  • 21. Data: 2016-08-24 15:56:05
    Temat: Re: Jaki akumulator
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello RB,

    Tuesday, August 23, 2016, 8:15:40 PM, you wrote:

    > yuasa
    > 3 lata

    Co to są 3 lata dla akumulatora?

    > i ma już 300 000km

    Szczególnie przy takich przebiegach.

    7 lat temu kupiłem najtańszy na półce Daewoo do auta, które obecnie
    robi mniej niż 10 kkm rocznie. Padł w tym roku dopiero.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2016-08-24 15:58:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I jakos ten obornik akumulatorowy sie sprawdza a super wynalazki otrafia zdechac
    zaraz po gwarancji. Hipermarket z zarciem jest dobrym miejscem do kupienia taniego
    akumulatora. Siec zamawia w Chinach od razu duzo akumulatorow. Dostaje upust na
    wymiany na gwarancji bo przeciez nie odsylaja do Chin do naprawy. I byle czego nie
    dadza sobie wcisnac. Tanie akumulatory to akumulatory poprzedniej generacji.
    Produkcja opanowana do perfekcji. A nowoczesniejsze z punktu widzenia uzytkownika
    oprocz ceny roznia sie tym ze wody sie nie doleje albo maja prad rozruchowy wiekszy o
    10%. Akumulator w samochodzie to takie zwierze co nie lubi jak o nie dbac. Po
    kupieniu nowego trzeba od razu go przymocowac do karoseri jak fabryka to wymyslia i
    nie dopuszczac do sytuacji zeby sie rozladowal za bardzo. No i napiecie w instajacji
    ma byc wlasciwe. A jak juz jest mus zeby podladowac to nie prostownikiem co go
    zagotuje tylko takim co przestanie ladowac jak na zaciskach sie zrobi z 14,5V.

  • 23. Data: 2016-08-24 16:03:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Leszek,

    Wednesday, August 24, 2016, 8:48:20 AM, you wrote:

    > Centra Plus
    > Mam już 7 lat i działa jak nowa.

    Miałem. Przemęczyłem przez 2 lata i wyrzuciłem. Następny, dwa razy
    tańszy, wytrzymał 7 lat.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2016-08-24 21:54:20
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-08-23 12:05, Jacek <k...@a...com> wrote:
    > Miałem ostatnio Vartę Silver i padła po niecałych 5 latach.
    > Poprzednio miałem Magnetti Marelli i wytrzymał 4 i pół. Wcześniej miałem
    > najtańszego Jenoxa i wytrzymał 4, chociaż ostatnią zimę ledwo-ledwo.
    > Jaką markę aku byście polecali, żeby przekroczyć te magiczne 5 lat
    > trwałości?

    Żadnej, bo to czysta loteria.
    Moje statystyki (z kilku samochodów, ale nie widać korelacji
    samochód-czas działania):
    Toyoty które przyszły z fabryki - 2 szt. obie 8 lat
    Toyota kupiona w ASO - 3 lata
    Centra - 6 lat
    inna Centra - 2,5 roku
    noname - 5 lat
    inny noname - 3 lata

  • 25. Data: 2016-08-24 22:22:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 24 Aug 2016 15:56:05 +0200, w
    <1...@p...pl.invalid>, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> napisał(-a):

    > Co to są 3 lata dla akumulatora?

    > Szczególnie przy takich przebiegach.
    >
    > 7 lat temu kupiłem najtańszy na półce Daewoo do auta, które obecnie
    > robi mniej niż 10 kkm rocznie. Padł w tym roku dopiero.

    Kiedyś do Lanosa 1,6 kupiłem za 60zł aku w hipermarkecie. Miał 36Ah, prąd chyba
    z 200A, pisało że do "Fiata 126p i Tavrii". Po 5 latach hulał jak nowy
    (międzyczasie ze 2 razy rozładowany do zera).

  • 26. Data: 2016-08-24 22:40:58
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Przyjazny"

> [...]

    samochód-czas działania):
    Toyoty które przyszły z fabryki - 2 szt. obie 8 lat
    ---
    Jak Ci jeden samochód ładuje tak a drugi inaczej to nie loteria tylko inny
    samochód.

  • 27. Data: 2016-08-25 11:31:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >I jakos ten obornik akumulatorowy sie sprawdza a super wynalazki
    >otrafia zdechac zaraz po gwarancji.
    >Hipermarket z zarciem jest dobrym miejscem do kupienia taniego
    >akumulatora.

    Jak szukalem jakies 2 lata temu, to juz nie. Wcale nie takie tanie ...
    Radze sprawdzic przed zakupem na allegro i ceneo, jakie sa ceny

    >Siec zamawia w Chinach od razu duzo akumulatorow.

    Hm, a na nich napis centra, Jenox, Bosch, Varta, Magneti ... ktore
    chinskie ?

    >Dostaje upust na wymiany na gwarancji bo przeciez nie odsylaja do
    >Chin do naprawy.

    Ja zapalniczke w Tesco reklamowalem. Moze odeslali, bo zgodnie z
    procedura - 2 tygodnie :-)

    >I byle czego nie dadza sobie wcisnac.

    Taa, jasne, bo tam maja speca od akumulatorow.
    Ktory pojedzie do Chin, przebada, zrobi audyt w fabryce, a na koniec
    dopilnuje, czy mu przyslali dokladnie to samo, co przebadal.

    >Tanie akumulatory to akumulatory poprzedniej generacji. Produkcja
    >opanowana do perfekcji.

    Ale sp* zawsze mozna.

    >A nowoczesniejsze z punktu widzenia uzytkownika oprocz ceny roznia
    >sie tym ze wody sie nie doleje

    Do tanich tez nie doleje. Korki za drogie sa, albo wstydliwe, bo
    niedostepne juz chyba we wszystkich ...

    Choc prawde mowiac ... juz nie pamietam kiedy wody dolewalem.
    Nie wiem - nowoczesne regulatory dobrze trzymaja napiecie i malo
    akumulatory gazuja, ale to chyba jednak za malo by bylo ... kwas na
    postoju wychwytuje wilgoc z powietrza ?

> [...]
    >instajacji ma byc wlasciwe. A >jak juz jest mus zeby podladowac to
    >nie prostownikiem co go zagotuje tylko takim co przestanie ladowac

    Pare godzin gazowania raz na rok akumulatora nie zniszczy.

    J.

  • 28. Data: 2016-08-25 14:09:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To kupuj drogie i laduj do siedemnastu voltow. Twoj akumulator i nic mi do tego.
    Staram sie tych co mniej wiedza poinformowac jak powinien byc eksploatowany
    akumulator w samochodzie bo w spoleczenstwie ta wiedza jest na zerowy poziomie a
    samochodow coraz wiecej.

  • 29. Data: 2016-08-25 14:45:59
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-08-24 o 21:54, Przyjazny pisze:

    > Żadnej, bo to czysta loteria.
    > Moje statystyki (z kilku samochodów, ale nie widać korelacji
    > samochód-czas działania):
    > Toyoty które przyszły z fabryki - 2 szt. obie 8 lat
    > Toyota kupiona w ASO - 3 lata
    > Centra - 6 lat
    > inna Centra - 2,5 roku
    > noname - 5 lat
    > inny noname - 3 lata

    U mnie Toyota z fabryki (z niemiec) - 7 lat
    Bosch nie pamiętam jaki, z niemiec - 6 lat
    Centra Futura - 3 tygodnie
    Varta Silver - 4 lata
    Jakiś tani marketowy u brata - 3 lata

    teraz padło na Centrę Plus jak pod marketem Varta zdechła i nie odpaliłem.

    --
    Irokez

  • 30. Data: 2016-08-25 14:55:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >Centra Futura - 3 tygodnie
    >Varta Silver - 4 lata

    >teraz padło na Centrę Plus jak pod marketem Varta zdechła i nie

    Tylko wiesz - czy ta Varta zdechla ze starosci (co powinno trwac jak
    widac 7 lat), czy juz samochod cos niedomagal, i teraz te nowa Centre
    zalatwi w 2 lata, skoro nikt niedomagan nie usunal ...

    J.