  • 11. Data: 2017-02-24 17:10:58
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: "Manik" <g...@o...pl>

    news:o8pka4$kg1$4@node1.news.atman.pl...

    > Jesteś z tych co się z prawego pasa przy skręcie wbijają na lewy mając w
    > d4 logikę, a za to z ustawą PoRD w ręku?
    >
    > Shrek

    Co ty znowu kombinujesz jak koń pod górę ?
    Twoja logika to logika traktorzysty z PGRu ?
    Dużo kierowców wjeżdża na lewy pas. PoRD tego nie zabrania.
    Ja np. zjeżdżając z ronda z prawego pasa wjeżdżam od razu
    na lewy pas wylotowy, bo kawałeczek dalej skręcam w lewo.

  • 12. Data: 2017-02-24 17:42:20
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-02-24 o 14:54, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    >
    > Jak wygląda kwestia pierwszeństwa każdego z dwóch pasów na każdym
    > z trzech pasów po skręcie? Innymi słowy, jeśli obydwoma pasami jadą
    > samochody, które chcą skręcić na ten sam pas i się stukną, to czyja
    > będzie wina dla wjazdu na lewy pas, prawy i środkowy?
    >
    > To samo pytanie dla skrętu w prawo.
    >
    > Tak naprawdę najbardziej interesuje mnie kwestia środkowego pasa, bo
    > intuicyjnie czuję (i tak robię), że lewy powinien skręcić na lewy, a prawy
    > na prawy, żeby się nikomu drogi nie przecięły. Tylko kto ma pierwszeństwo
    > do wjazdu na środkowy pas? Ten z prawego, bo zasady ogólne?

    Mnie uczyli na kursie, że po skręcie mam prawo wjechać na dowolnie
    wybrany pas. Więc pierwszeństwo ma ten, który jedzie pierwszy. Nigdy nie
    ma tak, żeby dwóch jechało dokładnie równo. Zawsze jeden jest ciut
    bardziej drugi. Ale ja robiłem prawo jazdy dawno temu. Wtedy jeszcze
    chodzenie na kursy teoretyczne było obowiązkowe. Od tego czasu mogło się
    wiele zmienić.

  • 13. Data: 2017-02-24 17:50:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.02.2017 o 17:10, Manik pisze:

    > Co ty znowu kombinujesz jak koń pod górę ?
    > Twoja logika to logika traktorzysty z PGRu ?
    > Dużo kierowców wjeżdża na lewy pas. PoRD tego nie zabrania.

    PoRD nie zabrania wielu rzeczy. Natomiast pewne rzeczy przyjęło się po
    prostu robić - w imię wygody, kultury lub po prostu bezpieczeństwa. Ty
    masz w d4 logikę bo ważny jest dla ciebie PoRD. Jeśli pozwala ci on
    robić głupie rzeczy, to nie myślisz, tylko robisz bo ci wolno i "jesteś
    w prawie"? No to gratuluje dobrego samopoczucia.

    > Ja np. zjeżdżając z ronda z prawego pasa wjeżdżam od razu
    > na lewy pas wylotowy, bo kawałeczek dalej skręcam w lewo.

    Ronda nie są najlepszym przykładem, choćby dlatego, że jedne są
    kwadratowe, a drugie okragłe. o czym rozmawiamy jasno narysował
    wątkotwórca i nie kombinuj. Jak tam z prawego na lewy skręcisz spychając
    tego z lewej na barierki, to jak napisałem "będziesz w prawie"... a
    wpierdol należy ci się swoją drogą:P

    Shrek

  • 14. Data: 2017-02-24 18:38:19
    Od: "Manik" <g...@o...pl>

> [...]
    > głupie rzeczy, to nie myślisz, tylko robisz bo ci wolno i "jesteś w
    > prawie"? No to gratuluje dobrego samopoczucia.

    Piszesz ogólniki, bez sensu, ładu i składu.
    Napisz konkretnie : w którym miejscu PoRD jest nielogiczne ?
    Prędzej okaże się, że ty nie rozumiesz PoRD.

> [...]
    > wątkotwórca i nie kombinuj. Jak tam z prawego na lewy skręcisz spychając
    > tego z lewej na barierki, to jak napisałem "będziesz w prawie"... a

    Nikogo nie spycham na barierki. Nikomu nie zajeżdżam drogi.
    Jadę swoim pasem.
    Widać, że nie ogarniasz sytuacji drogowej na rondzie.

  • 15. Data: 2017-02-24 18:47:54
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-02-24 o 14:54, Adam Wysocki pisze:
    > Mamy dwa pasy, obydwoma jadą samochody. Dojeżdżamy do ulicy, która ma
    > trzy. Chcemy skręcić w lewo.

