie" tempomatowe.
    > Długa jazda na tempomacie na autostradzie jest niebezpieczna, min. przez
    > takie zachowania.

    A zachowanie takiego, który jedzie o 1 km/h za Tobą, puszczasz go,
    jeżdżając na prawy i mając 1 km do TIR-a (nie wyłączajac tempomatu), a
    on nie korzysta i nie naciska gazu, żeby sprawnie Cię wyprzedzić jest ok?

    Zapewne też jedzie na tempomacie, tyle że ustawionym trochę wyżej.

    A potem zdziwiony jeden z drugim, że jednak 100 m za tirem wraca się na
    lewy pas, zamiast zaczynać awaryjne hamowanie za tirem.....

  • 26. Data: 2019-01-20 19:31:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 stycznia 2019 18:52:36 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

    > A zachowanie takiego, który jedzie o 1 km/h za Tobą, puszczasz go,
    > jeżdżając na prawy i mając 1 km do TIR-a

    Pytanie: po kiego jechać lewym mając 1km do tira. W Polsce ruch prawostronny mamy
    chyba.
    Cavvalino i Marka S to pytanie zdziwi zapewne ale generalnie na odpowiedziach
    drogowych zapierdalaczy mi nie zależy

  • 27. Data: 2019-01-20 19:48:08
    Od: p...@g...com

    --W 99/100 przypadków robią tak "zombie" tempomatowe. Długa jazda na tempomacie na
    autostradzie jest niebezpieczna, min. przez takie zachowania.

    Jeśli pojazd porusza się że stała prędkością łatwo ocenić kiedy będzie zmuszony
    będzie zmienić pas. Co jakiś czas trafiają się jednak neptki które myślą że będzie
    inaczej i spotyka ich rozczarowanie czyli gwałtowny hebel. Zresztą coraz więcej aut
    wyposażonych jest w aktywny tempomat ACC i jeździ się na nim bardzo przyjemnie.

  • 28. Data: 2019-01-20 19:52:28
    Od: p...@g...com

    --przy okazji - od pół roku jeżdżę samochodem z tempomatem i jakoś nie
    mogę do niego się przekonać. Czuję jak osłabia się uwaga i w ogóle jakoś
    nie czuję się bezpiecznie.

    Może to specyfika polskich dróg ? Od ponad 10 lat kulam się po niemieckich
    autostradach i nie wyobrażam sobie jazdy bez tempomatu.

  • 29. Data: 2019-01-20 20:36:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Jan 2019 10:48:08 -0800 (PST),
    p...@g...com napisał(a):
> [...]
    > będzie zmuszony będzie zmienić pas. Co jakiś czas trafiają się
    > jednak neptki które myślą że będzie inaczej i spotyka ich

    A teraz sobie wyobraz, ze tam jakis wyluzowany kierowca na tempomacie
    i nie zahamuje na czas.

    Albo sobie pomysli - mam kamere i maska mi rdzewieje ...

    Albo trafisz na mnie i bedzie za pozno :-)

    J.

  • 30. Data: 2019-01-20 23:35:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dlatego teraz robia samochody co same zwalniaja albo sie zatrzymuja jak przed nimi
    jest przeszkoda zeby zadna pizda nie zaspala.