  • 21. Data: 2015-10-08 20:05:10
    Temat: Re: Korki na autostradzie
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2015 o 18:36 xyz <x...@i...pl> pisze:

    > U nas mając licznik czasu do zmiany światła nie potrafią ruszyć ...
    > Szuka taki drążka żeby 1 wrzucić jak 4 auta przed nim ruszyły.
    > I żeby nie było wszystkie auta osobowe i nikt licznika nie zasłonił.

    Wszędzie na świecie tak jest - to nie zależy od narodowości, stanu dróg,
    ilości km autostrad: zależy tylko i wyłącznie od charakteru człowieka.
    Jeden będzie się skupiał na drodze/światłach i ruszy w 0,05s po zmianie,
    drugi myśli co by tu na obiad ugotować :-) i wystartuje 10s po zielonym.
    Kierowca Polak w niczym nie różni się od kierowcy Niemca czy Słowaka.
    Wystarczy pojeździć parę dni w innym kraju aby zauważyć, że wszędzie
    kierowcy są tacy sami.

    TG

  • 22. Data: 2015-10-08 20:10:16
    Od: <9...@1...201016.invalid> (Tom N)

    Shrek w

    > Ano trudno "Brak wyników dla: Typowy przebieg fazy na ...olizyjnej do
    > lewoskrętu"

    > Napinaj i podaj linka.

    To Ty pisałeś "Typowy przebieg", ja Twoje słowa podważyłem, więc dlaczego
    oczekujesz, że to ja podam linka potwierdzającego Twoje słowa?

    Ba, zaproponowałem, żebyś taki film nagrał i zaprezentował, nie pisałem, że
    masz wyszukiwać...

    --
    'Tom N'

  • 23. Data: 2015-10-08 20:30:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-08 20:10, (Tom N) wrote:

> [...]
    > oczekujesz, że to ja podam linka potwierdzającego Twoje słowa?
    >
    > Ba, zaproponowałem, żebyś taki film nagrał i zaprezentował, nie pisałem, że

    Ta będę łaził z kamerą i nagrywał. Szczerze - zapewne leży na karcie w
    rejestratorze, ale nie chce mi sięudowadniać rzeczy oczywistych.

    Dawaj linka jak wszycy na raz ruszają.

    Shrek.

  • 24. Data: 2015-10-08 20:33:01
    Od: <8...@6...203301.invalid> (Tom N)

    Shrek w

    > A zresztą masz - pomyślałem sobie, że porównamy jak ruszają ci gennialni
    > kierowcy w stosunku do elek;)

    > https://youtu.be/rKOGuNzCHzU?t=477

    Gdzie tu lewoskręt?

    Pomijając, że zielone od 8:00 a o 8:01 3 pojazdy ruszyły -- co jest
    zaprzeczeniem tego "Pierwsze trzy sekundy nic"

    No dobrze, sprawdzę kolejny "argument":
    > https://youtu.be/rKOGuNzCHzU?t=526

    Uups, nie widac ilu jest w kolejce do świateł, widać, że na lewym pasie
    ostatni postał około 6 sekund po dojechaniu do poprzednika.

    Ale jestem cierpliwy...

    > https://youtu.be/rKOGuNzCHzU?t=713

    Kurde, nie wierzę, lewoskręt wreszcie

    11:55 zielone
    11:57 (pod koniec) ruszyła "L"

    > Więcej mi się nie chce szukać.

    Nie szukaj, sam dostarczasz dowodów, że "pierdolisz jak potłuczony".

    --
    'Tom N'

  • 25. Data: 2015-10-08 20:34:17
    Od: <2...@5...203417.invalid> (Tom N)

    Shrek

    > Dawaj linka jak wszycy na raz ruszają.

    Czy ja cos takiego pisałem, ze mam udowadniać?

    --
    'Tom N'

  • 26. Data: 2015-10-08 20:50:06
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-10-08 o 14:53, Myjk pisze:
    > Thu, 8 Oct 2015 14:34:05 +0200, Tomek

    > Chcesz powiedzieć że jest na świecie kraj, w którym ze świateł czy też w
    > korku _jednocześnie_ potrafi ruszyć np. 30 kolejnych pojazdów? Pokaż no to
    > palcem, bo chcę uwierzyć że śnię.

