  • 31. Data: 2019-04-11 18:31:04
    Temat: Re: Jest tu ktoś jeszcze ze Starej Gwardii...???
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    Skorzystam i od razu odpowiem podwojnie...
    "Queequeg" <q...@t...no1> wrote in message
    ..

    > 800XE

    A jest taki? Jest 400, 600, 800, 800XL, 65XE 130XE, ST, takie tam...

    Gdzie sprzedają?

    > Mówisz? Ja Atari nie kupowałem, tylko wyciągnąłem z szafy, w której leżało
    > przez ostatnie 20 lat :)
    >
    > Konektor SIO już zamówiony, będę je podłączał do raspberry (sio2pi,
    > sio2bsd) i z niego ładował "gryprogramy".

    A umie to cacko udawać uturbienie stacji dysków? I/lub magnetofonu, bo z
    tego, co kojarzę, wpina się je w to samo złącze..

  • 32. Data: 2019-04-11 18:37:07
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    (...)

    Jestem w domu,mogę się zająć twoim aparatem, bo najblizszy miesiac, to bedę
    pierdział w kanape, do pracy dopiero od 11 maja...
    Zajmę sie pewnie naprawą zasilacza do Della, choć tego, co widzę po otwarciu
    niemalym trudem, widzę że chyba lepiej nowy będzie, kondziol glowny
    100u/400V wygląda, ten tego, nieco kulturystycznie... Ale właśnie, w ogóle
    nie wygląda, jakby się chciał wysmarkać, ale utył nieco, wygląda to jednak
    bardziej, jakby fabryycznie był taki... Chrzanić, nowy 50-parę PLN kosztuje,
    idęz psem, jak wróce, to przejrzę Alledrgo.

  • 33. Data: 2019-04-12 00:29:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-11 o 18:31, HF5BS pisze:
    > Skorzystam i od razu odpowiem podwojnie...
    > "Queequeg" <q...@t...no1> wrote in message
    ..

    (...)

    > Gdzie sprzedają?

    Qrde, popiórkowało mi się.
    Magnetofon nie Atari, tylko CBM64/128.

    Kupiłem go w 2012/06 za 27 zł. brutto.
    Cena ta przez dłuższy czas utrzymywała się.

    Teraz patrzę:
    https://www.sklep.monster.pl/produkty,3?search=015RT

    cena już 72,67 brutto :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 34. Data: 2019-04-12 00:32:56
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-11 o 18:37, HF5BS pisze:

> [...]
    >
    > Jestem w domu,mogę się zająć twoim aparatem, bo najblizszy miesiac, to
    > bedę pierdział w kanape, do pracy dopiero od 11 maja...

    Jak tylko na Wielkanoc pojadę do domu, to przywiozę i dam Ci znać.
    Masz u siebie linię telefoniczną?

    Bo jak nie, to pewnie musiał bym Ci jeszcze podrzucić jakiś stojak
    Strowgera i drugi z maszynką sygnałową ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 35. Data: 2019-04-12 01:46:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Apr 2019 18:19:52 +0200, HF5BS napisał(a):
    > O, właśnie sobie przypomniałem, że muszę swojego 65XE przywrócić do łask,
    > ani razu bowiem nie włączyłem go, jak dostałem go w prezencie. A ma coś,
    > czego nie mam w komodorku - 4 generatory, i cóż, że ze Sz...wroć, i coz, że
    > tylko 8-bitowe? powinny wystarczyć, Kanon D-Dur chcę wpalcowac po swojemu...
    > A jest 4-glosowy, a Komoda ma tylko 3 głosy...

    poltony roznia sie czestotliwoscia o ~5%, i jest to trudne do
    precyzyjnego wygenerowania przez 8 bit podzielnik.

    J.

  • 36. Data: 2019-04-12 10:00:03
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <v...@i...pl> wrote:

    > A jest taki? Jest 400, 600, 800, 800XL, 65XE 130XE, ST, takie tam...

