  • 21. Data: 2018-11-02 14:23:48
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-11-01 o 22:34, Marek S pisze:
    > istnienie przeciwników i zwolenników globalnego ocieplenia.

    STOP

    Ocieplenie czy zmiana klimatu jest i z faktami się nie dyskutuje

    (Choć ostatnio pismaki się rozpisują że w październiku ciepło to na
    pewno globalne ocieplenie a jak jest zimno to przyczyną zimna i
    gwałtownych zmian jest też globalne ocieplenie.
    Fajnie tylko że klimat w Polsce o tej porze roku właśnie taki jest)

    Natomiast nie udowodniono że przyczyną globalnego ocieplenia jest
    człowiek albo głównie człowiek.

    Chyba że już samo istnienie człowieka i wydalanie przez niego co2 i
    innych paskudztw spowodowało to ocieplenie ;-)

    Wtedy należałoby powziąć drastyczne środki ;-)

  • 22. Data: 2018-11-02 14:29:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 2 Nov 2018 14:05:50 +0100, J.F.

    > Mowiac szczerze, to jest dziwne.
    > W trasie ICE ma nienajgorsza sprawnosc, a z kolei
    > ta elektryczna czy polelektryczna skrzynia dosc kiepska.

    W OL PHEV jest CVT a i tak silnik głównie zasila prądnice a pracują
    elektryki, chyba że jest w trybie dużej mocy albo kompletnego braku prądu w
    aku, to się wtedy ICE podpina bezpośrednio pod koła.

    > No chyba ze ... te 120 wymaga powiedzmy 20kW, akurat niezbyt wydajny
    > punkt pracy silnika, a hybryda go przemiennie wylacza i zalacza -
    > biorac 40kW na ladowanie baterii ... pulsowała tak ?

    Z pewnością ICE po odpaleniu chodzi na wyższych obrotach niż jałowe, więc
    podejrzewam że odrazu wchodzi na poziom w którym silnik jest
    najsprawniejszy. To samo jak sięzada ładowanie, albo skończy się energia w
    bateriach. ICE chodzi na wyższych obrotach, jest w stanie napędzać auto i
    jeszcze ładować akumulator (znacznie szybciej niż ze standardowej ładowarki
    230v co to ma maksymalnie 3,5kW). Ogólnie problem z tymi obserwacjami mam,
    bo auto jest bardzo mocno wyciszone.

    > Benzynka dawno nie jechalem ... ale 12/100 przy 120
    > to chyba za duzo jak na nowoczesny silnik ?

    Ale widziałeś Ty Outlandera? :P To wysoki kloc. Poza tym na trasie był
    dodatkowo box, 4 osoby i bagaże z nartami na pokładzie. Z drugiej strony
    poza oporem z boxa to masa PHEV przez akumulatory pewnie jest zbliżona do
    tamtego w stanie załadowanym, więc... Dlatego zaznaczyłem, że rzetelny
    wynik podam w lutym, gdy wrócę z Włoch, jadąc w identycznej konfiguracji
    co w zeszłym sezonie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2018-11-02 14:35:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Nov 2018 14:23:48 +0100, z napisał(a):

    > Natomiast nie udowodniono że przyczyną globalnego ocieplenia jest
    > człowiek albo głównie człowiek.

    A ziemia jest płaska.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2018-11-02 14:39:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 2 Nov 2018 14:35:07 +0100, Jacek Maciejewski

    > A ziemia jest płaska.

    I na skraju dysku biegają hefalumpy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2018-11-02 14:48:35
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 2 listopada 2018 12:42:18 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Thu, 1 Nov 2018 09:09:48 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Nie widzę tam takiego porónania. Owszem, pokazuje plakietkę trucka jako
    > przykład gdzie szukać danych. Niemniej odpisał coś?

    Przy liczeniu potem zalozyl srednia krajowa emisji CO2.
    Nie odpisal. Ale moze zrobi kolejny filmik bo to gostek wiarygodny.

    Tak czy siak te 20-40% wiele nie zmienia. Czy sie cos nie oplaca wcale czy jako tako
    - zadna roznica.
    Jak sie oplaca jako tako albo niewiele - tez zadna.

    To co wyliczyl skutkuje niekonkluzywnym wnioskiem w ogolnosci. W szczegolach moze i
    tak.

    Mieszkajac w kaliforni, jezdzac malo i sedanem, majac panele na dachu to sie moze
    bardzo oplacac.

    Mieszkajac w minesocie, jezdzac suvem (snieg itp.) majac prad z wegla albo z
    kanadyjskich elektrowni wodnych - oplacac sie nie bedzie prawie wcale albo bedzie
    strata...

    > Wg mnie jeszcze słabo podsumował, nie uwzglęnił szeregu danych,
    > skupiając się tylko i wyłącznie na jałowym w sumie CO2.

    Nie no, dobrze zrobil. Dla ciebie co2 jest jalowy. Dla porownania (chodzi o
    zrodowisko) jest jak najbardziej istotny (no poza metanem...)

    Takie porownania zawsze beda sie komus nie podobac ale w ogolnosci wyszlo mu dobrze.
    Dokladnosc tego oszacowania na poziomie 20-40% i to co mu wyszlo jest na tyle dobra
    ze mozna wysnuc wniosek pod tytulem: "jakotako".
    Co jest niezlym wnioskiem.

    Ja bym moze se hybryde albo elektryka kupil jakby byly w tej cenie co spalinowy. Bo
    jedno z aut jezdzi malo.
    Ale nie sa, wiec dupa, nie kupie. Nie oplaca sie.
    Tak jak nie oplaca mi sie kupowac dizla nowki w porownaniu do benzyny. Uzywke tak, bo
    ceny podobne. nowki nie. I podobnie z elektrykami...

  • 26. Data: 2018-11-02 14:52:16
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 1 listopada 2018 22:34:15 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

    > Często zastanawiałem się nad tym. Zresztą parę dni temu był o tym
    > program na TVNie o też elektryki nie wypadły tam różowo. Patrząc na
    > wszystkie te spekulacje mam następujące spostrzeżenia:
    >
    > - Elektryki i spalinówki produkują podobną ilość CO2. W PL, gdzie prąd
    > pochodzi w 80% z węgla elektryki "smrodzą" bardziej. W dodatku nigdzie
    > nie spotkałem się w uwzględnieniem sprawności transmisji prądu
    > elektrycznego do domów. Nie zdziwiłbym się, gdyby byłaby to kolejna
    > afera jak z dieslami i oprogramowaniem silników.

    Kiedys bylo walkowane na ktorejs grupie. Od kopalni do koła lokomotywy elektrycznej
    wychodzilo pi*oko 30%. Czyli podobnie jak benzyna.

    To tlumaczy nikle ruchy elektryfikacyjne i relatywnie nieduza roznice w cenie przy
    grzaniu pradem, gazem, weglem, drewnem.
    Bo roznice sa ale nie zabijajace.

  • 27. Data: 2018-11-02 15:08:30
    Od: z <...@...pl>

    Boli? Ma boleć ;-)

  • 28. Data: 2018-11-02 15:15:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 2 Nov 2018 15:08:30 +0100, z

    > Boli? Ma boleć ;-)

    Chyba ciebie trolu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2018-11-02 15:19:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 2 Nov 2018 06:52:16 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Kiedys bylo walkowane na ktorejs grupie. Od kopalni do koła lokomotywy
    > elektrycznej wychodzilo pi*oko 30%. Czyli podobnie jak benzyna.

    Z ciekawości, uwzględniano tam utylizację olejów silnikowych?

    > To tlumaczy nikle ruchy elektryfikacyjne i relatywnie nieduza roznice w
    > cenie przy grzaniu pradem, gazem, weglem, drewnem. Bo roznice sa ale nie
    > zabijajace.

    Ale obejrzyj w świetle powyższego to:

    https://www.youtube.com/watch?v=80QkVlqkv0w
    https://www.youtube.com/watch?v=8me5dgLftyY

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 30. Data: 2018-11-02 15:22:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bardzo trudno jest mi orzec czy to ptak, czy nosorożec.

    To po co piszesz, o jakiś głupotach, które nawet na dobre nie istnieją
    (w przeciwieństwie do energii atomowej, która ma się dobrze, tylko nie u
    nas).

    Fakt jest taki, że na chwilę obecną (srednioświatowo) elektryk generuje
    większy ślad węglowy niż analogiczna spalinka. O Polsce to nawet szkoda
    w tej statystyce gadać, bo mamy prawie całość na węglu.

    Shrek