  • 11. Data: 2018-07-21 11:47:21
    Temat: Re: Google Maps i Yanosik dały dupy.
    Od: a...@g...com

    > Ja to bym może i zgłosił tą zamkniętą drogę, ale nie wiem gdzie i jak.

    Widzisz błąd na Mapach Google? Nie narzekaj, teraz sam możesz go poprawić
    https://www.spidersweb.pl/2017/05/map-maker-mapy-goo
    gle-maps.html

    Prześlij opinię/edytuj mapę/zamknięta droga

    Endriu

  • 12. Data: 2018-07-21 12:23:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andrewgolotnik,

    Saturday, July 21, 2018, 11:29:09 AM, you wrote:

> [...]
    > jak. Jak stanąłem, pod szlabanem i zacząłem szukać na navi objazdu
    > to podjechało w międzyczasie z 5 samochodów. 3/4 z nic waliło na
    > darmowym Google Maps i Yanosiku (Ludzie z Gdańska, Warszawy,
    > Bydgoszczy cała Polska). Pewnie walili tak od wczoraj.
    > Jak dla mnie wczasach gdzie smartfon to jest twoim permamentnym
    > inwigilatorem, służącym do zbierania danych przez wszelakiej maści
    > brudnych polityków i służby specjalne brak możliwości szybkiego
    > dodania pier...olonej trywialnej informacji o zamkniętej drodze to jakaś ku...wa
    kpina.

    Ale ku...wa odróżniaj swoje ,,ja nie potrafię" od ,,brak możliwości". Mi
    znalezienie opcji zgłoszenia błędu w wersji Google Maps na smartfona
    (normalnie robię to na dużym ekranie) zajęło 10 sekund:
    - powiększ mapę, żeby bez problemów trafić paluchem we właściwe
    miejsce
    - przytrzymaj właściwe miejsce aż pokaże się pinezka
    - tupnij w opis pinezki na dole i przewiń do ,,Zgłoś problem z:
    Pinezka" i dalej postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.

    Nie, nie da się tego zrobić w czasie jazdy. I dobrze, bo pewne rzeczy
    należy robić na postoju.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2018-07-21 14:12:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Jul 2018 04:28:39 -0700 (PDT), a...@g...com
    napisał(a):
    > Dziś jadąc do Szczawnicy dk968 skręcając w Lubienie GoogleMaps i Yanosik nie
    poinformowały o zamkniętej drodze za Lubomierzen (w okolicach Przełęcz Przysłop
    Gorce) aż do Kamienicy.
    > Denerwuje mnie to wyjątkowo bo już od wczoraj w mediach gadali o podtopieniach w
    małopolsce.
    > Specjalnie wczoraj na wieczór sprawdzałem na Google Maps a tu się okazało, że droga
    zamknięta jest już od wczoraj.

    No coz, czy nie za duzo wymagasz od Google ?
    Ciekaw jestem ilu ludzi liczy zespol od polskiej mapy ... im sie
    zdarzalo rok aktualizowac.

    Do Morawieckiego pretensje, ze taki swietny kraj, a rzad nie zrobil
    systemu nawigacji dla obywateli.
    A system TMC dziala, czy juz skasowali ?

    > Denerwuje w obu tych nawigacjach brak dodawania opcji "zamknięta droga".

    W Yanosiku jest - przytrzymaj palcem na mapie i wyskoczy "zmiany na
    mapie". Ale chyba recznie obslugiwane.
    nie wiem czy nie da sie posrednio - ustawic w OSM, moze Yanosik czesto
    zmiany sciaga.

    J.

  • 14. Data: 2018-07-21 14:23:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Jul 2018 18:22:29 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Dziwię się, że nie jest to zrobione programowo, z użyciem crowdsourcing.
    > Dla przykładu: gostek dostaje wyznaczoną drogę przez odcinek X,
    > po czym nie jedzie tym odcinkiem tylko podejrzanie omija go jadąc
    > ciągle do tego samego celu. Dwie trzy próby tego typu i odcinek X
    > staje się nieprzejezdny.

