  • 121. Data: 2018-10-25 21:53:25
    Temat: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie? Kierujący.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-10-25 o 21:36, J.F. pisze:

    > Ten z prawej. Wiec tu by znikly watpliwosci.

    To wiem/y. Ale kierujący czy pojazd?

  • 122. Data: 2018-10-26 17:18:38
    Temat: Re: Jak się zachować na specyficznym rondzie?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-10-2018 o 20:39, Marek S pisze:

    > Tak właśnie postępuję. Nazwałem to u siebie jazdą na czuja bo nie znam
    > klarownego umocowania w przepisach.

    Ależ ono jest klarowne, tylko że nie do końca Ci się podoba.

  • 123. Data: 2018-10-27 15:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Obecnie ten sam manewr to loteria. Gdy skręcający w lewo rusza a
    > piesi mają czerwone i zaraz potem zmienia się im światło na zielone,
    > dochodzi do niefajnych sytuacji.

    Dochodzi lub nie dochodzi...
    Zwiekszasz odległosc, zmniejszasz predkosc, obserwujesz i nic złego sie
    nie dzieje...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 124. Data: 2018-10-27 15:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > Za to piesi maja liczniki. Prawie wszedzie. I wiadomo ze jak
    > pieszemu sie liczy i schodzi do zera to samochodom sie zapali zolte
    > niebawem.

    NARPAWDE?!!?! Liczniki? Prawie wszedzie? Czyzbys wnioskował na podstawie
    5 ulic w koło komina?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 125. Data: 2018-10-27 22:52:46
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 27 października 2018 08:00:05 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...

    > NARPAWDE?!!?! Liczniki? Prawie wszedzie? Czyzbys wnioskował na podstawie
    > 5 ulic w koło komina?

    Poszedlem pare metrow dalej od tego Twojego komina i widzialem np to:

    https://www.google.ca/maps/@49.8953156,-97.1428702,3
    a,15y,347.21h,88.95t/data=!3m7!1e1!3m5!1spzrEuT5gV4I
    6LAv5Na94Bg!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoi
    d%3DpzrEuT5gV4I6LAv5Na94Bg%26output%3Dthumbnail%26cb
    _client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%
    26h%3D100%26yaw%3D174.48521%26pitch%3D0%26thumbfov%3
    D100!7i13312!8i6656

    Zrob rundke wokolo i policz na ilu skrzyzowaniach z sygnalizacja brakuje licznika.
    Hint: Jak nie ma licznika ale jest ludek to lapka zaczyna mrugac 5-9sekund przed
    czerwonym. Wiec skup sie na takich gdzie sygnalizacja jest tylko dla samochodow.

    Powodzenia!

  • 126. Data: 2018-10-28 11:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

> [...]
    > b_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203
    %26h%3D100%26yaw%
    > 3D174.48521%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6

    Nie wiem co jest w tym linku bo jest podzielony - jest cos takiego jak
    tiny.pl

> [...]
    > zaczyna mrugac 5-9sekund przed czerwonym. Wiec skup sie na takich
    > gdzie sygnalizacja jest tylko dla samochodow.

    Migający ludek to jednak coś inengo niz licznik.
    Liczników w wielkopolsce nie widuje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 127. Data: 2018-10-28 11:05:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 27 października 2018 22:52:47 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

> [...]
    czerwonym. Wiec skup sie na takich gdzie sygnalizacja jest tylko dla samochodow.

    U mnie w 40tys miescie nie ma ani jednego licznika, w dwóch sąsiednich podobnej
    wielkości miastach tez nie kojarzę aby liczniki były

  • 128. Data: 2018-10-28 11:15:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-10-28 o 11:00, Budzik pisze:
> [...]
    %26h%3D100%26yaw%
    656

    > Nie wiem co jest w tym linku bo jest podzielony - jest cos takiego jak

    Jest też coś takiego jak inny czytnik, który nie łamie linków. :-)

    Robert

  • 129. Data: 2018-10-28 12:02:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > To sie jeszcze spytaj ktory paragraf z kodeksu upowaznia go do tego co powiedzial.
    Kazdego obowiazuja tylko te znaki ktore ma na swojej drodze. Jak wie jakie sa na
    innej to dokad sie na niej nie znajdzie musi o nich zapomniec. Znak ustap
    pierwszenstwa jest bezwarunkowy, wolno wjechac jak nikt nie jedzie.

    Bzdury piszesz. Wśród znaków drogowych  dwa z nich są szczególne. Ich
    kształt celowo jest innych niż wszystkich innych znaków, a to po to,
    żeby były rozpoznawalne w każdych możliwych sytuacjach np. kiedy są
    nieczytelne (zaśnieżone czy obdrapane). Można je rozpoznać zarówno od
    przodu jak i od tyłu. Te znaki to "ustąp pierwszeństwa" oraz znak "stop".

    Ponieważ znaki te są rozpoznawalne zarówno od przodu jak i od tyłu to
    często droga z pierwszeństwem nie jest oznakowana stosownym znakiem
    "droga z pierwszeństwem". Dotyczy to skrzyżowań dróg, które rzadko są
    kontrolowane. Na takich drogach oznakowanie podwójne tzn. oznakowanie
    znakami "droga z pierwszeństwem" oraz "ustąp pierwszeństwa" stwarzałoby
    poważne, śmiertelne zagrożenie, bo w razie np. przewrócenia się czy
    wandalizmu znaku "ustąp pierwszeństwa" lub "stop", doprowadzałoby do
    wypadków.

    Po to właśnie celowo w takich miejscach stawia się tylko i wyłącznie
    znaki "ustąp pierwszeństwa" lub "stop", bo w razie ich przewrócenia czy
    wandalizmu, kierowcy jadący z różnych kierunków mają nadal jasną i
    czytelną sytuację.

    Gdyby było tak jak piszesz, że tylko obowiązują znaki jakie się ma na
    swojej drodze to każde skrzyżowanie oznakowane tylko i wyłącznie znakiem
    "ustąp pierwszeństwa" czy znakiem "stop" stwarzałyby sytuacje patowe, bo
    nadjeżdżający z prawej, mający ww znak musiałby ustąpić pierwszeństwa
    nadjeżdżającemu z lewej, a ten z lewej musiałby ustąpić pierwszeństwa
    nadjeżdżającemu z prawej. Po to wymyślono, aby znaki te były
    rozpoznawalne także od tyłu.

  • 130. Data: 2018-10-28 12:09:12
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 28 Oct 2018 12:02:54 +0100, Uzytkownik wrote:
    > Ponieważ znaki te są rozpoznawalne zarówno od przodu jak i od tyłu to
    > często droga z pierwszeństwem nie jest oznakowana stosownym znakiem
    > "droga z pierwszeństwem".

    Już o tym wspominałem, ale zostałem pognany w krzaki. Na tej grupie zdaje
    się kształt znaków nie ma związku z ich rozpoznawalnością "od tyłu".
    Tylko takie pierdoły jak my tak myślą :)

    Mateusz