  • 101. Data: 2020-03-30 00:28:24
    Temat: Re: Kwarantanna 2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 29 Mar 2020 21:59:58 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Naprawde nie masz zadnego znajomego z dziecmi zeby podpytac?

    No mam, i oni mowia, ze dzieciaki maja lekcje.

    A w niedziele im d* nie bede zawracal i pytal o szczegoly :-)

    J.

  • 102. Data: 2020-03-30 05:14:50
    Temat: Re: Kwarantanna. Z młodszych klas
    Od: "Benek" <k...@f...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Widać nie mają dzieci z młodszych klas...
    > Jakbyś po 8 h pracy musiał poświęcić 6 na naukę własnego dziecka w
    > zastępstwie nauczyciela, to nie miałbyś złudzeń co i jak wychodzi.

    Pełna zgoda. Potwierdzam.

  • 103. Data: 2020-03-30 05:19:24
    Temat: Re: Kwarantanna.
    Od: "Benek" <k...@f...pl>

    > A widze, ze tureckie seriale wazniejsze w TVP1 niz "misja narodowa"
    >
    > J.

    "Misja narodowa" TVPiS to być lepszym od Goebbelsa i Hitlera
    w propagandzie i w populiźmie.

  • 104. Data: 2020-03-30 08:31:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-03-2020 o 19:34, J.F. pisze:

    > Na razie krematoria nam wyrabiaja.
    >
    > Rzad moze i chcial by ukryc ... ale co - lekarze w spisku i tez
    > ukrywaja?

    Okazuje się, że nawet nie mają możliwości żeby wpisać covid:

    cyt:
    "Koronawirus. Jak lekarz ma udowodnić swoje podejrzenia?

    W przypadku zgonów w Koninie i Głogowie na miejscu byli policjanci i
    ratownicy z odpowiednim wyposażeniem. Pojawił się jednak inny problem:
    jak ustalić, czy zmarli nie byli zakażeni i czy powodem śmierci nie była
    choroba Covid-19 (zapalenie płuc wywołane przez koronawirusa).

    Jeden z medyków sądowych tłumaczy, że sekcja zwłok nie wchodzi w grę, bo
    zlecić musiałby ją prokurator: - Do tego jednak potrzebne jest
    podejrzenie popełnienia przestępstwa, a te zgony nastąpiły przecież z
    przyczyn naturalnych. Prokuratura nie jest od dochodzeń
    epidemiologicznych. Poza tym żaden zakład medycyny sądowej nie jest
    przygotowany do sekcji osoby zakażonej koronawirusem.

    Epidemia koronawirusa w Polsce. 22 marca 2020 r. Personel medyczny w
    strojach ochronnych przed szpitalem zakaźnym w Warszawie
    Czytaj także:
    Kardiolog zakażony, oddział zamknięty. Kolejny lekarz wypada z systemu
    ochrony zdrowia
    Najprostszą metodą byłoby pobranie przez sanepid wymazu z górnych dróg
    oddechowych i zbadanie go w laboratorium. Sanepid jednak nie jest tym
    zainteresowany. Lekarze rodzinni mówią nam: - Nawet jeśli będziemy mieli
    podejrzenie graniczące z pewnością, nie napiszemy w karcie zgonu, że
    powodem śmierci był COVID-19. Bo jak to udowodnimy?

    - Lekarzowi łatwiej jest wykluczyć COVID-19 jako przyczynę zgonu, niż to
    potwierdzić. Ale jeśli lekarz ma takie podejrzenia, powinien to
    odnotować w dokumentach i wymusić na sanepidzie reakcję. Nie możemy w
    obawie przed urzędnikami godzić się na cenzurę medyczną - podkreśla
    doktor Sutkowski.

    Koronawirus. Lekarze rodzinni: Wiedza o zakażeniu jest kluczowa
    Szef jednej z powiatowych stacji sanepidu w zachodniej Polsce opowiada
    nam o zdarzeniu sprzed dwóch tygodni: - Załoga karetki reanimowała w
    domu starszą kobietę, która miała zapalenie płuc, brała antybiotyki.
    Reanimacja się nie powiodła. Lekarka pogotowia zadzwoniła z informacją,
    że podejrzewa koronawirusa. Szybko ustaliliśmy, że starsza pani
    praktycznie nie wychodziła z domu i nie miała od kogo się zakazić. Ale
    nie wiem, co bym zrobił, gdyby chodziło o osobę w kwarantannie.

