  • 61. Data: 2018-08-07 20:20:56
    Temat: Re: Jak zniszczyć stare płyty CD/DVD?
    Od: "Tomasz" <t...@t...pl>

    Użytkownik "knrdz" <x...@t...cy> napisał w wiadomości
    news:pkcmbr$v43$1@node1.news.atman.pl...

    > Jeszcze dodam, że dotyczy to TYLKO płyt CD, w DVD warstwa z danymi jest
    zabezpieczona plastikiem z
    > obu stron.

    Chodzi mi zarówno o płyty CD jak i DVD.
    Wg poprzedniej wiadomości: "zwykly nożyk do kartonow, wystarczy przejechać
    po średnicy płyty od górnej strony.", Chyba autor miał na myśli płyty CD.
    A w przypadku DVD trzeba by to zrobić z obu stron?

    Pzdr.
    Tomasz

  • 62. Data: 2018-08-07 20:44:04
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 07.08.2018 o 20:20, Tomasz pisze:
> [...]
    > po średnicy płyty od górnej strony.", Chyba autor miał na myśli płyty CD.
    > A w przypadku DVD trzeba by to zrobić z obu stron?

    Nie, bo przy CD wystarczy, że zarysujesz delikatnie chronioną warstwę z
    napisami, pod której lakierem jest już warstwa odblaskowa z danymi, przy
    DVD na warstwie z danymi jest grube tworzywo z obu stron i na wierzchu
    dopiero warstwa z lakierem.

    W przybliżeniu tak wygląda ułożenie warstw:

    Płyta CD
    lakier z napisami
    warstwa odblaskowa z danymi
    Tworzywo ochronne, przez które są czytane dane przez laser

    Płyta DVD
    Lakier z napisami
    Tworzywo ochronne

    --
    Czarek

  • 63. Data: 2018-08-07 21:09:45
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 07.08.2018 o 20:20, Tomasz pisze:

    > Chodzi mi zarówno o płyty CD jak i DVD.

    Olaf pisał o drapaniu warstwy z danymi, w płytach CD jest ona "od góry"
    (czyli od strony przeciwnej do tej odczytywanej przez laser)
    zabezpieczona albo słabo - np. cienką warstwą lakieru, albo wręcz wcale,
    w niektórych nośnikach nadrukowane są tylko napisy, dlatego rzeczywiście
    łatwo uszkodzić dane od tej strony płyty CD. W DVD już się tak nie da
    wcale, żeby uszkodzić warstwę z danymi trzeba się przebić przez ok.
    półmilimetrową warstwę twardego plastiku, nieważne od której strony się
    spróbuje.

    > Wg poprzedniej wiadomości: "zwykly nożyk do kartonow, wystarczy przejechać
    > po średnicy płyty od górnej strony.", Chyba autor miał na myśli płyty CD.
    > A w przypadku DVD trzeba by to zrobić z obu stron?

    Samo zarysowanie plastiku nożykiem chyba nic nie da, dobry napęd bez
    problemu odczyta nawet mocno zarysowane płyty. Raczej przecięcie
    nożycami płyty na pół albo wycięcie jakiegoś fragmentu.

  • 64. Data: 2018-08-08 01:12:53
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 04.08.2018 o 18:15, ToMasz pisze:

    > Tak, jeśli płyt jest 10. ja kiedyś miałem ze 400 i mało na której były
    > "sharewary". Jak Tomek ma coś około tej ilości to rysowanie gwoździem
    > może potrwać.

    Skoro Tomasz pytał się o odzyskiwanie danych z przełamanej płyty, to
    znaczy że co najmniej hipotetycznie dopuszczał taką metodę niszczenia płyt

    [...]
    > się poznać z zupełnie innej strony. w tym wątku niemalże sugeruje że tak
    > skrupulatne niszczenie wskazuje na pedofilie,

    A ja widzę wyrażony pogląd że rozważanie możliwości odzyskania danych w
    z przełamanej płyty nie ma sensu w typowych zastosowaniach tych płyt
    (stąd retoryczne pytanie o nietypowe).

    Jeżeli się pytasz kogoś czy u niego wszyscy w domu zdrowi, to na serio
    się interesujesz zdrowiem jego bliskich, czy też w retoryczny sposób
    wyrażasz opinię o ekscentryczności czegoś co właśnie
    powiedział/zaproponował?

    a innego kolege nazwała
    > pedałem? A padł jakiś argument? nie. jeszcze nigdy nie padł sam z
    > siebie, z jej ust (klawiatury)

    No właśnie padł, jak wyżej.

    p. m.

  • 65. Data: 2018-08-09 00:00:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "nadir" 5b635720$0$588$6...@n...neostrada.pl

    Można.

    Z etykietek. ;)

    Merytorycznie. ;)

    https://www.youtube.com/watch?v=crGu9cXOXNM

    Film pokazuje zdejmowanie opony -- można sklejone płyty
    (ze dwieście sztuk) potraktować takim urząedzeniem,
    które po prostu tę paczkę połamie/potnnie.

    https://youtu.be/crGu9cXOXNM?t=17 <-- ten moment

    > Teoretycznie powinno się dać, na płycie CD jest dużo nadmiarowych danych

    IMO zazwyczaj skórka nie jest warta wyprawki.

