  • 41. Data: 2020-01-19 20:25:39
    Temat: Re: Jak zdiagnozowac powod "zwisu"?
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-01-19 o 20:08, Czarek pisze:

    > Chodzi o to "że osoby niewykwalifikowane w jakiejś dziedzinie życia mają
    > tendencję do przeceniania swoich umiejętności w tej dziedzinie"

    Do tego sie ustosunkowałeś?Nic więcej nie pisałam, ani żadnej
    eksperckiej porady na tej grupie dyskusyjnej nie podałam.

> [...]

    > A Fakty są w setkach, jeśli nie w tysiącach twoich postów w sieci.
    > PS Teraz czekam jak mnie zbesztasz. No dawaj, ulżyj sobie, jesteś z tego

    Każdy kto pisze na grupy jest znany, w tym i TY. Jednen krócej bo
    dopiero zaczyna, inny dłużej....
    Jesteś adwokatem (haha) Olafa Frikiov Skiorvensena?

    --
    animka

  • 42. Data: 2020-01-19 20:26:35
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-01-19 o 20:09, Czarek pisze:

    > Nie strasz. Sklonowała się?

    Wolałabym umrzeć :-)

    --
    animka

  • 43. Data: 2020-01-19 20:51:42
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 19.01.2020 o 20:26, Animka pisze:

    > Wolałabym umrzeć :-)

    My wtedy pewnie też.

    --
    Czarek

  • 44. Data: 2020-01-19 22:11:40
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 19 Jan 2020 19:57:25 +0100
    doszła do mnie wiadomość <r028s5$s84$1@news.icm.edu.pl>
    od Animka <a...@t...ja.wp.pl> :

    >Sprecyzuj własnymi słowami. Fakty i zarzuty.

    Co tu precyzować, dużo ludzi tak robi, to normalne zjawisko.

  • 45. Data: 2020-01-20 08:54:16
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2020-01-19 o 15:04, pioruns pisze:

> [...]
    > antywirusy też to robią) wstrzykuje swój DLL do twoich uruchomionych
    > programów. Niektóre programy tego nie lubią, lub Winda je wywala bo
    > nastąpiła próba uruchomienia kodu w obszarze nie oznaczonym do
    > uruchamiania (obszar danych a nie kodu). Data Execution Prevention się
    > to w Windzie nazywa a w procku Execute Disable Bit.
    >
    > Tak czy siak, tutaj może to wskazywać na problem softwarowy - Prime95
    > nie ma prawa się nie uruchomić, to działa na wszystkim.
    >
    > Możesz odpalić Prime95 z płyty LiveCD Linuksa, nawet na tym powinien

    Być może jeszcze przyjrzę się dokładniej o co chodzi z tym Prime95, że
    się nie uruchamia. Ale nie jest to już dla mnie tak istotne - zgodnie z
    poradą znalezioną w internecie wyłączyłem wspomaganie wirtualizacji w
    BIOSie i jak na razie komputer się ani razu nie zawiesił. Mam nadzieję,
    że w ten sposób (niezbyt intuicyjny) problem się rozwiązał...

  • 46. Data: 2020-02-08 14:05:47
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    Czy zwiechy kompa mogą być spowodowane także tym, że dany CPU na płycie
    głównej jest już starej daty, przez co sprzętowo już niekompatybilny ze
    współczesnym świecie wyścigu szczurów. Np Athlon XP 2000+ i przez to, że nie
    obsługuje on wszystkich współczesnych rozkazów, trafia na jakąś durną,
    współczesną kosmiczną stronę, która potrzebuje tych nowości sprzętowych i
    następuje zwiecha, bo stary sprzęt nie wie co zrobić gdy pojawia się
    zapotrzebowanie na obsługę nowszych rozkazów, aby obsłużyć taką latającą
    stronę i następuje zwis. Po zwisie pomaga tylko RESET przyciskiem na
    blaszaku, bo nawet ALT+CTRL+DEL nie reaguje.
    Na starym CPU jest się zmuszonym użyć starych wersji przeglądarek, bo nowsze
    wymagają większego wsparcia sprzętowego od strony CPU i sama instalka nawet
    nie ruszy, bo sprzęt za stary dla takiego softu.
    Natomiast testy z gatunku memtest86+ czy prime95 nic się złego nie dzieje,
    wszystko stabilnie pracuje w stresie, żadnych błędów nie wyrzuca.

  • 47. Data: 2020-02-08 15:10:55
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 08/02/2020 13:05, jedrek wrote:
> [...]
    > Natomiast testy z gatunku memtest86+ czy prime95 nic się złego nie
    > dzieje, wszystko stabilnie pracuje w stresie, żadnych błędów nie wyrzuca.

    Przejdź na Linuksa. Tam będziesz mógł używać aktualnej i *bezpiecznej*
    przeglądarki bez zwisów.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 48. Data: 2020-02-10 13:06:57
    Temat: Re: Jak zdiagnozowac powod "zwisu"? Przejdź na Linuxa
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "pioruns"
    > Przejdź na Linuksa. Tam będziesz mógł używać aktualnej i *bezpiecznej*
    > przeglądarki bez zwisów.

