  • 11. Data: 2019-01-20 12:57:32
    Temat: Re: Dokuczenie - nietrzezwy
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 20.01.2019 o 07:30, mamut pisze:
    > witam,.................czy mozna jakas ta osobe ktora
    > dzwonila poniesc do odpowiedzialnosci za pomowienia?
    > ps. jeszcze zebym jechał krzywo albo mial jakies podstawy zeby
    > stwierdzic ze jestem podpity, a tutaj gosc zrobil celowo...
    A jak się dowiesz, kto dzwonił?
    RODO mamy, jest "ochrona" danych i nikt nie powie.
    Jacek

  • 12. Data: 2019-01-20 13:24:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** mamut pisze tak:

    > zapytałem dlaczego zostałem zatrzymany to powiedział ze dostali
    > komunikat ze jechałem nietrzezwy...czy mozna jakas ta osobe ktora
    > dzwonila poniesc do odpowiedzialnosci za pomowienia?

    Jakbym miał 100% pewność, że to on zadzwonił i zmyśał i kłamał to bym
    go poszukał. Ale takiej pewności nie ma. Może zbieg okoliczności a tego
    bym sobie nie wybaczył ;)

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 13. Data: 2019-01-20 13:28:06
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A jak się dowiesz, kto dzwonił?
    > RODO mamy, jest "ochrona" danych i nikt nie powie.
    > Jacek

    Policja. Na mocy prawa ma dostęp do takich danych. Na bardzo upartego
    można by zgłosić zajechanie drogi przez furiata i powiązać to z dzwonieniem.
    Ale. Nie mamy zapisu z kamerki czyli dowodu.
    Furiat zapewne był przeświadczony o swojej niewinności i może dlatego
    zadzwonił.
    Zadzwiająco dużo osób nie zna dość elementarnych przepisów i zasad ruchu
    drogowego.

    Jak mamut był w trakcie wyprzedzania to włączenie kierunkowskazu nie
    zwalnia z obowiązku sprawdzenia lusterka wstecznego.

  • 14. Data: 2019-01-20 13:49:08
    Od: p...@g...com

    Przypomnijmy podstawy:

    Wyprzedzanie

    Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w
    szczególności, czy:

    1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia
    komukolwiek ruchu

    Klasykiem który regularnie występuje na autostradzie jest rozpoczęcie manewru
    wyprzedzania (lub ciągnięcie środkowym) kiedy dojeżdżam do TIRa. Zdziwienie kretynki
    lub kretyna których zaskakuje fakt że zamiast wbić się w naczepę z prędkością 140
    km/h zmieniam pas jest po prostu szokujące ;-)

  • 15. Data: 2019-01-20 13:58:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** pisze tak:

> [...]
    > zaskakuje fakt że zamiast wbić się w naczepę z prędkością 140 km/h
    > zmieniam pas jest po prostu szokujące ;-)

    oj tam przecież TIR nie stoi a ty chyba nie jedziesz 240km/h?
    Mógłbyś zwolnić i przepuścić panią ;)

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 16. Data: 2019-01-20 14:03:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Jan 2019 04:49:08 -0800 (PST),
    p...@g...com napisał(a):
> [...]
    lub kretyna których zaskakuje fakt że zamiast wbić się w naczepę z prędkością 140
    km/h zmieniam pas jest po prostu szokujące ;-)

    Ale ten przepis dziala w obie strony - tobie utrudniaja, ty
    utrudniasz.
    A w razie kolizji - ty miales ustapic pierwszenstwa i ty stracisz
    znizke z OC i AC. O ile tylko na tym sie skonczy.

    Poza tym zwolnienie do 90 to nie utrudnienie, szczegolnie ze wynika z
    ruchu drogowego :-)

    Ja sie wycwanilem i zmieniam pas z duzym wyprzedzeniem, wtedy ten z
    tylu musi decyzje podjac na spokojnie.
    Cos tam moze mowic o utrudnianiu, ale przy 140 nie ma prawa :-)

    A po prawdzie, to rzadko z lewego nie zjezdzam. U nas czesto jest ktos
    do wyprzedzania w przyzwoitej odleglosci :-)
    A jak sie czlowiek nie ogranicza do 140, to i tych z tylu niewiele
    jest :-)

    J.

  • 17. Data: 2019-01-20 14:20:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-01-20 o 12:49, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > I sama ta chęć zwalnia go z obowiązku upewnienia się, czy pas jest wolny?
    Nie. I dobrze wiesz o czym piszę.

    Robert

  • 18. Data: 2019-01-20 14:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > oj tam przecież TIR nie stoi a ty chyba nie jedziesz 240km/h?
    > Mógłbyś zwolnić i przepuścić panią ;)

    Albo odpowiednio wczesniej wykonac lub chocby zasygnalizować manewr...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 19. Data: 2019-01-20 15:19:47
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    lub kretyna których zaskakuje fakt że zamiast wbić się w naczepę z prędkością 140
    km/h zmieniam pas jest po prostu szokujące ;-)

    Klasykiem na autostradzie jest zamiast zawczasu rozpocząć wyprzedzanie
    TIRa i zmienić pas, zrobić to gwałtownie w ostatniej chwili wbijając się
    pod zderzak jadącego lewym pasem. Najlepiej nie używając kierunkowskazu.

  • 20. Data: 2019-01-20 16:22:02
    Od: mamut <m...@g...com>

    > Szacunek do kolejki ginie w narodzie. W biedronce pewnie też się
    > przepycha łokciami do kasy, żeby szybciej wyjść. :)
    >
    > Mateusz

    a skąd mogłem wiedziec ze akurat chce go wyprzedzic ?
    to nie mozna wyprzedzić 2 po kolei ?:)