    Pękniętą płytę z trudem można by odczytać,
    ale nie stertę połamanych na wiele nieźle
    pomieszanych kawałków...

    > korekcyjnych. Przy jakich pierdołach nikt się w to nie będzie bawił, ale jak na
    płycie będą plany najnowszego bombowca
    > strategicznego Tybetu
    > lub dalsza część nagrań u Sowy, to czemu nie?

    IMO Sowę chyba nawet na niepołamanych płytach
    trudno już sprzedać. IMO przejadła się. :)

    Co do Tybetu -- Hamerykanie chyba sięgnęli lotem
    wysokości 52 km -- Tybet jest znacznie niżej.

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 66. Data: 2018-08-09 00:30:55
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > Pękniętą płytę z trudem można by odczytać, ale nie stertę połamanych
    > na wiele nieźle pomieszanych kawałków...

    Gdy runął mur berliński, w siedzibie STASI uruchomiono niszczarki, i
    wyprodukowano wiele ton "sieczki":
    dokumenty zostały pocięte na wąskie paski, jak to ma w zwyczaju niezbyt
    pracowita niszczarka. Minęło parę miesięcy, gdy próbowano je jakoś
    rozczytać, po czym któryś gigant (chyba to był IBM) ofiarował
    "czytaczom" program do tego mrówczego zajęcia:
    Odtąd paski skanowano, a komputer jakoś to jednak do kupy składał!

    Gdy na szali leżą ważne sprawy, bezpieczeństwo państwa, czy też duże
    pieniądze, to wykłada się kasę, a inżynierowie tak długo kombinują, aż
    jakiś sposób znajdą. "Jakiś" - czyli często taki, który szarym
    "niszczaczom dokumentów" do głowy nie wpadł.

  • 67. Data: 2018-08-09 02:04:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JaNus" 5b6b6f20$0$616$6...@n...neostrada.pl

    > Odtąd paski skanowano, a komputer jakoś to jednak do kupy składał!

    Więc chyba zostaje spalenie. :)

    > Nie interesujesz się polityką? To lekkomyślne chowanie głowy w piasek!
    > Wszak polityka interesuje się tobą i tak, a rządzący też się interesują,

    Nie mną, lecz moimi pieniędzmi.

    > głównie zawartością twojego portfela. Dlatego zachowaj czujność!

    Celem partii politycznej jest:

    - albo zdobycie władzy
    - albo utrzymanie zdobytej władzy.

    Władca nie czyści butów i nie doi krowy -- ma wszak poddanych.
    Dlaczego poddani czyszczą buty władcy? Bo są biedni... Zatem
    władca musi tak dbać o swych poddanych, by ci byli od niego
    biedniejsi, ale zarazem uważali, iż opozycja da im jeszcze
    mniej... [zarobić, odłożyć, wykorzystać...]

    https://youtu.be/XeMD0vZ4G-0?t=104
    Widzę człowieka jak cały w wypiekach
    Powiada: nam mądrym się trzymać z daleka,

    https://youtu.be/XeMD0vZ4G-0?t=122
    Lub widzę chłystka, co na to się ciska:
    My mądrzy wszystkiemu przypatrzmy się z bliska;
    Wszak w czasach chaosu zwykł żądać lud stosów,
    A iskra
    Mądrości być może odmieni bieg losu.

    )\._.,--....,'``.

  • 68. Data: 2018-08-09 02:19:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" pkg0dv$fut$...@n...news.atman.pl

    > Więc chyba zostaje spalenie. :)

    Ale i tu są wyjątki -- ,,rękopisy nie płoną''...
    https://zapytaj.onet.pl/Category/002,007/2,24497385,
    Jak_interpretowac_cytat_quotrekopisy_nie_plonaquot_z
    _powiesci_quotMistrz_i_Malgorzataquot_MBulhakowa_.ht
    ml

    IMO gwarancję daje masowa replikacja połączona z regeneracją. ;)
    (masowa masowa replikacja wzbogacona regeneracją)

    )\._.,--....,'``.

  • 69. Data: 2018-08-12 21:54:32
    Od: Duszek Smsaczek <d...@g...com>

    Strzel do płyt kilka razy z kałasznikowa. Potem wbij gwoździe do płyt, żeby miały
    duuuuużo dziur. Wyrzuć te kawałki, co zostały, w różnych miejscach w twoim
    województwie, kraju a nawet świecie.

  • 70. Data: 2018-08-12 22:53:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-12 o 21:54, Duszek Smsaczek pisze:
    > Strzel do płyt kilka razy z kałasznikowa. Potem wbij gwoździe do płyt, żeby miały
    duuuuużo dziur. Wyrzuć te kawałki, co zostały, w różnych miejscach w twoim
    województwie, kraju a nawet świecie.

    Trochę informacja spóźniona, ale część tych kawałków można było sondą na
    Słońce wysłać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam