  • 21. Data: 2018-11-02 12:54:44
    Temat: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 02/11/2018 12:46, Adam wrote:
    > A ten nowy, z i7, też przyzwoity?

    Nie. To taki kompromis wydajnośc/cena. Kupiłem HP 8570W i na razie
    jestem bardzo zadowolony poza drobnostkami. Ale nie wiem czy celujesz w
    uzywane.

    Mała uwaga: porządny poleasingowy, tańszy, jest lepszy niż nowe g... ze
    sklepu. Z uwagi na jakośc wykonania, procesor, baterię, dodatki itd.
    Ogólnie nie widzę sensu kupowania obecnie laptopa nowego, wyłacznie
    poleasingowe, czasem można trafić na leżaki w torbie jakiegoś imbecyla
    bankowego który w swoim życiu właczył go 2x dla szpanu.

  • 22. Data: 2018-11-02 12:55:11
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 2 Nov 2018 12:21:43 +0100
    doszła do mnie wiadomość <prhc05$a39$1@node1.news.atman.pl>
    od Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> :

    >Nie. Tego powodu przed chwilą zmieniłem laptopa na i7, z C2D całkiem
    >przyzwoitego. Nie dało rady, ilośc imbecyli od JavaScriptu rośnie
    >lawinowo, samo łaskawe oglądanie obrazka na stronie wymaga 400% mocy
    >procesora, klikanie w link niewykonalne bez 4x5GHz. Idą mroczne czasy
    >gdzie przeglądanie dziadowskiego allegro pochłania połowe zasobów
    >energetycznych kraju na grzanie CPU zimą.
    >
    >Innymi słowy C2D nie ma już żadnego sensu, mimo że do "wszystkiego" był
    >wystarczający.

    U mnie to samo, całkiem dobry laptop C2D(2.4 GHz) prawdopodobnie
    pójdzie w odstawkę, za wolny, klikam w pole wyboru - 10 sekund
    medytacji i łaskawie się zaznacza, zatrzymuję film na YT klikiem - 10
    sekund idzie dalej, po czym się zatrzymuje(albo i nie).
    Na czterech rdzeniach z HT i 3.7 GHz Turbo jest lepiej, ale za dwa
    lata pewnie też do śmieci.
    "Javascript w 3 tygodnie" awruk jego mać.

  • 23. Data: 2018-11-02 13:05:57
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

> [...]
    imbecyla bankowego
    > który w swoim życiu właczył go 2x dla szpanu.

    Do tej pory odrzucałem myśl o kupnie używanego sprzętu. Chyba klucz
    jest właśnie w tym, na ile i jak używanego. To zawsze jest niewiadoma.
    Nawet gdyby cena spadła powiedzmy z 3000 zł do 2000 zł, to i tak jest
    dużo,jeśli trafię na coś niedobrego.
    Nie wiem zresztą gdzie takich poleasingowych szukać? Oglaszają to
    firmy, które zmieniają flotę?

    Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <B...@i...invalid> napisał w wiadomości

    > Na czterech rdzeniach z HT i 3.7 GHz Turbo jest lepiej, ale za dwa
    > lata pewnie też do śmieci.
    Czy możesz napisać jaki model/skład? Czy to też poleasingowy?

    Pozdrowienia
    Adam

  • 24. Data: 2018-11-02 13:08:42
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Zapytam jeszcze ogólnie:
    jaki procesor obecnie uważany jest za najlepszy i nazwijmy to "przyszłościowy"?
    Do zastosowań "zaawansowany" dom/małe biuro, ale bez względu na cenę?

    Pozdrowienia
    Adam

  • 25. Data: 2018-11-02 13:12:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 02/11/2018 12:21, Sebastian Biały wrote:
    > lawinowo, samo łaskawe oglądanie obrazka na stronie wymaga 400% mocy
    > procesora

    Aby nie byc gołosłownym proponuje wejść z C2D na stronę firmy kruk.pl i
    obejrzeć sobie dowolną bizuterię. C2D zjada mi 100% na wszystkich
    rdzeniach [1]. i7-3GHz zjada 20%. Ilośc czynności na stonie: 0.
    Oglądanie obrazka.

    Zgłosiłem to firmie Kruk, ale przypuszcalnie z takim poziomem
    umiejętności ogrzewania z użyciem JS ich programiści nie ukończyli
    jeszcze przedszkola więc całkiem możliwe że nie potrafią jeszcze czytać.

    Dożyliśmy czasów gdy brak sensu, niekompetencja i dziadostwo jest siłą
    napędową postępu w produkcji CPU.

    PS. Nie, nie kopie bitcoinów, przynajmniej na tyle na ile mogę to
    sprawdzić. A obawim się że dokładniejsze sprawdzanie spowoduje u mnie
    ubytek mózgu i to tej cenniejszej części, więc się powstrzymam z tą
    ciekawością.

    [1] Nie da się zrobić u nich zakupów. Nie działa z powodu kompletnego
    braku responsywności. Ale chyba mają to w dupie, jak każde korpo.

  • 26. Data: 2018-11-02 13:15:53
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 2 Nov 2018 12:46:24 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5bdc38ff$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Adam" <...@d...com.pl> :

    >Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <B...@i...invalid> napisał w
    wiadomości
    >Czy to jest tylko emulacja DVD w przypadku plików ISO, czy w ogóle emulacja
    >napędu DVD? Jeśli to drugie, to napisz proszę coś więcej.

    To są kieszenie IODD:
    http://iodd.kr/wordpress/product/iodd-2541/

    Zalman sprzedawał je ze swoim logiem, np ZM-VE350.

    Obsługa prosta, do odpowiedniego katalogu wgrywasz ISO, potem z
    wyświetlacza go wybierasz(Plików iso może być wiele) i napęd
    przedstawia się jako cd/dvd z zawartością tego pliku, boot z niego jak
    najbardziej możliwy.

    Starsze modele emulowały też napęd floppy i kontenery do maszyn
    wirtualnych, w nowszych tego nie widzę.

  • 27. Data: 2018-11-02 13:29:40
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 2 Nov 2018 13:05:57 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5bdc3d92$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Adam" <...@d...com.pl> :

    >Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <B...@i...invalid> napisał w
    wiadomości
    >Czy możesz napisać jaki model/skład? Czy to też poleasingowy?

    To nie mój komputer, jakiś laptop Della, nie pamiętam modelu,
    wizualnie to ten:
    https://allegro.pl/dell-latitude-e6530-i7qm-16-240ss
    d-nvs-fhd-klasa-a-i7625676487.html
    Procesor pasuje(4 rdzenie z HT).

    Warning:
    Biznesmeni z Allegro dwurdzeniowe procesory z HT opisują jako
    czterordzeniowe.

  • 28. Data: 2018-11-02 13:34:59
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 2 Nov 2018 13:12:54 +0100
    doszła do mnie wiadomość <prhf04$cse$1@node1.news.atman.pl>
    od Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> :

    >[1] Nie da się zrobić u nich zakupów. Nie działa z powodu kompletnego
    >braku responsywności. Ale chyba mają to w dupie, jak każde korpo.

    W porównaniu do morele.net to szatan wydajności.
    Proponuję też odwiedzić orange.pl, cycki i fjuty opadają.

  • 29. Data: 2018-11-02 13:50:58
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

> [...]
    > najbardziej możliwy.
    > Starsze modele emulowały też napęd floppy i kontenery do maszyn
    Bardzo dziękuję. Obejrzę to sobie dokładnie. Emulacja floppy też by mnie
    interesowała, bo zostało mi trochę dyskietek, które przed wyrzuceniem
    należałoby przejrzeć.

    Pozdrowienia
    Adam

  • 30. Data: 2018-11-02 13:58:02
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Użytkownik "Adam" <...@d...com.pl> napisał w wiadomości
    > Emulacja floppy też by mnie
    > interesowała, bo zostało mi trochę dyskietek, które przed wyrzuceniem
    > należałoby przejrzeć.

    Chodziło mi o to, że pożyczyłbym na chwilę napęd dyskietek podlączany do USB
    i zastosował tę emulację, a potem, w dowolnym czasie, przeglądał tak jak dyskietki
    i decydował co zachować.
    Jak inaczej taką emulację można zastosować? Do bootowania tak jak z dyskietki?

    Pozdrowienia
    Adam