  • 181. Data: 2018-08-16 20:07:38
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    news:91ebadae-f926-463f-8314-d242abf77d92@trust.no1.
    ..

    > Mówisz, żeby odwołać elektryka i wołać egzorcystę? :)
    >
    > Ten sam dylemat, gdy z gniazdka leje się woda. Wołać elektryka czy
    > hydraulika? Czy od razu egzorcystę...

    Elektryka do kuchenki gazowej, z której leje się woda, hydraulika do lampki
    elektrycznej, zz której leci gaz, a gazownika, do kranu, który świeci...
    W którymś filmie bodajże z Flipem i Flapem był taki dom, co tak wszystko
    było poobracane. Nawet gaz z lampki zgasł, gdy zostało pociągnięte za
    sznurek wyłącznika.
    Chciałem znaleźć, ale nic z tego.

    > --
    > https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

    Taka agentka, a zaniedbała właściwe ułożenie psa...

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 182. Data: 2018-08-16 20:22:07
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    ..
    > Inna sprawa że ogólnie wiadomo, że prąd zamienia się w dym :)

    A o tu, tak właśnie...
    https://www.youtube.com/watch?v=ZMAe9RCF7Es
    https://www.youtube.com/watch?v=2SopsQEfoc4

  • 183. Data: 2018-08-16 21:18:25
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 14.08.2018 o 10:46, Queequeg pisze:

    > Bonus: znalazłem w skrzynce na klatce coś takiego:
    >
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/pajeczyna.jpg

    ten biały przewód to skrętka ?
    po mojemu to chyba koncentryk od TV
    co prawda CCS ale nawet "prawiemiedź" 1mm-żyła przeniesie nieco mocy
    niewiele się grzejąc

  • 184. Data: 2018-08-16 22:51:17
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-13 o 21:00, Queequeg pisze:

    > czekamy do czwartku...

    Czwartek się kończy, no i co?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 185. Data: 2018-08-16 22:56:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-16 o 22:51, Akarm pisze:

    > Czwartek się kończy, no i co?

    Pewnie jeszcze szukają. :-)

    Robert

  • 186. Data: 2018-08-17 08:20:33
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Queequeg" <q...@t...no1> napisał w wiadomości
    ..

    > Nic mnie już nie zdziwi :)
    >
    > Inna sprawa że ogólnie wiadomo, że prąd zamienia się w dym :)

    od dawna wiadomo, że urządzenia elektryczne działają na dym- jak dym z nich
    wyleci przestają działać;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 187. Data: 2018-08-17 10:50:15
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Gdyby było odwrotnie, wszystkie urządzenia włączone a licznik stoi, to
    > by przyjechali. :-)
    > A tu właścicielka złożyła reklamację, zrobią pstryk bezpiecznikiem i
    > skasują stówkę. A jak sobie zażyczy sprawdzenie licznika na hamowni :-),
    > to pewnie więcej.

    Czy skasują stówkę to nie wiem :) Przyjechał elektryk, sprawdził licznik
    (musiał, bo miał w zleceniu sprawdzenie licznika -- nie wiem czemu, pewnie
    właścicielka zgłosiła "że coś źle nalicza") i tyle, reszta go nie
    interesuje.

    Normalnie zapisuje po kontroli "licznik sprawny, brak kradzieży prądu",
    teraz zapisał tylko "licznik sprawny". Tego przewodu też nie mógł zapisać,
    bo może zapisać tylko to, co dotyczy licznika.

    Ogólnie facet niezbyt rozgarnięty, nagadał się że pewnie instalacja
    skręcana, pewnie aluminium skręcone z miedzią i stąd jest upływ (tak jakby
    nie ogarnął różnicy między uciekaniem prądu a rezystancją styku), że to
    pewnie nie jest kradzież tylko prąd ucieka w tynk, ogólnie miałem wrażenie
    że w ogóle nie zrozumiał, co ja do niego mówiłem.

    > Jedynie Queequeg będzie musiał się wykazać zdolnościami krasomówczymi,
    > aby właścicielka tej stówki mu nie doliczyła.

    - to może jak doliczą stówkę to podzielimy się po połowie?
    - tylko widzi pani, z jakiego powodu ja mam płacić za coś, na co nie
    mam wpływu?

    Nie przytaknęła, tylko zmieniła temat, ale dla mnie oznacza to, że tej
    stówki mi nie doliczy.

  • 188. Data: 2018-08-17 10:52:50
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Akarm <a...@w...pl> wrote:

    > Czwartek się kończy, no i co?

    A już wczoraj komputera nie włączałem :)

    Generalnie nic nie sprawdzał, obejrzał ten kabel ale ich interesuje tylko
    licznik, więc sprawdził licznik, zapisał że licznik jest sprawny i tyle.

    W poniedziałek właścicielka ma dzwonić do administracji (bo w piątki
    nieczynne) i zamówić mi konserwatora czy tam innego speca...

  • 189. Data: 2018-08-17 10:53:40
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Moze i maja, ale czy przyniosa ?

    Nie przynieśli :(

  • 190. Data: 2018-08-17 10:58:37
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    pilocik <p...@t...pl> wrote:

    > ten biały przewód to skrętka ?
    > po mojemu to chyba koncentryk od TV

    Ten biały to koncentryk (pewnie od TV), to nie nim płynie.