    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Jaki laptop teraz kupic?
    Date: Wed, 28 Mar 2018 00:42:24 GMT

    On 2018-03-27, Wojtek <Woj@pl> wrote:
    > Mam bardzo starego laptopa, co wiąże się z tym,
    > że dawno nie robiłem rozeznania co jest na rynku.
    > Proszę więc o radę co teraz warto kupić, żeby
    > było wygodnie, a równocześnie żeby nie przepłacić.

    Napisz prosze co obecnie masz, żeby było choc wiadomo jaki jest p.
    odniesienia, bo mam wrażnie, że Twoje dalsze wymagania odnosnie
    szybkosci wynikają nie tyle z potrzeby co obecnego doświadczenia.

    > Zależy mi na laptopie, najlepiej z odłączaną klawiaturą,
    > tak żeby móc go używać także jako tablet. Czy sama
    > ta funkcjonalność bardzo wpływa na wzrost ceny?

    Tak, nie koszmarnie ale jednak. Dlaczego chcesz mieć coś takiego? Dla
    okazjonalnego pokazania czegos komuś? To nie kupuj. Za różnicę w cenie z
    cała kupisz sobie jakiś w miarę rozsądny, podstawowy tablet.

    > Oczywiście jak przy każdym laptopie ważna jest waga
    > i żywotność baterii, chociaż będzie on przede wszystkim
    > pełnił rolę komputera stacjonarnego (jedynego).

    Za mała wagę sie płaci albo pieniędzmi albo funkcjonalnoscią. Jak to ma
    być przez większość czasu jako stacjonarny, to nie skupiaj się na wadze
    a na wygodzie obsługi, czyli np. duzy ekran. Dokup klawiature
    zewnetrzną, takąż myszkę i wuala.

    > Najważniejsza jest dla mnie szybkość działania, samego
    > laptopa jak i Internetu na nim (oczywicie w zakresie
    > w jakim to zależy od sprzętu, a nie od dostawcy Internetu).
    > Będę go używać do Internetu - przeszukiwanie stron, poczta,
    > grupy dyskusyjne. Ponadto chcę zainstalować i używać
    > pakiet biurowy.

    Przy powyższych wymaganiach jest to praktycznie wyłącznie kwestia
    pamieci (8GB zapewni Ci właściwy komfort), prędkości dysku (powinien być
    SSD) i praktycznie nie zalezy od predkości procesora (komputera jako
    takiego w powszechnym rozumieniu).

    > Bardzo lubę oglądać filmy na komputerze. I tu pojawia się
    > pytanie o wyposażenie w czytnik DVD, bo dużo filmów
    > mam na płytach DVD (nie blue). Czy obecnie laptopy są
    > w takie napędy wyposażane? Na ile sprawdzają się

    Na ogół nie, a juz bardzo rzadko te lekkie.

    > napędy zewnętrzne podłączane do USB?

    Nie ma z tym problemu.

    --
    Marcin