  • 51. Data: 2018-08-05 16:38:10
    Temat: Re: Jak zniszczyć stare płyty CD/DVD?
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 5 Aug 2018 16:33:18 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5b670aa9$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Tomasz" <t...@t...pl> :

    >Dzięki.
    >Spróbuję drucianą szczotką, taką do szorowania garnków,
    >a potem przełamię. Powinno wystarczyć. W końcu to ma być
    >zabezpieczenie przed przypadkowym odczytem, nie zakładam
    >bowiem żeby ktoś na moje dane czyhał.

    Ta do garnków może być zbyt słaba, lepiej szczota do czyszczenia rdzy.

  • 52. Data: 2018-08-05 16:55:56
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Tomasz <t...@t...pl>
    w artykule <news:5b66efc4$0$606$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

    > Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <B...@i...invalid> napisał
    > w wiadomości news:n9pdmdtjk6v4cnucfnc5ohb662g6spntri@4ax.com...

    > Jest dokładnie tak, jak piszesz.

    > Jak to zrobic bez niszczarki i bez mikrofali?
    > Płyt jest około 200.

    Podsumujmy:
    1. Mechanicznie ręcznie - płócienny worek i ciężki młot, nożyce do cięcia
    drutu lub sekator. Duży wysiłek fizyczny, praca w ciemno.
    2. Mechanicznie maszynowo - wiertarka, pilarka, wyrzynarka. Niezbędny
    strój ochronny i zabezpieczenie pomieszczenia przed odłamkami.
    3. Mechanicznie maszynowo - niszczarka.

    4. Mechanicznie ręcznie - skrobanie śrubokrętem, druciakiem, szczotką
    metalową czy innym drapakiem. Wymaga dużo czasu (skrobanie pojedynczo),
    ograniczonego zabezpieczenia pomieszczenia, duży wysiłek fizyczny.
    5. Mechanicznie maszynowo - szlifierka. Naklejamy jeden koło drugiego
    nośniki optyczne na płytę pilśniową i zeszlifowujemy powłoke ochronną razem
    z warstwą zapisanego nośnika. Niezbędny klej typu kropelka, strój ochronny
    i zabezpieczenie pomieszczenie przed pyłem (szlifierka z odsysaniem,
    wyciąg).

    6. Mikrofalówka - wymaga tylko worka ochronnego.

    7. Niszczenie chemiczne (rozpuszczenie powłoki ochronnej i wytrawienie
    nośnika) odpada ze względu na szkodliwe odpady.
    8. Spalanie wymaga paliwa i odpada z podobnych względów.

    Teraz coś nowego:
    9. Cięcie termiczne. Drut oporowy, nóż termiczny lub inne urządzenie do
    cięcia styropianu daje radę również z poliwęglanami. Warstwę 10-20 płytek
    można pociąć na paski lub nawet w kostkę.
    10. Deformacja termiczna - wymaga temperatury powyżej 150 st. Celsjusza. Do
    tego wystarcza kąpiel we frytkownicy napełnionej zużytym olejem. Zmiękczone
    płytki można zwinąć w rulonik i zgniatać/młotkować na zimno lub ciąć póki
    gorące - starymi nożyczkami, tępym nożem, starą gilotyną do cięcia papieru
    fotograficznego itp.
    Piekarnik niezalecany za względu na możliwość ulatniania się szkodliwych
    produktów rozkładu termicznego w temperaturze powyżej 200 stopni.

    I metody ekstremalne:
    11. Przepalenie całego stosu płyt palnikiem acetylenowo-tlenowym (od środka
    i z zewnątrz).
    12. Jak 11., ale termitem - zapewne wybuchnie!

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 53. Data: 2018-08-05 17:09:18
    Od: "Tomasz" <t...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > i z zewnątrz).
    > 12. Jak 11., ale termitem - zapewne wybuchnie!

    Dzięki za to zestawienie. Wygląda na to, że zakup niszczarki
    byłby najprostszy, bo przynajmniej oznacza oszczędność czasu
    i wysiłku. Muszę się zorientować w cenach tych najtańszych.
    Zakup używamanej to ryzyko, bo nie wiadomo ile wytrzyma.
    Nowa ma przynajmniej gwarancję.

    Pzdr.
    Tomasz

  • 54. Data: 2018-08-05 18:07:26
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    w artykule <news:5b671311$0$617$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

    > Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:5b67100e$0$692$65785112@news.neostrada.pl...

    (...)
> [...]

