  • 11. Data: 2014-10-27 21:18:26
    Temat: Re: Karta graficzna dwu-monitorowa i rozne rozdzielczosci
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-27 20:35, z pisze:

    > Po przejrzeniu gratów jakie zastałem na nowym stanowisku pracy wyszło na
    > to że 3 karty graficzne po _kilkaset_ złotych sztuka nie potrafią
    > obsłużyć 3 monitorów. Zakupy z ostatnich 2 lat max. Mam monitory chcę
    > ich używać.
    >
    > Dlatego po poszukiwaniach znalazłem dopiero to:
    > http://allegro.pl/karta-graficzna-sapphire-radeon-hd
    -6450-1gb-ddr3-i4602215686.html?source=mlt

    > Nie gram. Potrzebuje tylko 2D. Nadal jestem zdziwiony :-)

    A co ma cena do rzeczy?

    "Od zawsze" wielomonitorowe karty robił np. Matrox.
    OIDP, to były chyba nawet 8-monitorowe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2014-10-28 11:25:59
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 27 Oct 2014 15:32:48 +0100, z napisał(a):

    > Ale jak już ktoś chce podłączyć trzeci monitor to zaczynają się schody
    > :-( Większość kart mając 3 wyjścia może obsłużyć naraz tylko dwa.
    > Dziwne to w XXI wieku.
    >
    > http://pclab.pl/art46390.html
    > Może komuś się przyda.

    Trochę Ci się rzeczywistość z teorią rozjeżdża niestety. :) Problem z pracą
    na więcej niż dwóch monitorach podłączonych do jednej karty pojawia się
    wtedy, gdy robisz mix 2×DVI + HDMI. Tu najczęściej będzie zgrzyt. Jeżeli
    tylko zaczynasz korzystać z DisplayPort (warunek - bez żadnych przejściówek
    na DVI) problemu najmniejszego nie ma. Właśnie sobie tak pracuję - dwa
    monitory pod DVI, dwa pod DisplayPort. :)

    [ Jeżeli chcesz być kochany, kochaj sam siebie. (Seneka) ]

  • 13. Data: 2014-10-29 06:54:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-10-28 o 11:25, Przemysław Ryk pisze:
> [...]
    > na DVI) problemu najmniejszego nie ma. Właśnie sobie tak pracuję - dwa
    > monitory pod DVI, dwa pod DisplayPort. :)

    Rzeczywistość jest taka że mam, może nie najnowsze karty, ale
    posiadające vga, dvi, hdmi, w których nie można użyć na raz tych wyjść.
    Wiem... marketing i drobne druczki :-)
    Nie przypuszczałem że taki sprzęt nie pociągnie w zwykłym 2D.
    Mogłem się zdziwić? :-)

  • 14. Data: 2014-10-29 06:57:50
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > na więcej niż dwóch monitorach podłączonych do jednej karty pojawia się
    > wtedy, gdy robisz mix 2×DVI + HDMI. Tu najczęściej będzie zgrzyt.

    Mam nadzieję że to właśnie ten wyjątek:
    http://www.ceneo.pl/19547944#tab=reviews
    Znasz może jaką alternatywną kartę?
    Sprzedawcy robią wielkie oczy że wydziwiam.
    "Koniec świata" :-)

  • 15. Data: 2014-10-29 09:20:40
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-10-27 20:35, z wrote:
    [...]
    > Dlatego po poszukiwaniach znalazłem dopiero to:
    > http://allegro.pl/karta-graficzna-sapphire-radeon-hd
    -6450-1gb-ddr3-i4602215686.html?source=mlt

    > Nie gram. Potrzebuje tylko 2D. Nadal jestem zdziwiony :-)
    Bo źle szukasz. Matrox takie rzeczy robi "od zawsze". Np.
    http://www.matrox.com/graphics/en/products/graphics_
    cards/m_series/m9148lppciex16/
    albo to
    http://www.matrox.com/graphics/en/products/graphics_
    cards/m_series/m9188pciex16/
    :-) Ewentualnie to
    http://www.matrox.com/graphics/en/products/graphics_
    cards/c-series/c680/ :-)

  • 16. Data: 2014-10-29 11:59:57
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 29 Oct 2014 06:54:23 +0100, z napisał(a):

> [...]
    > Wiem... marketing i drobne druczki :-)
    > Nie przypuszczałem że taki sprzęt nie pociągnie w zwykłym 2D.

    Można użyć na raz tcyh trzech wyjść. Ale nie będziesz miał na każdym
    niezależnego obrazu. :D

    [ Wykonaj rzecz niemożliwą, a szef zaliczy ją do twoich obowiązków. ]
    [ (znalezione gdzieś w necie) ]

  • 17. Data: 2014-10-29 11:59:57
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 29 Oct 2014 06:57:50 +0100, z napisał(a):

> [...]
    > http://www.ceneo.pl/19547944#tab=reviews
    > Znasz może jaką alternatywną kartę?
    > Sprzedawcy robią wielkie oczy że wydziwiam.

    Szukaj czegoś, co ma DVI/HDMI + DisplayPort raczej. :)

    [ The trouble with wanting something is the fear of losing it, or never ]
    [ getting it. (Max Payne) ]

  • 18. Data: 2014-10-29 17:25:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-10-29 o 11:59, Przemysław Ryk pisze:

    > Szukaj czegoś, co ma DVI/HDMI + DisplayPort raczej. :)

    Plan jest taki:

    Dell U2713HM
    http://www.x-kom.pl/p/169134-monitor-lcd-led-27-dell
    -u2713hmlistwa-glosnikowa-ax510.html

    Karta graficzna
    ASUS R7 240
    http://www.x-kom.pl/p/204068-karta-graficzna-pci-e-a
    sus-radeon-r7-240-1024mb-64bit.html

    3 różne monitory: VGA DVI HDMI

    Podobno ma działać z tym Delem w rozdzielczości 2560 x 1440

  • 19. Data: 2014-10-29 18:40:05
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Ale jak już ktoś chce podłączyć trzeci monitor to zaczynają się schody
    > :-( Większość kart mając 3 wyjścia może obsłużyć naraz tylko dwa.
    > Dziwne to w XXI wieku.

    Nie ma ekonomicznego sensu umożliwienie każdej karcie obsługi trzech
    monitorów jednocześnie. Trzech monitorów naraz potrzebuje mało kto. Po
    drugie można wpakować dwie karty graficzne na płytę główną i wtedy można
    używać i czterech niezaleznych monitorów. Pozatym sporo płyt ma grafikę
    zintegrowaną, więc wystarczy dorzucić tylko jedno GPU i mamy cztery monitory
    możliwe do podłączenia.

  • 20. Data: 2014-10-29 20:18:03

    W dniu 2014-10-29 o 09:20, JDX pisze:

    > Bo źle szukasz. Matrox takie rzeczy robi "od zawsze". Np.
> [...]

    Setnie się ubawiłem :-)
    Za 2 tys. to ja kupuję monitor. Takie ceny to mi pachną audiofilskimi
    złotymi kablami :-)