  • 31. Data: 2018-11-02 14:06:59
    Temat: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 2 Nov 2018 13:50:58 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5bdc4820$0$483$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Adam" <...@d...com.pl> :
    >Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <B...@i...invalid> napisał w
    wiadomości

    >Bardzo dziękuję. Obejrzę to sobie dokładnie. Emulacja floppy też by mnie
    >interesowała, bo zostało mi trochę dyskietek, które przed wyrzuceniem
    >należałoby przejrzeć.

    Zalmana odradzam, wykastrowali co się dało.
    Oryginał:
    http://iodd.kr/wordpress/
    emuluje ISO / VHD / VMDK / DSK /RMD /IMA

  • 32. Data: 2018-11-02 14:17:14
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 2 Nov 2018 13:58:02 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5bdc49c6$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Adam" <...@d...com.pl> :
    >Użytkownik "Adam" <...@d...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    >Chodziło mi o to, że pożyczyłbym na chwilę napęd dyskietek podlączany do USB
    >i zastosował tę emulację, a potem, w dowolnym czasie, przeglądał tak jak dyskietki
    >i decydował co zachować.
    >Jak inaczej taką emulację można zastosować? Do bootowania tak jak z dyskietki?

    O ile mnie pamięć nie zawodzi, to dyskietkę trzeba było zripować do
    pliku .ima, po wybraniu tego pliku z menu kieszeń emulowała USB
    Floppy.
    Niestety oryginał mi się zepsuł, mam Zalmana(straszna kupa, dla
    oszczędności dali wyświetlacz LCD, mało czytelny, w oryginale był
    OLED, o emulacji czegoś poza ISO na stronie Zalmana cisza)

  • 33. Data: 2018-11-02 14:27:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Nov 2018 13:12:54 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Aby nie byc gołosłownym proponuje wejść z C2D na stronę firmy kruk.pl i
    > obejrzeć sobie dowolną bizuterię. C2D zjada mi 100% na wszystkich
    > rdzeniach [1]. i7-3GHz zjada 20%. Ilośc czynności na stonie: 0.
    > Oglądanie obrazka.

    Coś ściemniasz albo masz OS do kitu. Co prawda mam i5-4590S ale leci
    kopanie BTC :) i podczas przeglądania https://wkruk.pl (!) żadnego
    dodatkowego obciążenia procka nie widzę (na aplikacji od obrazowania
    obciążenia).
    Jeszcze niedawno miałem dłuuugo C2D e8400 (tylko 2 rdzenie) i nie widzę
    żadnych różnic w obsłudze www pomiędzy tymi dwoma prockami.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 34. Data: 2018-11-02 14:31:23
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Sebastian Biały, 02 lis 2018 w
    news:prhc05$a39$1@node1.news.atman.pl napisałeś/aś:

    > Nie. Tego powodu przed chwilą zmieniłem laptopa na i7, z C2D
    > całkiem przyzwoitego. Nie dało rady, ilośc imbecyli od JavaScriptu
    > rośnie lawinowo, samo łaskawe oglądanie obrazka na stronie wymaga
    > 400% mocy procesora, klikanie w link niewykonalne bez 4x5GHz. Idą
    > mroczne czasy gdzie przeglądanie dziadowskiego allegro pochłania
    > połowe zasobów energetycznych kraju na grzanie CPU zimą.
    >
    > Innymi słowy C2D nie ma już żadnego sensu, mimo że do "wszystkiego"
    > był wystarczający.

    Bynajmniej nie proponowałem Adamowi kupna C2D. Ale pisałem też o
    najmocniejszych typu T96xx w górę. Przy zastosowaniu adblocków itp. nie
    jest tragicznie, choć jak piszesz bywają strony mocno cpużerne.

  • 35. Data: 2018-11-02 14:33:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 02 Nov 2018 13:34:59 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen
    napisał(a):

    > Proponuję też odwiedzić orange.pl, cycki i fjuty opadają.

    Ci to jeszcze się nie nauczyli robić www bo nie w każdej przeglądarce
    toto działa. Ale tam gdzie działa, nie widzę specjalnych trudności. Na
    i5-4590S (podczas kopania BTC!) widać na mierniku obciążenia zaledwie
    kilkuprocentowe ząbki pochodzące od renderowania strony, trwające
    poniżej sekundy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 36. Data: 2018-11-02 14:40:33
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i5-4590S (podczas kopania BTC!) widać na mierniku obciążenia zaledwie
    > kilkuprocentowe ząbki pochodzące od renderowania strony, trwające

    Może głupio pytam, ale czy jakość połączenia z Internetem nie ma tu nic do
    rzeczy?
    Począwszy od jakiej prędkości nominalnej/prawdziwej można mówić o tym,
    że połączenie z Internetem jest dobre?
    Czym najlepiej, obiektywnie mierzyć prędkość? Dostawcy proponują swoje
    narzędzia, ale nie za bardzo wierzę w ich obiektywizm.

    Pozdrowienia
    Adam

  • 37. Data: 2018-11-02 14:56:23
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    To są jeszcze ludzie kopiący BTC w 2018 na domowym komputerze? Opłaca się
    to w ogóle? Być może żyję w błędzie, ale czy pobrany w ten sposób prąd
    nie wychodzi dziś drożej niż te wykopki są warte?

    Mateusz

  • 38. Data: 2018-11-02 14:59:47
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Adam, 02 lis 2018 w
    news:5bdc3e38$0$497$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Zapytam jeszcze ogólnie:
    > jaki procesor obecnie uważany jest za najlepszy i nazwijmy to
    > "przyszłościowy"? Do zastosowań "zaawansowany" dom/małe biuro, ale
    > bez względu na cenę?

    Najmocniejszy, nie wiadmo co się zmieni w technologii przez powiedzmy 5
    lata, ale patrząc w przeszłość za 5 lat ten sam procesor wciąż będzie
    dawał radę z nowym systemem i nowszym oprogramowaniem. Jakiś średnio
    wydajny teraz - już może nie dawać rady.
    Tylko czy za 5 lat będziesz używać tego samego sprzętu? :)

  • 39. Data: 2018-11-02 15:02:01
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Adam, 02 lis 2018 w
    news:5bdc1cea$0$489$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Użytkownik "pueblo" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Wydaje mi się, że wydajność procesora jest najważniejsza.
    > Czy z tego wynika, że powinieniem unikać procesorów z "U"?

    Jak pisałem - one królują. Ciężko będzie uniknąć. Może ktoś się wypowie
    nt. Ryzenów w laptopach. Ceny są niższe niż z Intelem. A to miała być
    zdaje się jakaś rewolucja.

  • 40. Data: 2018-11-02 15:04:38
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

> [...]
    > wydajny teraz - już może nie dawać rady.
    > Tylko czy za 5 lat będziesz używać tego samego sprzętu? :)

    Napisałem: "obecnie".

    Adam