  • 21. Data: 2014-10-29 20:33:16
    Temat: Re: Karta graficzna dwu-monitorowa i rozne rozdzielczosci
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-10-29 20:18, z wrote:
    [...]
    > Setnie się ubawiłem :-)
    > Za 2 tys. to ja kupuję monitor. Takie ceny to mi pachną audiofilskimi
    > złotymi kablami :-)
    No wiesz, płacisz 2 kawałki i Ci ciała. :-) Odpada rzeźbienie w gównie z
    jakimiś tanimi nVidiami czy AMD (tzw. zmiotki z marketu :-D ), a czas to
    przecież pieniądz. Zresztą, karty AMD czy nVidii dla profesjonalistów
    też zdaje się tanie nie są i ich ceny są porównywalne z kartami Matroksa.

  • 22. Data: 2014-10-29 23:17:52
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-10-29 o 20:33, JDX pisze:
> [...]
    > przecież pieniądz. Zresztą, karty AMD czy nVidii dla profesjonalistów
    > też zdaje się tanie nie są i ich ceny są porównywalne z kartami Matroksa.

    Nie uważam się za wybitnego profesjonalistę. Po prostu chcę uzyskać
    pulpit na 3 monitorach w 2D (żadnych dopalaczy). 15 lat temu jak
    zaczynałem pracę 2 monitory uzyskiwało się banalnie prosto i tanio. (Nie
    kupowałem matroxów)
    Chyba nie muszę przypominać jaki postęp technologiczny nastąpił.
    Dalej się dziwię :-)

  • 23. Data: 2014-10-30 00:44:03
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-10-29 23:17, z wrote:
    [...]
> [...]
    > pulpit na 3 monitorach w 2D (żadnych dopalaczy). 15 lat temu jak
    > zaczynałem pracę 2 monitory uzyskiwało się banalnie prosto i tanio. (Nie
    Eee, nie chce mi się sprawdzać, ale z tego co kojarzę, to 15 lat temu 2
    monitory uzyskiwało się prosto i raczej drogo. :-)

    > Chyba nie muszę przypominać jaki postęp technologiczny nastąpił.
    > Dalej się dziwię :-)
    Postęp postępem, a marketing marketingiem. Można powiedzieć, że
    konfiguracje dwumonitorowe zeszły już pod strzechy, ale 3+ monitory to
    chyba nadal wyuzdane zastosowania (inżynierowie, maklerzy, zapaleni
    gracze) i za to można dodatkowo skasować parę złotych.

  • 24. Data: 2014-10-30 00:55:48
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-10-30 o 00:44, JDX pisze:
    > On 2014-10-29 23:17, z wrote:
    > [...]
    > Eee, nie chce mi się sprawdzać, ale z tego co kojarzę, to 15 lat temu 2
    > monitory uzyskiwało się prosto i raczej drogo. :-)
    Windows 95, wystarczyło >1 karta (choćby najtańsze 2x S3 Trio na PCI,
    choć z nimi były problemy z overlayem przy odtwarzaniu video) i działały
    bez problemu 2 monitory. Albo i więcej - ile kart żeś włożył.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 25. Data: 2014-10-30 08:39:59
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-10-29 18:40, maX pisze:

    > Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma ekonomicznego sensu umożliwienie każdej karcie obsługi trzech
    > monitorów jednocześnie. Trzech monitorów naraz potrzebuje mało kto. Po
    > drugie można wpakować dwie karty graficzne na płytę główną i wtedy można
    > używać i czterech niezaleznych monitorów. Pozatym sporo płyt ma grafikę
    > zintegrowaną, więc wystarczy dorzucić tylko jedno GPU i mamy cztery
    > monitory możliwe do podłączenia.

    NIE
    MASZ
    RACJI

    Nie wystarczy grafikę zintegrowaną połączyć z zewnętrzną.
    Intel na to nie pozwala.
    Pisałem wyżej - mam teraz 6 wyjść monitorowych i dalej tylko dwa
    monitory mogę użyć.

    --
    MN

  • 26. Data: 2014-10-30 08:41:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-10-30 o 00:55, BartekK pisze:

    > Windows 95, wystarczyło >1 karta (choćby najtańsze 2x S3 Trio na PCI,
    > choć z nimi były problemy z overlayem przy odtwarzaniu video) i działały
    > bez problemu 2 monitory. Albo i więcej - ile kart żeś włożył.

    Dokładnie S3 Trio w PCI i odjazd. Robiłem to w kilku kompach.
    Podobno niektóre karty się "gryzły" ale to były groszowe pieniądze. Do
    2D zawsze coś ruszyło.

  • 27. Data: 2014-10-30 11:28:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-30 08:41, z pisze:

    > Dokładnie S3 Trio w PCI i odjazd. Robiłem to w kilku kompach.
    > Podobno niektóre karty się "gryzły" ale to były groszowe pieniądze. Do
    > 2D zawsze coś ruszyło.

    Ale przecież PCI nadal żyje.

    Pierwszego Matroxa (prywatnie) miałem gdzieś ok. 1998 roku. Dwa wyjścia
    DB-15 + 1 TV. Można było uzyskać 3 różne pulpity, każdy z inną
    rozdziałką i częstotliwością - oczywiście z ograniczeniem narzuconym
    przez TV na jednym z wyjść.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2014-10-30 17:28:05
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "BartekK" napisał:

    > Windows 95, wystarczyło >1 karta (choćby najtańsze 2x S3 Trio na PCI,

    Bardziej chyba chodziło o tandem Hercules + CGA
    Ale to bardziej 25 lat temu, niż 15... ;->

    JoteR

  • 29. Data: 2014-10-30 21:03:46
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 29 Oct 2014 17:25:06 +0100, z napisał(a):

    > Plan jest taki:
    >
    > Dell U2713HM
    > http://www.x-kom.pl/p/169134-monitor-lcd-led-27-dell
    -u2713hmlistwa-glosnikowa-ax510.html

    > Karta graficzna
    > ASUS R7 240
    > http://www.x-kom.pl/p/204068-karta-graficzna-pci-e-a
    sus-radeon-r7-240-1024mb-64bit.html

    > 3 różne monitory: VGA DVI HDMI
    >
    > Podobno ma działać z tym Delem w rozdzielczości 2560 x 1440

    Jeżeli chodzi o DVI, to obsługa rozdzielczości powyżej 1920×1200 jest
    możliwa na złączu DVI Dual Link. W HDMI zależy to od wersji standardu i
    rozpiętości informacji o kolorze (24-bit czy wyżej).

    Nie wiem, jak jest z obsługą wielu monitorów w kartach powyżej Radeona
    HD7850 (tego akurat mam ;D) i czy to zależy od samego układu graficznego,
    czy raczej od konstrukcji karty.

    [ Przekonania są bardziej niebezpiecznymi wrogami prawdy niż kłamstwa. ]
    [ (Friedrich Wilhelm Nietsche) ]

  • 30. Data: 2014-10-30 22:21:31

    W dniu 2014-10-30 o 21:03, Przemysław Ryk pisze:

    > Nie wiem, jak jest z obsługą wielu monitorów w kartach powyżej Radeona
    > HD7850 (tego akurat mam ;D) i czy to zależy od samego układu graficznego,
    > czy raczej od konstrukcji karty.

    "Karta wspiera technologię Eyefinity od firmy AMD dzięki której karta
    potrafi wyświetlać obraz na wielu monitorach."

    Już któryś sprzedawca zapewnia mnie że ta technologia gwarantuje 3 monitory.
    NA plus jest to że nie trzeba wydawać 500 tylko 200 zł :-)