    Ten co jechał lewym ma jechać lewym, kto prawym - prawym, czyli jechać
    tym samym pasem.
    Przy zmianie pasa ruchu nie ma pierwszeństwa pojazd z prawej strony,
    jeśli drugi pojazd jedzie swoim pasem.

  • 16. Data: 2017-02-24 18:51:37
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-02-24 o 18:47, t-1 pisze:

    > Ten co jechał lewym ma jechać lewym, kto prawym - prawym, czyli jechać
    > tym samym pasem.
    > Przy zmianie pasa ruchu nie ma pierwszeństwa pojazd z prawej strony,
    > jeśli drugi pojazd jedzie swoim pasem.

    Było też pytanie kto ma pierwszeństwo zająć środkowy pas?
    Identycznie jak na prostej drodze, ten po prawej, jeśli obaj zmieniają pasy.

  • 17. Data: 2017-02-24 18:52:24
    Od: "Manik" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ale ja robiłem prawo jazdy dawno temu. Wtedy jeszcze chodzenie na kursy
    > teoretyczne było obowiązkowe. Od tego czasu mogło się wiele zmienić.

    Nie, to nie jest tak.
    PoRD nie mówi, że masz prawo wjechać na dowolnie wybrany pas.
    W PoRD nic nie pisze, który pas wolno ci zająć po skręcie,
    czyli możesz (możesz, a nie masz prawo) zająć
    dowolny pas pod warunkiem, ze jest wolny.

  • 18. Data: 2017-02-24 19:04:37
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-02-24 o 18:52, Manik pisze:
> [...]
    > W PoRD nic nie pisze, który pas wolno ci zająć po skręcie,
    > czyli możesz (możesz, a nie masz prawo) zająć
    > dowolny pas pod warunkiem, ze jest wolny.

    Jeśli jadę drugi, to nie jest wolny. Jeśli jadę pierwszy, to jest wolny - ?

  • 19. Data: 2017-02-24 19:06:55
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo? Durny Shreku !
    Od: "Manik" <g...@o...pl>

    > Tak bym obstawiał, że ten z prawego ma pierwszeństwo z zasad ogólnych. Co
    > gorsza jak się z prawego na lewy _przy_ skręcie będzie wpychał to również
    > ma pierwszenstwo, bo w sumie czemu nie (oprócz logiki, ale tego na razie
    > nie mieszajmy, bo rozważamy PoRD;)
    >
    > Shrek

    Durny Shreku !
    Ty najlepiej przestań pisać o PoRD, bo same bzdury wypisujesz.
    Człowieku, ty przecież nie masz prawa jazdy.
    Nie wierzę, żeby praktykujący kierowca mógł wypisywać takie bzdury.
    Każda zmiana pasa wymaga udzielenia pierwszeństwa temu
    kto już jedzie tym pasem.
    Jeżeli ktoś się wpycha z prawego na lewy to musi ustąpić temu
    który już tym pasem jedzie.

  • 20. Data: 2017-02-24 19:48:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.02.2017 o 18:38, Manik pisze:

    > Piszesz ogólniki, bez sensu, ładu i składu.
    > Napisz konkretnie : w którym miejscu PoRD jest nielogiczne ?
    > Prędzej okaże się, że ty nie rozumiesz PoRD.

    No właśnie na przykład w powyższym przypadku - że jadący z prawego pasa
    ma "na skręcie' pierwszeństwo przed resztą i może "bezkarnie" zajmować
    "ich" pasy.

    Z innych - zawracasz na skrzyżowaniu drogą główną - ustawiasz się i
    czekasz. Z twojej lewej ktoś skręca w prawo. Ty masz pierwszeństwo, a
    koleś skręcający w prawo też (bo z jego punktu widzenia ty nie
    zawracasz, a skręcasz).

    Że jak się prawy niewyznaczony pas kończy to masz pierwszeństwo nad tymi
    jadącymi normalnie. O tu.
    https://www.google.pl/maps/@52.2772819,20.9231819,3a
    ,75y,2.38h,78.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1suODEQw71wZKhw8
    VGUiyrAg!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Jak bedziesz chciał to co najmniej 10 podobnych ci znajdę. Wystarczy
    tochę pojedzić i sam będziesz takie znał.

    BTW - kolega nowy, czy nowy nick, bo jakoś nie kojarzę?

    >Nikogo nie spycham na barierki. Nikomu nie zajeżdżam drogi.
    >Jadę swoim pasem.
    >Widać, że nie ogarniasz sytuacji drogowej na rondzie.

    Możesz to rondo podkreślić na tym rysunku, bo nie widzę:

    -------------------------
    - - - - - - - - - - - - -
    | | |
    | |