    Powiatowi inspektorzy są w trudnym położeniu, bo w połowie marca nadzór
    nad nimi od starostów przejęli wojewodowie. Jeśli ktoś się wychyli, może
    szybko stracić stanowisko. Pierwsze dymisje zresztą już są: w piątek
    odwołano szefa sanepidu w Krotoszynie. Rzecznik wojewody wielkopolskiego
    odmówił podania powodu dymisji.

    Polscy lekarze, z którymi rozmawialiśmy, są przekonani, że sanepid nie
    chce robić badań post mortem, by nie psuć statystyk. Michał Sutkowski z
    Kolegium Lekarzy Rodzinnych nie rozumie tej postawy: - Przecież celem
    nie są statystki, ale powstrzymanie pandemii. Jeśli nie wiemy, czy
    zmarły był zakażony, to nie wiemy też, czy trzeba objąć kwarantanną
    ludzi, z którymi kontaktował się przed śmiercią. Z tego punktu widzenia
    wiedza o zakażeniu jest kluczowa. Dziwię się, że sanepid tego nie rozumie.

    Koronawirus. Czy inne kraje robią testy post mortem?
    Różne kraje w Europie przyjmują różne taktyki. Włosi wykonują testy post
    mortem, mimo że podnosi to i tak bardzo wysoką liczbę ofiar epidemii w
    tym kraju. Przesłanką do pobrania próbek od zmarłego jest wystąpienie
    przed śmiercią objawów choroby COVID-19. Każdy zmarły z dodatnim
    wynikiem jest traktowany jako ofiara epidemii. Z kolei w Hiszpanii
    dzięki testowi wykonanemu po śmierci udało się ustalić, że pierwszą
    ofiarą epidemii w tym kraju był mieszkaniec Walencji.

    Z podobnego założenia co polski sanepid wychodzą natomiast Niemcy:
    badają próbki pobrane od potencjalnych zakażonych za życia, a nie po
    śmierci."

    https://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,36001,25829107,k
    oronawirus-sanepid-ignoruje-smierc-w-kwarantannie-te
    stow.html?utm_source=mail&utm_medium=newsletter&utm_
    campaign=poznan

  • 106. Data: 2020-03-30 14:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Benek k...@f...pl ...

    > Pełna zgoda. Potwierdzam.

    Tez sie zdziwiłem tym co mowił Michał bo moi znajomi z dziecmi
    podstawowkowo szkolnymi zeznaja ze jest ciezko.
    A przeciez rodzice niby sa w domu ale czesto pracuja zdalnie...
    A jeszcze jak w domu jest jeden komputer...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 105. Data: 2020-03-30 14:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A mamy tyle zgonow ?

    No to własnie mowie ze takie dane dawałyby jakis szerszy obraz.

    > I gdzie ci ludzie umieraja - spokojnie w domu w nocy,
    > czy na oddzialach pulmonogii w szpitalach ?

    A gdzie umiera te 1100 regularne?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 108. Data: 2020-03-30 14:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >:-)

    Nie rozumiem tego emotikona na koncu zdania...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 107. Data: 2020-03-30 14:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Kurcze bezpieczniej chyba gdybyś ten makaron z biedry przyniösł
    > W uproszczeniu:
    > Biedra: rolnik, młyn, sklep, Zenkowa reklamówka
    > Kurier: rolnik, młyn sklep, sortownia, kurier, Zenkowy blok z
    > żyrandolem na koatce

    Wystarczy zrobic 24h kwarantanne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 109. Data: 2020-03-30 14:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Hurtem Budzik będzie. Co ja wiem o pracy kuriera. Żeby mieć prawo
    > jazdy wystarcza współczynnik inteligencji 90. Żeby nosić paczki 80
    > jest aż za dużo. Współczynniki nie nie sumują. Raczej średnia będzie
    > właściwą wielkością. Wszyscy co mają ten współczynnik większy niż
    > 105 wiedzą że połowy są równe.

    Czyli nic nie wiesz ale sie wypowiesz. Spoko, nic nowego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 110. Data: 2020-03-30 14:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No mam, i oni mowia, ze dzieciaki maja lekcje.
    >
    > A w niedziele im d* nie bede zawracal i pytal o szczegoly :-)

    Spoko, jestem ciekaw szczegółów.
    Zwłaszcza w temacie technikaliów, rozplanowania, radzenia sobie z wiecej
    niz jednym dzieckiem etc

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę