  • 131. Data: 2019-09-24 12:28:39
    Temat: Re: Jest tu ktoś jeszcze ze Starej Gwardii...???
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr C. <k...@g...com> wrote:

    > Jestem, sporadycznie zaglądam. Faktycznie bardziej działam w "starych
    > telefonach" - http://telesfor99.org. Nie mogłem znaleźć żadnego czynnego
    > serwera nntp działającego z USA.

    Jak chcesz dostęp to się odezwij:
    http://news.chmurka.net/register.php

    > Przykra sprawa ze Sławkiem. Młody facet - 51 lat! Widzieliśmy się chyba
    > dwa razy - na zlocie 7.2002 w Lwówku (notabene, pisałeś że masz zdjęcia
    > - nie podrzuciłbyś?)

    Mam zdjęcia, ale z innego spotkania -- 24.01.2003 w Warszawie. Nadal
    chcesz? Pytanie też, czy obecni na nich nie mają obiekcji, ale skoro był
    link na grupie to zakładam, że nie. Jak mają, to niech dadzą znać (część
    nadal czyta).

    > W ogóle nie kojarzę Cię po mailu, a z pewnością się znamy.

    Znamy, choć nie na żywo. Nie ukrywam się, po prostu odrobinę bardziej
    zacząłem dbać o prywatność i nie chcę być łatwo googlowalny :) rot13:
    Nqnz Jlfbpxv.

  • 132. Data: 2019-09-24 17:50:04
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    > Mam zdjęcia, ale z innego spotkania -- 24.01.2003 w Warszawie. Nadal
    > chcesz?

    Nie, dzięki, chodziło mi o Lwówek.

    > Znamy, choć nie na żywo. Nie ukrywam się, po prostu odrobinę bardziej
    > zacząłem dbać o prywatność i nie chcę być łatwo googlowalny :) rot13:
    > Nqnz Jlfbpxv.

    OK już wiem! Zaraz zarejestruję się na chmurce. Dzięki

    P.

  • 133. Data: 2019-09-24 23:44:31
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    > OK już wiem! Zaraz zarejestruję się na chmurce. Dzięki

    Sam sobie odpowiadam... no więc postanowiłem jako czytnik zainstalować slrn na
    domowym raspberry i korzystać zdalnie przez terminal. Nie da się stworzyć własnej
    mini-lity zasubskrybowanych grup, a posty posortowało ALFABETYCZNIE. Dzizas, kurde,
    jak dobrze że minęły czasy kiedy soft tworzyli ludzie w jakimś cięższym stadium
    autyzmu. To już wolę to co jest teraz, interfejs dla debili i te kwestie prywatności.
    Jest piękna pogoda, mam te pare godzin po pracy - zaprawdę mam ciekawsze rzeczy niż
    ślęczeć nad zmiennymi systemowymi czytnika, rozwijanego od 1994 r. :)) Prawie 40 lat
    mam, czas sp...la, już nie jestem studentem że całą nocke ustawiałem coś w linuksie
    ;)

    To taka dygresja, poza tym pozdrawiam wszystkich! I raczej pozostanę przy googlu.

  • 134. Data: 2019-09-25 13:06:53
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr C. <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > ślęczeć nad zmiennymi systemowymi czytnika, rozwijanego od 1994 r. :))
    > Prawie 40 lat mam, czas sp...la, już nie jestem studentem że całą nocke

    Nigdy nie używałem slrna, ale od prawie 20 lat używam tina (a od paru lat
    właśnie na raspberry) i sobie chwalę :) Z drugiej strony, zacząłem właśnie
    w czasach, kiedy jeszcze chciało mi się siedzieć nad konfiguracją, no i
    parę rzeczy w tinie wtedy popoprawiałem i utrzymuję swoje patche na nie.
    Nie wiem, czy dziś znalazłbym na to... nawet nie tyle czas, bo w końcu
    czas na pisanie na newsy jest, więc na konfigurację czytnika też by był,
    ale siłę i ochotę.

    > To taka dygresja, poza tym pozdrawiam wszystkich! I raczej pozostanę przy googlu.

    Jasne. Konto w razie czego jest :)

  • 135. Data: 2019-09-26 01:51:06
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    On Wednesday, September 25, 2019 at 4:06:55 AM UTC-7, Queequeg wrote:
    > Nigdy nie używałem slrna, ale od prawie 20 lat używam tina (a od paru lat
    > właśnie na raspberry) i sobie chwalę :)

    Jestem wytrwały, więc spróbowałem tego tin. Nieee!
    Pomijając (chyba) brak plików konfiguracyjnych, wszystko z command line, to: na
    p.m.t. wczytało jakieś 60-70 wątków. Za każdym otwarciem wczytuje od nowa. Postowanie
    "not allowed". To jest po prostu masochizm, naprawdę dziwię się ówczesnym
    programistom ich brakowi wyobraźni (do dzisiaj to niestety pokutuje w linuksach
    chociaż jest postęp).

    P.