    I dobrze ze nie jest automatycznie, bo ja nagminnie olewam nawigacje i
    jade inaczej. Bo mi sie np nie chce nadkladac 20km dla 5 minut, albo
    nie wierze w te ich korki.

    Ale przycisk powinien byc - i dla googla, i dla klienta, bo aby
    prawidlowo policzyc trase z korkiem, trzeba wiedziec ze on tam jest i
    na jakiej dlugosci.

    > Robią to już przy malowaniu żółtych i czerwonych
    > stref w korkach ulicznych, więc czemu by nie na odcinkach zamkniętych

    Przy korkach inna sprawa - na to sa nastawieni, widac ze ktos jedzie i
    jak szybko. odfiltrowac najwolniejszych i najszybszych, usrednic i
    mamy wynik.
    A jak nikt nie jedzie ... zamknieta, czy na odwrot - pusciutka :-)

    > Potem, po otwarciu odcinka, wystarczy że ktoś jeden tamtędy przejedzie
    > z googlem w ręce i droga staje się otwarta...

    A to bedzie inspektor nadzoru na rozpoczecie prac :-)

    J.

  • 15. Data: 2018-07-21 14:26:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Jul 2018 22:41:44 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):

    > Fantasta ;-) zgłaszasz google na ich stronie oni czekają na podobne
    > zgłoszenia i wtedy weryfikują. To trwa kilka dni w Hamburgu a na
    > jakimś zadupiu w Polsce pewnie jeszcze dłużej. Zarządca drogi
    > powinien to zgłaszać ale widocznie ma to w dupie. Powiesi na
    > lokalnej stronce i tyle.

    Komu ma zglaszac ?

    Owszem, powinien byc taki serwis w skali kraju, moze nawet EU, a
    Google powinien z niego korzystac.

    I cos mi chodzi po glowie, ze chyba nawet jest, ale niekoniecznie
    pelny. Sa drogi krajowe, wojewodzkie, powiatowe, gminne ...

    J.

  • 16. Data: 2018-07-21 17:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > I dobrze ze nie jest automatycznie, bo ja nagminnie olewam nawigacje
    > i jade inaczej. Bo mi sie np nie chce nadkladac 20km dla 5 minut,
    > albo nie wierze w te ich korki.

    ale jak nagle wszyscy uzytkujacy gm w danym miejscu by nawracali czy tez
    wybierali inna droge to chyba byłoby to symptomatyczne i w miare łatwe do
    wyłapania.
    Dodatkowe potwierdzenie ktore np. taka anomalie automatem wysyłałoby w
    formie zapytania do ZDMu...
    Come on? Naprawde sie nie da czy po prostu urzedasy nie ruszyły dupy zeby
    ustawic taka wspolprace z deweloperami navi?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 17. Data: 2018-07-21 17:19:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 21 Jul 2018 15:00:03 GMT, Budzik napisał(a):
> [...]
    > wybierali inna droge to chyba byłoby to symptomatyczne i w miare łatwe do

    To IMO mozna wylapac jeszcze latwiej - jak droga miala spory ruch, a
    nagle jest zerowy ... omijac :-)

    > Dodatkowe potwierdzenie ktore np. taka anomalie automatem wysyłałoby w
    > formie zapytania do ZDMu...

    Na ktory ZDM odpowie "czy wy naprawde myslicie, ze nie mamy nic
    lepszego niz odpowiadac na wasze listy co 5 minut? Jeszcze jeden taki
    i powiadomimy prokuratora."
    Albo "powiadomienia o utrudnieniach sa wywieszone w siedzibie naszego
    zarzadu"

    > Come on? Naprawde sie nie da czy po prostu urzedasy nie ruszyły dupy zeby
    > ustawic taka wspolprace z deweloperami navi?

    Mysle, ze Google od jakiegos Pcimia jest tak daleko, ze nawet nie
    prosili. A bardziej lokalni jak sie maja uzerac z tysiacami urzedow,
    to sie skupia na wykrywaniu korkow.