    > byłby najprostszy, bo przynajmniej oznacza oszczędność czasu
    > i wysiłku. Muszę się zorientować w cenach tych najtańszych.

    Najtańsze niszczarki, które mogą niszczyć 5-10 arkuszy papieru i pojedyncze
    płyty, są porównywalne w cenie z mikrofalówką czy nożem termicznym.
    Ale taka niszczarka po zniszczeniu kolejnych 200 płyt prawodpodobnie już
    do niczego nie będzie się nadawała.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 55. Data: 2018-08-05 18:35:55
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 05.08.2018 15:43, BaSk pisze:

    > Jest jeszcze jedna możliwość, wręcz upiorna, ale to
    > może innym razem...

    Tak - innym razem i na innej grupie, np. pl.misc.paranoja.

  • 56. Data: 2018-08-05 18:53:17
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 05.08.2018 18:07, Andrzej P. Wozniak pisze:

> [...]
    > płyty, są porównywalne w cenie z mikrofalówką czy nożem termicznym.
    > Ale taka niszczarka po zniszczeniu kolejnych 200 płyt prawodpodobnie już

    A używany rębak do gałęzi można na Olxie kupić już za 100 zł.
    Dla takiej maszynki 200 płyt CD to bułka z masłem i dalej będzie
    służyć do jesiennych prac w ogrodzie. A jak się nie ma ogrodu?
    To nie jęczeć, że niszczarka droga, tylko brać się za robotę -
    choćby na kasie w Biedrze.

  • 57. Data: 2018-08-05 19:54:41
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-08-05 o 13:59, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 2 Aug 2018 19:45:21 +0200
    > doszła do mnie wiadomość <pjvg1l$7gl$1@news.icm.edu.pl>
    > od Animka <a...@t...wp.pl> :

    > Może boi się wycieku danych personalnych? Takie dane mogą być w
    > miejscach, o których nie masz zielonego pojęcia, ich wyszukanie jest w
    > praktyce awykonalne.

    Tak Awykonalne.
    Natomiast jak ktoś się boi o swoje dane osobowe to niech zniszczy dowód
    osobisty, karty pamięci, telefony komórkowe itd i niech umrze.

    > Wniosek jest jeden, niszczyć doszczętnie niezależnie od zawartości.

    Nawet spalić swoje mieszkanie, żeby jakaś zawartość po nim nie została ;-)

    --
    animka

  • 58. Data: 2018-08-05 20:19:37
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-08-05 o 18:07, Andrzej P. Wozniak pisze:

    > Najtańsze niszczarki, które mogą niszczyć 5-10 arkuszy papieru i pojedyncze
    > płyty, są porównywalne w cenie z mikrofalówką czy nożem termicznym.

    Wątpię, czy są takie tanie.
    Moja niszczarka ( do dokumentów, płyt i kart pamięci) kosztowała parę
    lat temu 89 zł.

    > Ale taka niszczarka po zniszczeniu kolejnych 200 płyt prawodpodobnie już
    > do niczego nie będzie się nadawała.

    Nawet jak się dokumenty niszczy (dużo dokumentów) to co jakiś czas tania
    niszczarka musi z 5 minut odpocząć. Lepiej niech sobie niszczarka chwilę
    odpocznie niż wysilać się i szarpać ręcznie z niszczeniem.

    --
    animka

  • 59. Data: 2018-08-06 23:59:56
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2018-08-02 o 13:02, Tomasz pisze:
    > Jak w temacie.
    > Mam trochę starych płyt, których ze względu na zawartość nie mogę
    > po prostu wyrzucić.
    > Są to płyty do jednarozowego zapisu, więc nadpisanie odpada.
    > Niszczarki do płyt są zbyt drobie bym mógł sobie coś takiego kiupić.
    >
    > Jak niszczycie takie płyty?
    >
    > Pzdr.
    > Tomasz

    zwykly nożyk do kartonow, wystarczy przejechać po średnicy płyty od
    górnej strony.

    --
    @foe_pl

  • 60. Data: 2018-08-07 19:54:02
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 02.08.2018 o 15:10, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

    > Jeszcze dodam, że warstwa nośnika jest nie po tej stronie, którą czyta
    > laser, tylko po przeciwnej, nośnik jest słabo zabezpieczony, więc
    > łatwo go zdrapać.

    Jeszcze dodam, że dotyczy to TYLKO płyt CD, w DVD warstwa z danymi jest
    zabezpieczona plastikiem z obu stron.