  • 11. Data: 2018-11-02 12:42:19
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Nov 2018 09:09:48 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Ja sie tego gostka zapytalem czemu mikrusy lub sedany porownuje do trucka
    > albo ogolnie sredniej narodowej w aspekcie spalania.

    Nie widzę tam takiego porónania. Owszem, pokazuje plakietkę trucka jako
    przykład gdzie szukać danych. Niemniej odpisał coś?

    > Generalnie gostek dobrze podsumowal ale i tak calosc wychodzi tak se.

    Wg mnie jeszcze słabo podsumował, nie uwzglęnił szeregu danych,
    skupiając się tylko i wyłącznie na jałowym w sumie CO2.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2018-11-02 12:43:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 2 Nov 2018 10:55:18 +0100, J.F.

    > -ale rano ma byc naladowane, wiec skad prad w nocy - z wegla ?

    Z paneli i prosumenta.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 13. Data: 2018-11-02 12:55:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 2 Nov 2018 12:33:03 +0100, J.F.

    > I dlatego widzi mi sie, ze wlasciwym rozwiazaniem jest hybryda.

    Ale PHEV. Zwykła hybryda ma bateryjkę na 2km.

    > Bateria nie musi byc duza - 30-100 km by wystarczylo,
    > osiagi elektryczne tez nie musza byc duze po miescie,
    > a benzyny na codzien bym nie spalal i miasto od spalin
    > uwolnil. I w kazdej chwili moze w trase jechac.

    Z takim założeniem zakupiłem Outlandera PHEV z zasięgiem na bateriach
    20-50km. Ale szczerze mówiąc zaczyna mi już brakować tych baterii i żałuję
    że nie ma ich na ~80km z dostępną większą mocą na elektryki. :P Obecnie
    żeby trochę mocniej pojechać to się musi załączyć ICE, który załącza się
    także jak temperatura spada poniżej 10sC -- co dewastuje oszczędności na
    krótkich trasach które możnaby obskoczyć tylko i wyłącznie z prądu (tj. jak
    córkę do szkoły wożę 2-3km).

    Niemniej średnie spalanie na trasie (z prędkościami do 120km/h) wychodzi mi
    6 litrów benzyny, co przy takim wielkim klocu jak Outlander to IMHO całkiem
    dobry wynik. Szczególnie że w zeszłym roku do Włoch jechałem Outlanderem z
    ICE i spalanie (też z prędkościami do 120km/h) wyszło 2x wyższe, więc jakby
    wychodzi na to że ta hybryda deczko sprawniejsza w spalaniu jest (i co
    raczej dziwne nie jest). Niemniej w styczniu przyszłego roku znowu atakuję
    Włochy na identycznej trasie i będzie rzetelne porównanie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2018-11-02 13:04:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    > Ja sie raczej zastanawiam kto zaplaci za zuzyta baterie :-)
    Ty, tak samo jak płacisz za resztę zużywającego się samochodu. Jak cię
    to boli, jest rower, są doskonałe połączenia autobusowe, kolejowe etc...
    Nie ma obowiązku mieć samochód.

    > Owszem. ale musze miec mozliwosc nastawienia, bo moze przewiduje jutro
    > dluzsza trase.
    No przecież jest. Weź ty poczytaj conieco z sercem :)

    > A potem zadzwonia ze szkoly, ze dziecko reke zlamalo i trzeba bedzie
    > gonic do szpitala ...
    No, q... weźmiesz taksówkę. Karetka przyjedzie.

    > Zapłacą ? Mialem zdaje sie pochlaniac energie z solarow.
    Kombinujesz jak koń pod górkę. Zamiast marnować czas i prąd na głupie
    odzywki, weź i trochę pomyśl. Może z tego wyniknąć nawet to że twoje
    dzieci nie będą do szkoły zapieprzać po kolana w wodzie :)
    (tylko nie mów że g.. cie obchodzi los twoich dzieci :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2018-11-02 13:19:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.11.2018 o 22:34, Marek S pisze:

    > W dodatku nigdzie
    > nie spotkałem się w uwzględnieniem sprawności transmisji prądu
    > elektrycznego do domów.

