    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki laptop teraz kupic?
    Date: Tue, 27 Mar 2018 22:29:57 +0200

    > Zależy mi na laptopie, najlepiej z odłączaną klawiaturą,
    nie no, kaman.
    > tak żeby móc go używać także jako tablet.
    dotykowy ekran?

    > Najważniejsza jest dla mnie szybkość działania, samego
    > laptopa jak i Internetu na nim (oczywicie w zakresie
    > w jakim to zależy od sprzętu, a nie od dostawcy Internetu).

    > Będę go używać do Internetu - przeszukiwanie stron, poczta,
    > grupy dyskusyjne. Ponadto chcę zainstalować i używać
    > pakiet biurowy.
    ale że co? Szybkość działania internetu?

    > Bardzo lubę oglądać filmy na komputerze. I tu pojawia się
    > pytanie o wyposażenie w czytnik DVD,
    no weź....
    > bo dużo filmów
    > mam na płytach DVD (nie blue). Czy obecnie laptopy są
    > w takie napędy wyposażane? Na ile sprawdzają się
    > napędy zewnętrzne podłączane do USB?

    sory, ale to wygląda tak, jakbyś kupował kabrioleta, z bagażnikiem
    dachowym i martwił się o pojemność bagażnika i czy są uchwyty na kubki.
    Weź sie zdecyduj co jest ważne, a co nie. do filmów - super ekran i to
    najmniej 17 cali. do internetu - cokolwiek, zoptymalizowane. a odłączana
    klawiatura..... to już wogóle nie wiem co mam powiedzieć. Może to co
    napisałem brzmi nie uprzejmie, przepraszam, ale jak masz wydać pare
    tyśęcy złotych, to zastanów się czy nie spuścić troszkę z tonu, żeby nie
    być niezadowolonym ze nie udało sie wszystkich niemożliwych warunków
    pogodzić.
    tu masz laptopa który ma bardzo dobry stosunek jakości do ceny:
    https://tinyurl.com/y8b3rwf7
    Ale w jakim stopniu on spełni Twoje wymogi - nie wiem. jest szybki, więc
    ten jeden spełni. Jeśli jednak go odrzucisz, to gdy znajdziesz taki
    model który spełnia więcej wymogów, wpisz w google nazwę jego procesora
    i słowo passmark. "wyskoczy" Ci strona z pewnym benchmarkiem, dzieki
    któremu dowiesz się jaki jest szybki procesor. jak sprwdzisz 10 modeli,
    zdziwisz się mooooocno jakie gówna wtykają do laptopów producenci. (W
    sensie niewielka różnica w cenie lapka może dawać kiklukrotne różnice w
    wydajności procesora)

    ToMasz