    Jest jest.

    http://www.chmurka.net/r/usenet/atari/20190407_21130
    4.jpg (i pozostałe
    fotki w katalogu). Tu jest jeszcze brudny, świeżo po zdjęciu z szafy.
    Teraz wygląda trochę lepiej (zdjąłem obudowę, wyczyściłem, klawisze też
    wyczyściłem na tyle na ile się dało, wlutowałem też gniazdo zasilania,
    DIN7 jak w oryginale).

    (tak, wiem że mam syf nie z tej ziemi)

    > A umie to cacko udawać uturbienie stacji dysków? I/lub magnetofonu, bo z
    > tego, co kojarzę, wpina się je w to samo złącze..

    A ja wiem... ;) dopiero będę się z tego "doktoryzował".

  • 37. Data: 2019-04-12 10:05:14
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <v...@i...pl> wrote:

    > O, właśnie sobie przypomniałem, że muszę swojego 65XE przywrócić do łask,
    > ani razu bowiem nie włączyłem go, jak dostałem go w prezencie.

    Jeśli chcesz... to chyba warto? :)

    > A tak z ciekawoości, ktory model obrabiasz, 800XL, 130XE, czy któregoś
    > ST?

    A to już w odnodze wyżej było, 800XE. Jest podobny do 65XE. Wikipedia:

    "800XE - ostatni model z serii. Stylistycznie taki sam jak 65XE. Był to
    komputer zbudowany na płycie 130XE bez dodatkowych kości pamięci i ich
    kontrolera przeznaczony na rynek europejski. Produkowany był z niskich
    jakościowo elementów, często z fabrycznie wadliwym układem GTIA, przez co
    część trybów graficznych jest nieużyteczna - wyświetlane są z błędami."

    Moje GTIA wygląda na to, że działa. Program wyświetlający paski ("prosty
    test na tę wadę"): http://atariki.krap.pl/index.php/GTIA

    Mój wynik: http://www.chmurka.net/r/usenet/atari/20190409_21315
    6.jpg

    Lub z video grabbera na USB, który z jakiegoś powodu nie mógł złapać
    synchronizacji (ten sam efekt co z magnetowidem bez kasety, pisałem o tym
    kiedyś na p.m.e): http://www.chmurka.net/r/usenet/atari/gtia.png

  • 38. Data: 2019-04-12 10:54:31
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <v...@i...pl> wrote:

    > M.in. po to zainicjowałem pytanie,spotkać się gdzies pzy piwerku, myslę, ze
    > jakieś male da się żłopnąć...

    Wiadomo :)

    > Ciśnieniomierz już kupiony, wypróbowany, specjalnie taki kupiłem, co mierzy
    > od razu przy pompowaniu. Cukromierz też jest, mogę się kontrolować.
    > Musze ozdrowieć, by móc przybyć na spotkanie. Na razie mam się dobrze i
    > wyglądam, jak bym nie dopił na drugą nóżkę :) (zataczam się nieco)

    A co ci jest? Udar?

    > Przeczytam etykietki od leków i zobaczę, czy do C2H5OH mam bezwzględne, czy
    > względne przeciwwskazania, aby sobie znów nie nagrabić.

    Wiesz, jak chociażby względne, to można żłopnąć i wodę.

  • 39. Data: 2019-04-12 12:56:12
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    > Jak tylko na Wielkanoc pojadę do domu, to przywiozę i dam Ci znać.
    > Masz u siebie linię telefoniczną?

    OK, mam, numer VoIP w UPC (bo to brzmi i się tak zachowuje)

    > Bo jak nie, to pewnie musiał bym Ci jeszcze podrzucić jakiś stojak
    > Strowgera i drugi z maszynką sygnałową ;)

    To trochę później, bo na razie jestem w fazie robienia miejsc na to...

  • 40. Data: 2019-04-12 13:01:59
    Od: Robert Bylinowicz <s...@g...com>

    W dniu piątek, 12 kwietnia 2019 10:54:32 UTC+2 użytkownik Queequeg napisał:

    > Wiesz, jak chociażby względne, to można żłopnąć i wodę.

    Co to za offtopy? Ja tu impulsy na modemie liczę! Strowgera nie ma, skończyła się
    darmocha!