    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 16 May 2019 23:59:01 -0700 (PDT)
    Subject: Jazda na suwak
    From: Bolko <s...@g...com>

    Obok mnie w tym momencie budują Trasę Łagiewnicką (Kraków)
    która przecina dwie drogi po dwa pasy w każdą stronę.
    Co powoduje że są różne zwężki w różnych konfiguracjach.
    I mam okazję to obserwować.

    Po pierwsze moim skromnym zdaniem jeśli przed zwężką nie ma świateł to
    wcale nie jedzie się szybciej. Powiedziałbym że nawet wolniej.
    Bo pas wpuszczający musi wpuszczać tych co się "wpychają".
    W efekcie czwarty czy piąty samochód musi się zatrzymać
    i tracimy na płynności ruchu.

    I rozumiem teraz frustrację "dużych".
    Bo zanim duży ruszy z miejsca ze świateł to dwóch małych już mu wjedzie.
    Co powoduje że jak jadę autobusem to trwa to x% dłużej.

    Chociaż zauważyłem pewną rzecz wczoraj.
    Dwa pasy.
    Prawy się kończy i trzeba zjechać na lewy.
    Na lewym osobówki.
    Na prawym ciężarówki przetykane osobówkami.
    I ciężarówka która która stała obok dawno pojechała a ja stałem jak głupi.

    podsumowywując
    jak to mawiał prezydent
    punkt widzenia zależy od punktu siedzenia