    Przechodzenie od 10 lat idzie mi jak krew z nosa, bo co podchodzę to kolejne
    schody na podstawach, które nie wiem jak zmienić, ustawić tak jakbym to ja
    oczekiwał. I rzucam w kąt, bo na każdym kroku kolejna niewiadoma.
    Nawet nie wiem jak się instaluje Wine, żeby swoje ulubione programy
    windowsowe uruchamiać na linuksie. Nawet poległem na aktualizacji Firefoxa
    :D
    Raz mi się jakoś zaktualizowało, ale do dziś nie doszedłem jak ja to
    zrobiłem. Pobrałem paczkę i zacząłem nieudolne próby, a to wypakowuję, a tu
    w pewnym momencie stwierdzam, że coś się jednak zaktualizowało.
    Tyle wiem o linuksie...
    Wchodzi człowiek na stronę z wine, a tam z kilkanaście wersji i zgaduj,
    która, bo jedna lepsza od drugiej i pod n-edycji linuxów.
    Brakuje mi tu takich opisów jak np. swego czasu na forach o kompresji video
    gdzie były pięknie tutoriale obrazkowe zrobione krok po kroku co i jak
    ugryźć. Nie każdy ma w głowie całą bazę wiersza poleceń i wie co i kiedy
    użyć :)
    Możesz coś polecić dla początkujących, zrozumiały przekaz? Powstał taki
    poradnik ABC?
    Nawet na etapie instalacji linuxa zastanawiam się nad ilością zakładanych
    partycji, rodzaju systemu plików z dostępnych tam różnych EXT, gdzie każdy
    ma zastosowanie najlepsze do konkretnej dziedziny, potem zastaniawiam się na
    tym swapem, czy jest on zawsze niezbędny jak się ma na pokładzie ileś tam
    RAM.
    Przy próbach nie zakładałem żadnego swapa, pracowało na jednej partycji. I
    nie mam pojęcia czy to jest błąd, czy są jakieś przeciwskazania takiego
    rozwiązania.
    Brakuje (albo są ale ja na nie nie trafiłem) takich podstawowych, ale
    rzetelnych, zebranych do kupy przemyśleń ludzi, którzy zęby zjedli na
    linuksie - czyli praktyk stworzył opracowanie teoretyczne dla laika. Czyli
    opracowanie nie w stylu: rób tak bo tak ma być, ale rób tak, bo jak zrobisz
    inaczej to będzie to i tamto. Ktoś kto się wychował na windows ma często
    wielki problem zacząć rozumieć linuksa, bez teoretycznego wprowadzenia w
    temat.

  • 49. Data: 2020-02-10 13:19:45
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    "kosmos"
    > skutecznym rozwiązaniem okazało się wyłączenie wspomagania wirtualizacji w
    > BIOSie.

    Za co ta funkcja wirtualizacji odpowiada?
    Tłumaczę sobie ją jako coś co pomaga wirtualne systemy uruchamiać na
    maszynie.
    Jak ją się wyłączy to wirtualne maszyny dostają mniej zasobów czy jak?
    Co konkretnie ta funkcja realizuje?

  • 50. Data: 2020-02-10 15:18:53
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 10/02/2020 12:06, jedrek wrote:
> [...]
    > Nawet nie wiem jak się instaluje Wine, żeby swoje ulubione programy
    > windowsowe uruchamiać na linuksie. Nawet poległem na aktualizacji

    Wine instalujesz z repozytorium twojej dystrybucji. Tak samo Firefox -
    aktualizacjami zainstalowanych programów zarządza manager pakietów. Mint
    ma to w postaci graficznej, przy zegarku jest ikonka, która mówi, że są
    aktualizacje, możesz sobie wyklikać.
    Nie instaluj z paczek czy ze źródeł, bo się szybko pogubisz.

> [...]
    > zrobiłem. Pobrałem paczkę i zacząłem nieudolne próby, a to wypakowuję, a
    > tu w pewnym momencie stwierdzam, że coś się jednak zaktualizowało.

    Przy następnym podejściu nie ruszaj w ogóle żadnych paczek! Wszystko z
    repo, używając klikanego okna gdzie się wyszukuje i instaluje programy.
    W Debianie się to nazywa Synaptic, w popularniejszych distro (jak Mint
    czy Ubuntu) jest to Centrum Oprogramowania czy jakoś tak.

    > Wchodzi człowiek na stronę z wine, a tam z kilkanaście wersji i zgaduj,
    > która, bo jedna lepsza od drugiej i pod n-edycji linuxów.

    Czyt. punkty wyżej, wszystko wynika z instalowania czegoś, co masz już w
    repozytorium twojego systemu gotowe do pracy

> [...]
    > video gdzie były pięknie tutoriale obrazkowe zrobione krok po kroku co i
    > jak ugryźć. Nie każdy ma w głowie całą bazę wiersza poleceń i wie co i

    Linux jest łatwy. To tylko pierwsze 100 razy jest trudne, potem już z
    górki :D haha

    > Możesz coś polecić dla początkujących, zrozumiały przekaz? Powstał taki
    > poradnik ABC?

    Jasne. Zacznij od instalacji Linux Mint. Albo używaj go z płyty
    (pendrive) Live. Zajrzyj do Centrum Oprogramowania. Zainstaluj programy
    stamtąd.

> [...]
    > Przy próbach nie zakładałem żadnego swapa, pracowało na jednej partycji.
    > I nie mam pojęcia czy to jest błąd, czy są jakieś przeciwskazania

    Nie potrzebne komplikacje, bierzesz dysk, robisz jedną partycję / i
    gotowe. Jak masz mało RAMu, albo chcesz mieć działającą hibernację, to
    robisz dodatkową drugą partycję swap.

> [...]
    > jak zrobisz inaczej to będzie to i tamto. Ktoś kto się wychował na
    > windows ma często wielki problem zacząć rozumieć linuksa, bez

    Brakuje Tobie, bo jeszcze ich nie znalazłeś :) Takich blogów,
    poradników, jest pełno, ale większość będzie w języku angielskim. Na
    Youtube jest tysiące godzin takich poradników. Spędź trochę czasu to
    znajdziesz.

    Jako że jest to offtop to proponuję przejść na priva, napisz na mojego
    e-maila w nazwie (rot13 odkoduj sobie) to Ci pomogę. Pozdro:)

    --
    pozdrawiam, pioruns