  • 11. Data: 2019-10-16 10:54:13
    Temat: Re: Jak namierzyc wlasciciela auta
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Sprawa jest sprzed dziesięciu lat. Wszystko co mogło się przedawnic albo umorzyć
    się przedawnilo albo umorzylo.

    a roszczenia z tytułu OC się tak przedawniają? pytam serio - nie wiem
    jak to wygląda u osób fizycznych

  • 12. Data: 2019-10-16 10:55:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

  • 13. Data: 2019-10-16 10:56:34
    Temat: "samse" odpowiedziałem
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    https://www.motofakty.pl/artykul/czy-kara-za-brak-oc
    -ulega-przedawnieniu.html

    3 lata przedawnienie OC

    ALE jak nie miał OC rok temu obecny właściciel to mimo zbycia kilka lat
    wcześniej oberwie ostatni znany.

  • 14. Data: 2019-10-16 10:56:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To teraz daj baranie użytkowniku przepis ze umowę kupna sprzedaży samochodu trzeba
    trzymać 10 lat.

  • 15. Data: 2019-10-16 11:10:35
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, October 16, 2019 at 10:57:00 AM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > To teraz daj baranie użytkowniku przepis ze umowę kupna sprzedaży samochodu trzeba
    trzymać 10 lat.

    Trzymac niby nie trzeba, ale jak nie zglosiles sprzedazy, to masz problem z
    udowodnieniem, ze pojzad nie jest twoj. Jesli np. zrobia w koncu sprawdzanie
    automatyczne typu "kto nie ma OC", to dostaniesz info o karze z UFG + prosbe o
    uregulowanie aktualnego ubezpieczenia i ...sie tlumacz. Z punktu widzenia wszelkich
    urzedow dalej jestes wlascicielem pojazdu. Jesli znajda gdzies porzucony/spalony,
    zwlaszcza po przestepstwie, to ty masz problem a nie urzad...

  • 16. Data: 2019-10-16 11:26:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie wieszają od razu ale tylko takich baranow jak użytkownik i Ty. Napisal ze
    ubezpieczenie płacone. Do tego nie trzeba dokumentów różnych trzymać do końca życia i
    jeszcze tydzień. W opisanej sytuacji można nic nie robić i czekać na rozwój wypadków
    albo jak ktoś nie ma co robić iść do stosownego urzędu i złożyć oświadczenie. Chyba
    że ma profil zaufany czy jak to się u nich nazywa to pewno może oświadczenie wysłać
    netem. Można jeszcze wysłać listem za potwierdzeniem odbioru.

  • 17. Data: 2019-10-16 11:32:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 października 2019 22:36:33 UTC+2 użytkownik Jann napisał:

    > Jak ugryzc temat aby przymusic aktualnego posiadacza do przerejestrowanai auta? Jak
    go wogole namierzyc dalej?

    Generalnie w takiej sytuacji możesz mieć trochę kłopotów z tłumaczeniem się jak
    aktualny posiadacz pojazdu coś nawywija. Aczkolwiek i tak zawsze konsekwencje ponosi
    kierowca nie właściciel.
    Skoro od 10lat pojazd ubezpiecza ktoś inny to myślę ze spokojnie da sie uwiarygodnić
    że Ty tego pojazdu nie używasz
    Ja na Twoim miejscu poszedłbym do wydziału komunikacji i powiedział jak jest- że
    sprzedałeś samochód, że minęło ponad 10lat i kopi umowy już nie masz i że
    dowiedziałeś się że auta dalej jest zarejestrowane na Ciebie.
    Sprawdzić to możesz w aplikacji mObywatel lub tutaj
    https://obywatel.gov.pl/kierowcy-i-pojazdy/moj-pojaz

  • 18. Data: 2019-10-16 12:34:45
    Od: j...@o...pl

    W dniu środa, 16 października 2019 11:32:36 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    dowiedziałeś się że auta dalej jest zarejestrowane na Ciebie.
    > Sprawdzić to możesz w aplikacji mObywatel lub tutaj

    Byłem i powiedzieli ze mam problem i ze nic nie moga zrobic. Syuacja jest patowa.

    Ubezpieczalnie nic nie chca podac a maja wszystkie dane (kto oplaca aktualne polisy
    itp).

    Pozostaje policja/prokuratura, pytanie tylko jak takie pismo zatytulowac aby ruszyli
    tylki i wystosowali pismo do ubezpieczalni o dane bo raczej Pan dyzurny z komendy
    mnie wysmieje.

  • 19. Data: 2019-10-16 12:37:40
    Od: j...@o...pl

> [...]
    > właściciel nie zarejestrował auta na siebie to złóż także na policję
    > prośbę o ustalenie właściciela pojazdu oraz możliwość nawiązania
    > kontaktu, jako powód podając, że potrzebujesz kserokopię umowy K-S.
    >
    > Policja może ustalić nowego właściciela na podstawie mandatów,
    > opłaconych polis OC czy też na podstawie rejestru przeglądów. Wszystko
    > jest w bazach danych. Co prawda nowy właściciel może Ci odmówić kontaktu
    > z sobą, ale wtedy dostaniesz pismo z policji o tym fakcie z informacją,
    > że nowy właściciel pojazdu jest ustalony.

    Pojazd jest ubezpieczany, porusza sie po drogach, na wszystko mam dowody.

    Nadal jest zarejestrowany na mnie

    Ale jak takie pismo do policji zatytulowac? Przeciez on tam na komendzie wysmieja :)

    Myslalem zeby zlozyc zawiadomienie po popelnieniu wykroczenia w mysl art 97 kw -to by
    moglo zaskoczyc ale moga odbic dwojako:

    - niszka szkodliwosc spoleczna albo
    - przedawnienie karalnosci (10 lat).

    A wystarczy ze policja wystapi do PZU z wnioskiem o udzielenie danych.

  • 20. Data: 2019-10-16 12:52:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 października 2019 12:37:42 UTC+2 użytkownik j...@o...pl napisał:

    > A wystarczy ze policja wystapi do PZU z wnioskiem o udzielenie danych.

    Ale nawet jak ustala że polisy opłaca Jan Kowalski to co to Tobie da?
    Nie zmusisz przecież go żeby przerejestrował auto
    Jedynie w razie mandatu itp gdzie poproszę Ciebie o wskazanie komu użyczyłeś danego
    dnia auto możesz podać jego dane.
    Aczkolwiek chyba nawet tego nie możesz bo przecież auto sprzedałeś nie wiesz komu a
    on odsprzedał Kowalskiemu