    Ok 90 procent.

    Shrek

  • 16. Data: 2018-11-02 13:22:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zapewne nie słyszałeś o rozproszonym magazynowaniu energii?
    > https://www.energetyka24.com/pspa-pojazdy-elektryczn
    e-to-mobilne-magazyny-energii-czyli-rzecz-o-v2g
    > https://www.energetyka24.com/vehicle2grid-czyli-jak-
    elektroauta-moga-pomoc-systemowi-energetycznemuSzero
    kie

    Ale jaki problem w stratach? Bierzesz z elektrowni atomowej i w zasadzie
    sprawność masz w D4, bo to czysta energia. Że co? A... nie mamy. To tak
    samo jak w twoim rozwiązaniu:P

    Shrek

  • 17. Data: 2018-11-02 13:45:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Nov 2018 13:22:11 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ale jaki problem w stratach? Bierzesz z elektrowni atomowej i w zasadzie
    > sprawność masz w D4, bo to czysta energia. Że co? A... nie mamy. To tak
    > samo jak w twoim rozwiązaniu:P

    Bardzo trudno jest mi orzec czy to ptak, czy nosorożec.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2018-11-02 13:53:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
> [...]
    >cię
    >to boli, jest rower, są doskonałe połączenia autobusowe, kolejowe

    Nie ma tez obowiazku uczestniczyc w jakim programie stabilizacji mocy.

    >No, q... weźmiesz taksówkę. Karetka przyjedzie.

    Glupio troche

    >Kombinujesz jak koń pod górkę. Zamiast marnować czas i prąd na głupie

    Bo mi ich koncepcja jakos nie pasuje do mojej koncepcji :-)

    >odzywki, weź i trochę pomyśl. Może z tego wyniknąć nawet to że twoje
    >dzieci nie będą do szkoły zapieprzać po kolana w wodzie :)
    >(tylko nie mów że g.. cie obchodzi los twoich dzieci :)

    Moje dzieci nie mieszkaja w Holandii :)
    Tylko troche sniegu zal :-(

    J.

  • 19. Data: 2018-11-02 14:05:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >na
    >krótkich trasach które możnaby obskoczyć tylko i wyłącznie z prądu

    trzeba miec cieply garaz :-)

> [...]
    >jakby
    >wychodzi na to że ta hybryda deczko sprawniejsza w spalaniu jest (i

    Mowiac szczerze, to jest dziwne.
    W trasie ICE ma nienajgorsza sprawnosc, a z kolei ta elektryczna czy
    polelektryczna skrzynia dosc kiepska.

    No chyba ze ... te 120 wymaga powiedzmy 20kW, akurat niezbyt wydajny
    punkt pracy silnika, a hybryda go przemiennie wylacza i zalacza -
    biorac 40kW na ladowanie baterii ... pulsowała tak ?

    Benzynka dawno nie jechalem ... ale 12/100 przy 120 to chyba za duzo
    jak na nowoczesny silnik ?

    J.

  • 20. Data: 2018-11-02 14:10:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Fri, 2 Nov 2018 10:55:18 +0100, J.F.
    >Z paneli i prosumenta.

    Prosument to tylko pieniadze - wiec tak naprawde z wegla.

    No chyba ze dzieki tym panelom ograniczymy emisje elektrowni w dzien.

    Tylko u nas niestety dominuje szczyt wieczorny - panele juz nie
    pomoga.

    Chyba, zeby wtedy jakiej szczytowo-pompowe uruchomic ... no tak, mozna
    bateryjke samochodu wycyckac ;-)

    Tak czy inaczej - wegiel potrzebny. Ale moze troche mniej ...

    J.