  • 11. Data: 2017-04-03 07:59:22
    Temat: Re: Latająca butla
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-03 o 00:28, bartekltg pisze:

    > Latanie to jak jezdzenie po ogromnej płąskiej powierzchni.
    > Na dobrą sprawę nie musisz mieć nawet wzroku, wystarczy
    > zgrubna pozycja i wysokość.
    > Nawet lądowanie, dzięki sygnałom z lotniska, jest relatywnie proste.

    W warunkach miejskiej zabudowy trzeba omijać bloki, drzewa, słupy, druty
    i wszelkie ruchome obiekty.
    Trzeba wyznaczyć bezpieczne miejsca do lądowania.

    WM

  • 12. Data: 2017-04-03 08:53:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 3 Apr 2017 00:28:21 +0200, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    > Latanie jest _znacznie_ prostsze.

    Bardzo prosze nie pisać bzdur, bo jeszcze młodzież jest w stanie to
    uwierzyć. Od razu widać, że nigdy prawdziwym modelem nie latałeś.
    Przez te cholerne drony teraz wszystkim się
    wydaje, że to takie proste bo to "samo lata". A to jest mega trudne,
    bo

    1.Nie można się zatrzymać i poczekać bez ciągłego zużycia energii,
    Samochod może.
    2. trzeba walczyc z wiatrem, byle podmuch zmienia kompletnie warunki
    latania lub wręcz je uniemożliwa. Dla samochodu nie ma to znaczenia.
    3. trzeba umieć orientować się w przestrzeni bez punktów odniesienia
    4. Trzeba uważać na latające drapieżniki, które chętnie atakują
    niewielkie modele (osobiscie mialem przypadek z jastrzębiem, model
    oczywiscie zbiszczony).Wymieň przynajmniej dwa drapieżniki, które
    atakują samochody.
    5. Każda awaria w powietrzu prawie jest jednoznaczna ze zniszczeniem
    modelu. Bardzo rzadko daje się awaryjnie wylądować bez poważnych
    uszkodzeń albo w modelu albo w miejscu przyziemienia. Samochod
    przyziemia jakby bezpieczniej.
    6. Trzeba uważać na przeszkody, które normalnie na drodze nie
    występują a których nie widać w powietrzu np. linil enegetyczne.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2017-04-03 09:41:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 3 Apr 2017 07:59:22 +0200, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > W warunkach miejskiej zabudowy trzeba omijać bloki, drzewa, słupy,
    druty
    > i wszelkie ruchome obiekty.
    > Trzeba wyznaczyć bezpieczne miejsca do lądowania.

    To tylko szczyt góry lodowej problemów z lataniem. Jakby latanie było
    prostsze to dronów, byłoby więcej niż samochodów. A jest odwrotnie to
    o czymś świadczy.
    Jak ktoś twierdzi, że wkrótce drony powszechnie zastąpią kurierów tu
    jest albo marzyciel albo expert z zespołu Macierewicza.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2017-04-03 09:56:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 2 Apr 2017 16:39:51 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > To było oszustwo, raczej od samego początku. Nie ma nic wspólnego z
    > niemożnością wykonania a jedynie z dyletanctwem managmentu.

    Ależ oni na prawdę chcieli to zrobić, problem w tym, że uwierzyli w
    to, co poniektórym się tutaj wydaje, że latanie jest prostrze od
    jeżdżenia .

    > Przypuszczalnie tego typu dron za chwile pojawi się jako komercyjny
    i tyle.

    http://www.youtube.com/watch?v=7RP3g9avaHc

    Szkoda, że nie ma testów w warunkach zewnetrznych a nie w studyjnych.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2017-04-03 11:55:57
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 03.04.2017 07:59, WM wrote:

    > W warunkach miejskiej zabudowy trzeba omijać bloki, drzewa, słupy, druty
    > i wszelkie ruchome obiekty.

    Latanie na wysokośći słupów pewnie jest nawet zxabronione.
    Poza tym, że to głupi pomysł z powodów, które właśnie
    przedstawiłęś ;-)

    Ominięcie wierzowców jest już znacznie łątwiejsze niż jazda po drodze.

    > Trzeba wyznaczyć bezpieczne miejsca do lądowania.

    Powoli zmniejszaj wysokość trzymając umówiony
    znak pod sobą. Pijany student Ci to napisze.

    pzdr
    bartekltg

  • 16. Data: 2017-04-03 12:04:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan bartekltg napisał:

    > Ominięcie wierzowców jest już znacznie łątwiejsze niż jazda po drodze.

    To akurat nieprawda. Taki wierzowiec, jak już sobie coś ubzdura, to
    będzie wierzył w swoje androny wytrwale i nic mu się nie wytłumaczy.