  • 136. Data: 2019-09-26 02:36:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-25, Queequeg <q...@t...no1> wrote:
> [...]
    > Nie wiem, czy dziś znalazłbym na to... nawet nie tyle czas, bo w końcu
    > czas na pisanie na newsy jest, więc na konfigurację czytnika też by był,

    Uzywam slrn i ze 2 lata temu, kiedy po długiej przerwie wróciłem na
    Newsy instalowałem go na goło. Nie kojarzę, żadnych wymienionych przez
    Piotra problemów.. Jedyne co musiałem rozkminiac to indywidualne pliki
    konfiguracyjne/robocze dla różnych serwerów, bo próbowałem kilku zanim
    zdecydowałem się finalnie na obecny, ale nie było to nic bardziej
    upiedliwego niż codzienne wyzwania z dowolnym produktem majkrosoftu :)

    --
    Marcin

  • 137. Data: 2019-09-26 10:06:04
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr C. <k...@g...com> wrote:

    > Pomijając (chyba) brak plików konfiguracyjnych, wszystko z command line,

    Jest ~/.tin/tinrc i ~/.tin/attributes :)

    > to: na p.m.t. wczytało jakieś 60-70 wątków. Za każdym otwarciem wczytuje
    > od nowa.

    Dorzuć opcje -q i -d.

    > Postowanie "not allowed".

    Dorzuć też -A, co rozwiąże ten problem (wtedy tin spyta o login/hasło) :)

    > To jest po prostu masochizm,

    Raczej krzywa wejścia jest bardziej stroma, niż np. w OE :) Ale jak już
    się ogarnie, co i jak, nauczy się skrótów klawiaturowych, to spokojnie
    daje się używać.

  • 138. Data: 2019-09-27 02:39:51
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    On Thursday, September 26, 2019 at 1:06:07 AM UTC-7, Queequeg wrote:
    > Dorzuć opcje -q i -d.

    > Dorzuć też -A, co rozwiąże ten problem (wtedy tin spyta o login/hasło) :)

    Dobra, zrobione, znalazłem też config. Ale:
    - jak zrobić żeby nie pytał o usera/hasło?
    - dalej wczytuje tylko 69 wątków
    - dalej wczytuje je od nowa każdorazowo, zamiast pobrać tylko nowe

    Poza tym OK - nawigacja przez TAB szybka i efektywna, podoba mi się.

    P.

  • 139. Data: 2019-09-27 12:12:52
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr C. <k...@g...com> wrote:

    > Dobra, zrobione, znalazłem też config. Ale:
    > - jak zrobić żeby nie pytał o usera/hasło?

    Nie robiłem tego nigdy, ale widzę, że może zadziałać, jak utworzysz sobie
    plik ~/.newsauth a w nim będzie linia:

    <nazwa serwera> <hasło> <nazwa użytkownika>

    Potem tylko chmod 0600.

    > - dalej wczytuje tylko 69 wątków

    Ustaw getart_limit w ~/.tin/tinrc na zero.

    > - dalej wczytuje je od nowa każdorazowo, zamiast pobrać tylko nowe

    Hmm, jesteś pewien? Tak długo to trwa? Może masz wyłączone cache overview
    (nie pamiętam jaka jest domyślna wartość). cache_overview_files w tinrc
    jest ustawione na ON?

    > Poza tym OK - nawigacja przez TAB szybka i efektywna, podoba mi się.

    Czyli jest szansa ;)

  • 140. Data: 2019-09-28 07:38:05
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    On Friday, September 27, 2019 at 3:12:56 AM UTC-7, Queequeg wrote:
    > Nie robiłem tego nigdy, ale widzę, że może zadziałać, jak utworzysz sobie
    > plik ~/.newsauth a w nim będzie linia:
    >
    > <nazwa serwera> <hasło> <nazwa użytkownika>

    Działa, dzięki! Co prawda dalej trzeba wywoływać tin z całą litanią parametrów no ale
    to już drobiazg

    > Ustaw getart_limit w ~/.tin/tinrc na zero.

    Tak miałem - pobiera coś ponad 1500 postów / 68 wątków, najstarszy AWS-7 - kolory
    cośtam, z końca 2017. Wygląda że więcej nie ma na serwerze...?

    > Czyli jest szansa ;)

    No niby, ale dalej denerwujące są pewne drobiazgi:
    - W wątku nie mogę przeskoczyć automagicznie do najstarszego posta. "$" idzie do
    "ostatniego", a numerowane są dość karkołomnie (znowu ten autyzm...) - chyba ostatni
    post w najstarszej gałęzi, np. tutaj - post Toma z kwietnia jest OSTATNI :/
    - sortuje wątki po dacie rozpoczęcia a nie ostatniego wpisu i nie widzę takiej opcji
    sortowania w konfigu. Przeoczę, gdy ktoś odpisze na stary wątek.

    No i ostatnia rzecz - piszę tego posta od nowa w góglu. Bo napisałem w tinie, w
    edytorze nano (bo soft rozwijany od 1991 czyli 28 lat nie dorobił się własnego),
    zapisałem, następnie w widoku Twojego posta na dole pytanie czy wysłać, no to
    zrobiłem (s)end i wcieło. Zapisany w /root plik również. Co ciekawe na grupie test
    wysłałem bez problemu. Ech, powiem Ci, Outlook Express z nieoficjalną łatką
    (odpisywanie pod cytatem, kodowanie PL) naprawde robił robote.

    P.