  • 21. Data: 2016-09-26 19:25:44
    Temat: Re: Kabel swiatłowodowy - ile kosztuje?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > Raczej bym się zdziwił, gdyby nie dostali.

    Ktoś z Orange dotyka jeszcze ręką swoją kabli i śwatłowodów?
    Albo choć okiem spojrzy na nie? To już wszystko zewnętrzne
    firmy robią.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2016-09-28 03:33:07
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    > Tu tez chodzi(ło) o to, by znaleźć włókno potrzebne po remoncie
    > mieszkania. Moja sugestia zmierzała w tym kierunku, że najlepiej
    > pytać u źródeł o "pigtail". Bo najskuteczniej (w sensie znaleienia).

    ale, cza przyspawac... nie?
    https://www.google.pl/search?q=%27pigtail+swiatlowod
    owy%27&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ve
    d=0ahUKEwiz27aR87DPAhXJBiwKHWMnCaAQ_AUICCgB&biw=1244
    &bih=866

    a paczkord, nie cza.
    https://www.google.pl/search?q=%27patchcord+swiatlow
    odowy%27&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&
    ved=0ahUKEwi2zqWI87DPAhWIWCwKHcp3BN4Q_AUICCgB&biw=12
    44&bih=866

  • 23. Data: 2016-09-28 08:47:11
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-09-28 o 03:33, Magnus Elephantus pisze:
    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości

    > ale, cza przyspawac... nie?

    A niekoniecznie - można też zacisnąć ;)
    http://solutions.3mpoland.pl/wps/portal/3M/pl_PL/Tel
    ecom_EU/Home/Solutions/Enterprise/Fibre/

    Pozdrawiam

    DD

  • 24. Data: 2016-09-28 11:20:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magnus Elephantus" napisał w wiadomości grup
> [...]

    dowy%27&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&v
    ed=0ahUKEwiz27aR87DPAhXJBiwKHWMnCaAQ_AUICCgB&biw=124

    Jak widac - na wiekszosci obrazkow ma to jeden koniec i trza spawac.

    Ale ... jest tez inne rozwiazanie:
    1) na konce wlokienek montujemy wtyczki np ST, co wymaga paru
    operacji, ale jest wykonalne przez w miare sprawna osobe, przy pomocy
    niedrogiego zestawu narzedzi.
    2) jesli uzywanie takich wlokienek nam sie nie podoba - kupujemy
    "patchpanel"

    3) podlaczamy nasze wtyczki do panelu od tylu szafki, a od przodu
    stosujemy patchcord.
    W przypadku zlacz ST taki patchpanel to tak naprawde pusta rurka,
    ladnie obudowana.
    Dwa zlacza (z kabla i patchcorda) sa dzieki temu ustawione blisko
    naprzeciw siebie, i to na niewielkie odleglosci, typu 100m wystarcza.

    J.

  • 25. Data: 2016-09-28 12:34:34
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > Ktoś z Orange dotyka jeszcze ręką swoją kabli i śwatłowodów?
    > Albo choć okiem spojrzy na nie? To już wszystko zewnętrzne
    > firmy robią.

    Ale to niczego nie zmienia. Przerabiałem instalację UPC na koncentryku
    (TV+Internet+VoIP) w domu moich rodziców - zastosowałem swoje końcówki
    F, ponadto rozgałęźnik sygnału zrobiłem na splitterze satelitarnym, bo
    dobrze przepuszczał kanał zwrotny.

    Wszystko działało dobrze ponad rok, przyszedł pan z firmy zewnętrznej
    wymienić skrzynkę Ethernet/VoIP na nową. Jak zobaczył, to się
    zdenerwował, że nie wolno tak robić, że jego firma ma dokładne wytyczne
    z UPC, co do wtyczek F i splitterów. Ale za to za darmo wymienił moje
    końcówki i splitter na swoje. W sumie nic ta wymiana nie przyniosła,
    oprócz tego, że pan z firmy zewnętrznej może teraz spać spokojnie.

  • 26. Data: 2016-09-28 12:47:14
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2016-09-28 o 12:34, Tomasz Wójtowicz pisze:

> [...]
    > końcówki i splitter na swoje. W sumie nic ta wymiana nie przyniosła,
    > oprócz tego, że pan z firmy zewnętrznej może teraz spać spokojnie.

    Dlatego zostawia się to, co oni zrobili, a modyfikacje robi tak, żeby
    przed przyjazdem technika można było wrócić do stanu wyjściowego (albo
    żeby tak to wyglądało). Wtedy technik widzi to, co trzeba, a sam masz
    tak jak chcesz.
    A co do złącz to chyba mają jakieś zalecenie, żeby je przy każdej okazji
    wymieniać.

    Pozdrawiam

    DD

  • 27. Data: 2016-09-28 22:54:57
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Uzytkownik pisze:

    > Sam przewód światłowodowy to niewiele, ale sama tego nie zrobisz. Aby
    > połączyć światłowód trzeba mieś specjalną obcinarkę-spawarkę, która
    > sporo kosztuje oraz wprawę w wykonywaniu takich połączeń. Z problemem
    > musisz się udać do swojego operatora (Orange) i tam się dokładnie dowiesz.

    Kabel światłowodowy - od dwóch (totalnie wnętrzowy) do pięciu (pancerny
    w glebę) złotych, Cena zależy bardziej od średnicy i odporności jak od
    ilości włókien(szklane włókna kosztują grosze, najdroższa jest obudowa
    tego wszystkiego).

    Spawanie - jak mamy do zrobienia tysiąc spawów w dwóch miejscach, to po
    piętnaście złotych za spaw każdy spawacz z pocałowaniem ręki to zrobi.
    Jak mamy do zrobienia cztery spawy - to po starej znajomości za pięć
    stów przyjedzie, dla nowych klientów raczej za sześć - osiem stów... Na
    miejscu oczywiście, jak dalej - kilometrówkę policzy, hotel...

    Spawarka to tanizna, za piętnaście tysięcy całkiem wypasiony zestaw
    idzie kupić. Tyle że spawarka nie daje nijakiej pewności, czy robotę
    wykonano właściwie. Żeby mieć tę pewność - trzeba mieć reflektometr. A
    to już wydatek od dwudziestu (badziewie) do czterdziestu tysięcy -
    dołóżmy do tego samochód do wożenia tych gratów - niżej stu tysięcy ze
    sprzętem trudno zejść, a gdzie szkolenia i późniejsza renta wiedzy?
    Wynajmuję spawaczy, bo za mało takich robót mam, nijak nie opłaci mi się
    samemu robić. Lepiej dać komuś zarobić, jak głupio forsę topić.

    Tak więc dla Baśki - dwa złote za metr, następne dwa złote za metr za
    fatygę przeciągnięcia, trzy stówy (minimum) dla ekipy ciągnącej za
    fatygę pojawienia się na miejscu (co najmniej dwóch ludzi, dniówka
    zejdzie - dwie godziny faktycznej roboty, ale dojazd, powrót,
    rozstawienie się z robotą, posprzątanie - drugiej roboty tego dnia nie
    da się obskoczyć), pięć do ośmiu stów za fatygę pojawienia się do tych
    marnych czterech spawów dla spawacza...

    --
    Darek

    ---