-
X-Received: by 2002:a25:8486:: with SMTP id v6-v6mr345492ybk.3.1531854847221; Tue, 17
Jul 2018 12:14:07 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a25:8486:: with SMTP id v6-v6mr345492ybk.3.1531854847221; Tue, 17
Jul 2018 12:14:07 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!f6-v6no
333649qth.0!news-out.google.com!u13-v6ni183qtg.0!nntp.google.com!f6-v6no333646q
th.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Tue, 17 Jul 2018 12:14:06 -0700 (PDT)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=164.126.151.129;
posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
NNTP-Posting-Host: 164.126.151.129
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <c...@g...com>
Subject: Kacik majsterkowicza - prostownik
From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Injection-Date: Tue, 17 Jul 2018 19:14:07 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 33
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2635936
[ ukryj nagłówki ]W sprzedazy spotyka sie prostowniki tego typu
https://www.google.pl/search?q=prostownik+do+akumula
tora&client=tablet-android-lenovo&prmd=isvn&source=l
nms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiJ5Z-h3abcAhXLhaYKHQDsB
r4Q_AUICigB&biw=1280&bih=800#imgrc=cpcQ6RiB6iyR0M:
Sa tanie i jak zadne inne morduja akumulatory bez znieczulenia. Zbudowane sa z
transformatora i prostownika. Transformator jest o polowe mniejszy niz by wynikalo z
parametrow na obudowie. Prad wyduszony jest z niego przez za wysokie do ladowania
akumulatora napiecie wtorne. To za wyskie napiecie powoduje ze na zaciskach
akumulatora od pewnego momentu ladowania wystepuje napiecie uszkadzajace akumulator.
To co zrobic? Isc do jakiegos elektryka samochodowego i wycyganic regulator napiecia
alternatora. Brac taki co widac ze szczotki sie skonczyly. Po rozebraniu z masy ktora
jest zalany beda wystawaly trzy wyprowadzenia w formie mosieznych blaszek. To do
ktorego dochodzil przewod zasilacy i oznaczone D+ posluzy do zasilania regulatora. Z
plusowego przewodu trzeba sciac izolacje na odcinku ~3mm i go tam dolutowac. Trzeba
zidentyfikowac wyprowadzenie masy. To bedzie to wyprowadzenie ktore zgrzane bylo do
blaszki polaczonej z metalowa obudowa regulatora. Trzecie wystajace z masy zalewowej
wyprowadzenie szlo do jednej ze szczotek. Trzeba polaczyc zidentyfikowana blaszke
masy z obudowa regulatora. Przeciac ujemny przewod ladowarki i to co wychodzi z
ladowarki polaczyc do masy regultora a czesc z krokodylkiem do blaszki ktora byla
polaczona ze szczotka. Godzine temu z ciekawosci podlaczylem regulator napiecia do
prostownika. Dziala. Gdyby napiecie na wyjsciu bylo za niskie o ok 0,5V,tak mialem,
to trzeba zasilic regulator napecia przez diode 5A. Trzeba odlutowac regulator od
przewodu plusowego i polaczyc go z regulatorem przez diode. Bardzo ladnie na
oscyloskopie widac dzialanie regulatora. Impulsy doladowujace sa poszadkowane
przebiegiem ok 350Hz. Koszt w czesciach nowych to ok 50 groszy dioda. Czas w
zaleznosci od mozliwosci od 0,5 godziny. Oczywiscie regulatora rozbierac nie trzeba.
Wszystkie styki dostepne sa z zewnatrz i mozna sie do nich podlaczyc. Do D+
konektorkiem. Do masy oczkiem a do wyjscia na szczotke mozna dolutowac przewod. Ale
jak rozebrac to dla oka przyjemniej sie robi. Radiator u mnie troche sie grzeje. Ma
ok 50°C nie parzy ale za dlugo w palcach nie da sie go utrzymac. Mam regulator z
cienkiego i przy akumulatorze 45 Ah zadnych niespodzianek nie ma.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.07.18 23:27 LordBluzg(R)
- 17.07.18 23:28 Zenek Kapelinder
- 17.07.18 23:41 Janusz
- 17.07.18 23:55 Zenek Kapelinder
- 18.07.18 00:28 LordBluzg(R)
- 18.07.18 00:37 Zenek Kapelinder
- 18.07.18 00:45 LordBluzg(R)
- 18.07.18 07:58 Olo5
- 18.07.18 09:16 WS
- 18.07.18 09:29 WS
- 18.07.18 09:38 LordBluzg(R)
- 18.07.18 10:04 LordBluzg(R)
- 18.07.18 10:13 LordBluzg(R)
- 18.07.18 10:29 WS
- 18.07.18 10:36 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
- Nowa inwigilacja
- nakupcie sobie Borygo
- Samochód w ogniu
- Jak uszkodzona sonda lambda wpływa na dawkowanie paliwa?
- Michelin ucieka z Perły Północy
- Motodziennik #272 Zaspani aktywiści na mostach i Mediolan w Polsce
- P0 jusz żondzi
- Taryfikator mandatów
- A w USA benzyna kosztuje 3 złote. I co na to Tusk? ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-04-29 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B (2 miejsca) <=
- 2024-04-29 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-04-29 Ulm => IT Network Engineer <=
- 2024-04-29 Gdańsk => UX/UI Designer <=
- 2024-04-29 Gdańsk => AI Specialist <=
- 2024-04-29 frankowicze odcinek NNN
- 2024-04-29 Warszawa => Specjalista ds. Cyberbezpieczeństwa <=
- 2024-04-29 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2024-04-29 Zielona Góra => Inżynier R&D Energoelektronik <=
- 2024-04-29 Warszawa => Google Ads Freelancer <=
- 2024-04-28 wymiana przewodu od licznika do mieszkania
- 2024-04-28 Lustra w maszynie ASML
- 2024-04-28 Elektryk przytarł podłogę
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM
- 2024-04-27 Nowy, "szybki "komputer AsRock nie posiada modułu TPM