    Jarek

    --
    By rzecz ująć z detalami,
    temat tak rozpocząć mogę,

  • 17. Data: 2017-04-03 12:05:48
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 03.04.2017 08:53, Marek wrote:

    > Bardzo prosze nie pisać bzdur, bo jeszcze młodzież jest w stanie to
    > uwierzyć.

    I bardzo dobrze, może nie będą powtarzać "krowy się od dronów
    paść przestają".

    > Od razu widać, że nigdy prawdziwym modelem nie latałeś.

    Co ma latanie dronem do trudności zbudoania autonomicznego
    latadłą?

    > Przez te cholerne drony teraz wszystkim się wydaje, że to takie proste
    > bo to "samo lata". A to jest mega trudne, bo

    Bzdury.

    > 1.Nie można się zatrzymać i poczekać bez ciągłego zużycia energii,
    > Samochod może.

    A na co dron ma czekać?

    Złapie mnie skurcz w palcach i nie bedę mógł droną sterować?
    Super istotne w autonimicznych systemach;-)

    > 2. trzeba walczyc z wiatrem, byle podmuch zmienia kompletnie warunki
    > latania lub wręcz je uniemożliwa. Dla samochodu nie ma to znaczenia.

    Jeśli mamy huragan, nie wypuszczamy drona. Nie widze tu żadnego hi-tech.

    > 3. trzeba umieć orientować się w przestrzeni bez punktów odniesienia

    I gdzie tu problem dla automatu z GPS i kompasem 9osiowym?

    Mam wrażenie, że przekładasz trudność pilotażu samolotem
    przez człowieka.

> [...]
    > niewielkie modele (osobiscie mialem przypadek z jastrzębiem, model
    > oczywiscie zbiszczony).Wymieň przynajmniej dwa drapieżniki, które

    Z tym nic nie zrobisz. Dlatego policja tu i tam ma jastrzębie
    i inne podobne dinozaury do ściągania dronów.

> [...]
    > modelu. Bardzo rzadko daje się awaryjnie wylądować bez poważnych
    > uszkodzeń albo w modelu albo w miejscu przyziemienia. Samochod

    I co to ma wspolnego z problemem pilotowania drony?

    > 6. Trzeba uważać na przeszkody, które normalnie na drodze nie występują
    > a których nie widać w powietrzu np. linil enegetyczne.

    Latasz powyżej, a wysokiego napięcvia masz zmapowane.

    Zanim zaczniesz dyskutować, skup się najpierw i przeczytyaj, o czym
    chcesz dyskutować.
    Stwierdziłeś, że na razie nie mamy autonomicznych pojazdów drogowych
    w masowiej produkcji, więc nie powinniśmy brać się za autonomiczne
    pojazdy latające.
    Co jest implikacją głupią, bo czynniki sprawiające problemy w ruchu
    drogowym, które hamowały wprowadzenia autonimicznych pojazdów,
    w powietrzu nie występują.

    Nie mówiąc o malutkim szczególe, jak to, że autonimiczne latanie
    i lądowanie jest używane od jakiś co najmniej 35 lat.

    pzdr
    bartekltg

  • 18. Data: 2017-04-03 12:25:48
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 19:05:49 UTC+9 użytkownik bartekltg napisał:
    > Z tym nic nie zrobisz. Dlatego policja tu i tam ma jastrzębie
    > i inne podobne dinozaury do ściągania dronów.

    Samochodom też wskakują na drogę różne krowy/ludzie/drzewa.

    > Nie mówiąc o malutkim szczególe, jak to, że autonimiczne latanie
    > i lądowanie jest używane od jakiś co najmniej 35 lat.

    A może nawet od V-1

  • 19. Data: 2017-04-03 12:43:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 kwietnia 2017 18:54:17 UTC+9 użytkownik Marek napisał:

    > Ale pomijając żarty, dronowy transport to jakiś święty gral i wszyscy
    > mają sraczkę na ten temat. Amazon też zapowiadał i na tym się
    > skończyło.
    > Nawet proste filmowanie nie wyszło (Lily Drone fail) co dopiero
    > bezpieczne dostarczanie towarów...

    Dajesz takie przykłady:
    1. Lily- oszustwo
    2. Amazon- projekt w toku, na niczym się nie skończyło.

    Co chcesz udowodnić? Że autonomiczne maszyny latające nie mogą istnieć? No przecież
    istnieją. Ale próbuj dalej.

  • 20. Data: 2017-04-03 12:46:05
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Mon, 3 Apr 2017 03:25:48 -0700 (PDT), Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^^
    > A może nawet od V-1

    Ten lądował wprost wystrzałowo. :)
    Ale historia latadeł bezzałogowych jest dłuższa:
    https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_unmanned_ae
    rial_vehicles

    k.