    Tak, Singapur, tam się rusza od razu z 2 bo inaczej ten z tyłu wjedzie
    ci w dupę, rusza cały korek, wszyscy tak samo.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 27. Data: 2015-10-08 21:17:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-10-08 o 16:00, Liwiusz pisze:

    > I w czym to w ogóle ma pomóc? Pomijając już fakt, że Warszawę to ty albo
    > tylko w telewizji widziałeś, albo mamy inną definicję "wspólnego ruszania".

    Bywało, że tygodniowo kręciłem kilka tysięcy kilometrów. Teraz już aż
    tylu klientów nie mam. Ale miesięcznie kilka tys. po Warszawie robię,
    trochę też po Polsce.
    Już nie widuję dużych różnic w prowadzeniu auta przez kierowców z
    różnymi rejestracjami. Swego czasu już z dużej odległości można było
    poznać, czy to przykładowo rzeszowiak, czy krakowiak, czy inny
    poznaniak. Od kilkunastu lat różnice się zacierają.

    Co do ruszania: oczywiście, nie chodzi o ruszenie z piskiem opon. Chodzi
    o wprawienie pojazdu w ruch, potem przyśpieszanie. Ja mam łatwiej, bo od
    kilku lat jeżdżę głównie automatami, więc na początek tylko noga z
    hamulca :)
    Ale bywa, że w ciągu jednego dnia prowadzę dwa lub trzy auta, czasem
    zapakowane towarem po sufit dostawczaki.

    Badania płynności ruchu były przeprowadzane w PL już chyba w latach
    60-tych. Później były opisywane choćby w podręcznikach wyższej szkoły
    techniki jazdy czy wyższej szkoły doskonalenia jazdy. OIDP opisywał to
    też Sobiesław Zasada w którejś ze swoich książek, opisywał to Witold
    Rychter chyba w "Doświadczony kierowca radzi". W ówczesnych realiach
    zysk z równoczesnego ruszania był znaczny.

    W zasadzie można to nawet zasymulować w komputerze. Spokojnie dało by
    się w jakimś visualu, od biedy pewnie nawet w języku SQL, robiąc
    obliczenia na tabeli w pętli, coś jak liczenie statystyk.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2015-10-08 21:30:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomek wrote:

    > U?ytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Widzia?em kilka razy w TV filmy z ró?nych autostrad w USA. 4-5 pasów ruchu,
    > wszyscy jad? obok siebie, nikt nikogo nie wyprzedza, tempomaty ustawione na
    > tak? sam? predko?ae, sta?e odstepy miedzy samochodami. W takich warunkach
    > ruszenie 30 samochoów jednocze?nie (pod warunkiem, ?e wszystkie to automaty-
    > co w USA jest norm?) przy zachowaniu odstepów jest realne.

    a jaki związek ma jazda na tempomacie z ruszaniem?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 29. Data: 2015-10-08 21:36:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-08 20:34, (Tom N) wrote:
    > Shrek

    > Czy ja cos takiego pisałem,

    tak:

    Na wszystkich skrzyżowaniach w DC? Stawiam głowę, że 30 jednoczesnych
    "ruszeń" sie znajdzie ;P

    >ze mam udowadniać?
    No napieraj.

    Shrek

  • 30. Data: 2015-10-08 21:38:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-08 20:33, (Tom N) wrote:
    ps://youtu.be/rKOGuNzCHzU?t=713

    > Kurde, nie wierzę, lewoskręt wreszcie
    >
    > 11:55 zielone
    > 11:57 (pod koniec) ruszyła "L"

    > Nie szukaj, sam dostarczasz dowodów, że "pierdolisz jak potłuczony".

    https://youtu.be/B0sMIwmlwsI?t=1722

    Masz (już było) - elka rusza po 5 sekundach.

    Shrek.