    Wspolpraca byla gdzies przy TMC, ale chyba wyszlo jak zwykle :-)

    Tak to jest, jak rzad moze i czegos chce, ale placic nie chce.
    Ale potem wpadnie na pomysl, ze mozna doliczyc pare zl do przegladu,
    albo do paliwa ... albo bramki ustawic.

    J.

  • 18. Data: 2018-07-21 19:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > taki i powiadomimy prokuratora."
    > Albo "powiadomienia o utrudnieniach sa wywieszone w siedzibie

    Czy ty jestes urzednikiem ze masz takie "szerokie" pole widzenia?
    Naprawde sadzisz, ze ZDM naraziłby się na krytykę która po takiej
    odpowiedzi przewinełaby sie przez media? Czy sadzisz, ze gdyby googlowi
    zalezało na uzyskiwaniu takiej odpowiedzi, to nie wymysliliby strategii
    medialnej powodujacej ze dyrektor ZDM wyleciałby w podskokach z roboty?

> [...]
    >
    > Tak to jest, jak rzad moze i czegos chce, ale placic nie chce.
    > Ale potem wpadnie na pomysl, ze mozna doliczyc pare zl do przegladu,

    słyszałes o czyms takim jak sytuacja win-win?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 19. Data: 2018-07-21 19:11:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 21 Jul 2018 17:00:02 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    > Czy ty jestes urzednikiem ze masz takie "szerokie" pole widzenia?
    > Naprawde sadzisz, ze ZDM naraziłby się na krytykę która po takiej
    > odpowiedzi przewinełaby sie przez media?

    Przy automacie, ktory naprawde moze maile wysylac co 5 minut ?
    Albo dyrektorze, ktory publicznie bedzie narzekal, ze urzad nie moze
    nic zrobic, bo odpowiada na maile z jednej firmy i musi dodatkowego
    urzednika zatrudnic ?
    Pomysl dobry, tylko to sie inaczej zalatwia.

    > Czy sadzisz, ze gdyby googlowi
    > zalezało na uzyskiwaniu takiej odpowiedzi, to nie wymysliliby strategii
    > medialnej powodujacej ze dyrektor ZDM wyleciałby w podskokach z roboty?

    Ktos go tam posadzil, wiec nie bedzie tak chetnie zwalnial, chyba ze
    po wyborach.

    A moze sie usmiechnac i powiedziec, ze korzystaja z 2 tygodniowego
    terminu, i odpowiadaja hurtem.

    > słyszałes o czyms takim jak sytuacja win-win?

    Jak ma byc tak, ze Google musi dodatkowych ludzi zatrudnic, a urzad
    musi dodatkowych ludzi zatrudnic, to gdzie tu widzisz win ? :-)

    J.

  • 20. Data: 2018-07-22 10:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > urzednika zatrudnic ?
    > Pomysl dobry, tylko to sie inaczej zalatwia.

    Ja rozumiem ze przeryowanie, czy sprowadzenie problemu do absurdu to jest
    jakis sposób na rozmowe (a raczej na manipulacje) ale skąd wziales te 5
    minut?
    I od razu odpowiedz sobie, czy sam nie umiesz na ten zarzut jakos
    merytorycznie odpowiedziec?
    Bo jeżeli ja odpowiem, to musiałbym znowu zapytac, skad takie wąskie
    spojrzenie na temat...

    > Ktos go tam posadzil, wiec nie bedzie tak chetnie zwalnial, chyba ze
    > po wyborach.

    zart?

> [...]

    > Jak ma byc tak, ze Google musi dodatkowych ludzi zatrudnic, a urzad
    > musi dodatkowych ludzi zatrudnic, to gdzie tu widzisz win ? :-)

    A musi? Przeciez teraz tez ktos sie czyms takim zajmuje...
    Many natomiast zadowolenie uzytkowników, zadowolenie podatników, ba ->
    mozna w jakims programie jednym czy drugim pokazać jak to swietnie
    działa.
    Naprawde widzisz same minusy? Tylko tu, czy tak ogolnie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,