  • 11. Data: 2019-09-13 23:09:07
    Temat: Re: Dyski z szuflady
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 13 Sep 2019 15:00:02 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5d7ba551$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Kamil" <m...@t...pl> :

    >Nie są widziane nawet w BIOS, więc w systemie tym bardziej żaden program ich
    >nie zobaczy.

    Osłuchaj te dyski podłączając samo zasilanie, ja mam do tego stetoskop, serio.
    Ale do tego trzeba mieć spore doświadczenie, czyli znać dzwięki, jakie powinien
    produkować dobry dysk, powinieneś wykryć "klikanie" głowic lub wariujące obroty, a to
    może coś powiedzieć o kondycji dysku(przykłady znajdziesz w internetach).
    Dziwna sprawa, od samego spoczywania w szufladzie coś takiego nie powinno mieć
    miejsca.
    Można zrobić wizualną inspekcję elektroniki z tych dysków i jakieś pomiary
    elementów(coś
    się mogło urwać, zwarcie na porcie SATA, eepromy poleciały czy coś podobnego).
    Możesz dobrać się do takiego dysku za pomocą konsoli szeregowej na porcie RS232, opis
    poleceń można odszukać w internetach.

  • 12. Data: 2019-09-13 23:10:34
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 13 Sep 2019 22:32:15 +0200
    doszła do mnie wiadomość <qlgucg$7m1$1@dont-email.me>
    od heby <h...@p...onet.pl> :

    >Może powinien docisnąć kabel ethernet do portu sata. Czasami nie
    >kontaktują bez pilnika.

    "Laptop nie widzi drukarki? Prosta sprawa, włączyć wbudowaną kamerę i skierować ją na
    drukarkę"

  • 13. Data: 2019-09-13 23:12:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 13/09/2019 22:50, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Złamałeś szyfrowanie Animki ogólne, czy jakieś szczególne? ;)

    To ona szyfruje?

  • 14. Data: 2019-09-14 09:46:21
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 13.09.2019 o 12:14, Kamil pisze:

    > Co się mogło stać? Dyski leżące w szufladzie padły?

    Myszy zasikały.

  • 15. Data: 2019-09-14 09:54:49
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 13 Sep 2019 23:12:58 +0200
    doszła do mnie wiadomość <qlh0or$k18$3@dont-email.me>
    od heby <h...@p...onet.pl> :

    Wszystko jest szyfrem.

  • 16. Data: 2019-09-14 10:07:25
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" napisał:

    > Osłuchaj te dyski podłączając samo zasilanie
    > powinieneś wykryć "klikanie" głowic lub wariujące obroty

    Jeden wchodzi na wysokie obroty i bardzo się grzeje. Drugi nie.

> [...]
    > elementów(coś
    > się mogło urwać, zwarcie na porcie SATA, eepromy poleciały czy coś

    Co się mogło urwać od leżenia?

    > Możesz dobrać się do takiego dysku za pomocą konsoli szeregowej na porcie
    > RS232, opis
    > poleceń można odszukać w internetach.

    Poszukam w sieci.

    Pzdr

  • 17. Data: 2019-09-14 13:50:27
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał:

    > Lub formaldehyd?

    I to jest własciwy trop. Dyski koniecznie trzeba przechowywać w hermetycznym
    opakowaniu, bo substacje zawarte w powietrzu mogą coś uszkodzić. Amoniak z
    potu, czy chlor z Domestosa. To wcale nie jest śmieszne.

    Jeden z dysków udało mi się częściowo wskrzesić, ale ma 238 GB i trzy
    partycje, a powinien mieć 1 TB, Coś z tym można zrobić?

    Pzdr

  • 18. Data: 2019-09-14 14:24:13
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 14.09.2019 o 10:07, Kamil pisze:
    > Co się mogło urwać od leżenia?

    Z wolna degradują się elektrolityczne kądziołki...

    Gdzieś zetknąłem się też z takimi spekulacjami, że wysokoenergetyczne
    promieniowanie kosmiczne, (które jest przecież rejestrowane nie tylko na
    powierzchni Ziemi, ale nawet przez detektory na dnie głębokich jezior)
    może trafić w komórkę ROM-u jakiejś elektroniki, i popsować jeden bit. I
    to już wystarczyć może, aby urządzenie się zbiesiło. Na takie okazje
    bywa lekarstwem wymiana firmware (jeśli jest możliwa), no i oczywiście
    pomóc może wymiana tego ROM-u.

    Ale czy to prawda? Czytałem wypowiedzi, że user zaklinał się, iż po
    apdejcie softu urządzenie zostało wskrzeszone. Choć na starym przecież
    wcześniej działało jak ta lala.

  • 19. Data: 2019-09-14 14:31:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Lub formaldehyd?

    -----

  • 20. Data: 2019-09-14 19:54:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" 0...@4...com

    > "Laptop nie widzi drukarki? Prosta sprawa, włączyć
    > wbudowaną kamerę i skierować ją na drukarkę"

    Niby prosta, ale sęk w tym, jak włączyć tę kamerę... ;)

    --