  • 21. Data: 2018-10-12 11:55:20
    Temat: Re: [OT] Re: Mały dobry .
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2018-10-12 o 10:41, Akarm pisze:

    > Przykład?
    > Proszę, pierwszy z brzegu: dla każdego (niezbyt skretyniałego człowieka,
    > oczywiście) wyjście do galerii oznacza chęć kontemplowania dzieł sztuki.
    > Debilowi galeria kojarzy się tylko z centrum handlowym. Jeśli debil
    > usłyszy, że jedziesz do galerii, będzie cię prosił o zakup cukru dla
    > niego przy okazji. ;)

    A jak skomentujesz fakt, że na stronie
    https://sjp.pwn.pl/szukaj/galeria.html jedną z definicji słowa "galeria"
    jest <<kryty pasaż o przeznaczeniu handlowym>>?

  • 22. Data: 2018-10-12 12:20:08
    Temat: Re: Mały dobry rejestrator
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2018-10-11 o 20:41, ToMasz pisze:
    > od początku świata do teraz -G1W. Chyba że jego rozmiar jest za duży :)

    Jest mniejsza odmiana G55 i taką mam.

    https://youtu.be/ZzbHGwfV7eQ

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 23. Data: 2018-10-12 12:25:12
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-12 o 11:55, kosmos pisze:

    > A jak skomentujesz fakt, że na stronie
    > https://sjp.pwn.pl/szukaj/galeria.html jedną z definicji słowa "galeria"
    > jest <<kryty pasaż o przeznaczeniu handlowym>>?

    Jak skomentuję? Prosto: taki pasaż jest bardzo rzadko spotykany.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 24. Data: 2018-10-12 13:18:00
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2018-10-12 o 12:25, Akarm pisze:

    > Jak skomentuję? Prosto: taki pasaż jest bardzo rzadko spotykany.

    Ale występuje, prawda? Czyli można użyć słowa "galeria" w innym
    znaczeniu niż to, które według Ciebie jest jedynym poprawnym.
    A kogo byś nazwał debilem - kogoś, kto używa słowa "klucz" w kontekście
    narzędzia, czy kogoś, kto kluczem otwiera zamek (swoją drogą "zamek" to
    też interesujące w kontekście tego wątku słowo)?

  • 25. Data: 2018-10-12 13:56:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 12 października 2018 11:50:00 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

    > Wszystko zależy od okoliczności.
    Wyżej epitetami poleciałeś nie wnikając w okoliczności a tu próbujesz dodatkowe
    warunki dodawać
    A przypomnę ze sam się niedawno przyznałeś że łamiesz przepisy ruchu drogowego.
    więc weź na klatę matoła, debila, tępaka itp

  • 26. Data: 2018-10-12 15:24:59
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-12 o 13:56, Kris pisze:

    > Wyżej epitetami poleciałeś nie wnikając w okoliczności a tu próbujesz dodatkowe
    warunki dodawać

    Co ty pieprzysz? Poczytaj sobie jeszcze raz, jak tępak udowadniał, że
    znaki mają pierwszeństwo przed sygnalizacją świetlną. Jak dowodził, że
    znaki nie obowiązują tylko na jezdni, przy której są ustawione, ale na
    całej drodze oraz drogach dla rowerów przebiegających w pobliżu. A
    tytuły wątków zmienia tak często, że można się pogubić.
    W jakie okoliczności jeszcze chciałbyś wnikać?

    > A przypomnę ze sam się niedawno przyznałeś że łamiesz przepisy ruchu drogowego.
    > więc weź na klatę matoła, debila, tępaka itp

    Nie mogłem się przyznać do łamania przepisów, bo nigdy przepisów nie
    łamię, _zawsze_ jeżdżę zgodnie z przepisami. Jest tylko jeden wyjątek:
    często olewam bzdurne ograniczenia prędkości.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 27. Data: 2018-10-12 15:33:14
    Temat: [NTG] Re: [OT] Re: Mały dobry .
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-12 o 13:18, kosmos pisze:

    > Ale występuje, prawda? Czyli można użyć słowa "galeria" w innym
    > znaczeniu niż to, które według Ciebie jest jedynym poprawnym.

    Zacznijmy od tego, że nie pisałem nigdy jakoby słowo "galeria" miało
    tylko jedno znaczenie. Dość wyraźnie (przynajmniej dla ludzi czytających
    ze zrozumieniem) napisałem, że prostaczkom "galeria" kojarzy się
    wyłącznie z centrami handlowymi, w których galerii nie uświadczysz żadnej.
    Naturalne jest, że jeśli wybieram się do galerii, to chodzi o sztukę.
    Przecież, gdybym miał na myśli miejsce w teatrze, to i tak wybierałbym
    się do teatru. Jeśli miałbym chęć na zakupy w "krytym pasażu o
    przeznaczeniu handlowym, łączącym dwie ulice" to wybierałbym się na
    zakupy, ewentualnie do centrum handlowego, ale nie do galerii!

    > A kogo byś nazwał debilem - kogoś, kto używa słowa "klucz" w kontekście
    > narzędzia, czy kogoś, kto kluczem otwiera zamek (swoją drogą "zamek" to
    > też interesujące w kontekście tego wątku słowo)?

    Z porównaniami nie bardzo trafiłeś. To tak, jakby ktoś idąc do kościoła,
    mówił że idzie na pieśni. Pewnie w definicji pieśni też jest pieśń
    kościelna.
    Chyba już więcej nie muszę wyjaśniać?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 28. Data: 2018-10-12 15:58:05
    Temat: Re: [NTG] Re: [OT] Re: Mały dobry .
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2018-10-12 o 15:33, Akarm pisze:

> [...]
    > ze zrozumieniem) napisałem, że prostaczkom "galeria" kojarzy się
    > wyłącznie z centrami handlowymi, w których galerii nie uświadczysz żadnej.

    Aa, teraz chyba zaczynam lepiej rozumieć - jak ktoś patrzy z innej
    perspektywy niż Twoja, to jest prostaczkiem.

> [...]
    > przeznaczeniu handlowym, łączącym dwie ulice" to wybierałbym się na
    > zakupy, ewentualnie do centrum handlowego, ale nie do galerii!

    Tu ewidentnie jest między nami różnica - gdy ktoś mi mówi, że się
    wybiera do galerii, to ja domyślam się o jaką galerię chodzi z kontekstu
    całej wypowiedzi. U Ciebie działa to najwyraźniej trochę inaczej, może
    rzeczywiście Twoi znajomi i rodzina częściej podziwiają sztukę niż robią
    zakupy i galeria handlowa to ostatnie co Ci przyjdzie do głowy.

    > Z porównaniami nie bardzo trafiłeś. To tak, jakby ktoś idąc do kościoła,
    > mówił że idzie na pieśni. Pewnie w definicji pieśni też jest pieśń
    > kościelna.
    > Chyba już więcej nie muszę wyjaśniać?

    Słowa kościół i pieśń są różne i mają różne znaczenia, słowa których ja
    użyłem są takie same, a znaczeń mają więcej niż jedno. Obawiam się, że
    to raczej Twoje porównanie jest nietrafione.
    Nie pojmuję, dlaczego tak ciężko Ci zaakceptować publicznie fakt, że
    słowa miewają różne znaczenia (bo jestem przekonany, że prywatnie takich
    problemów nie masz)? W swoich wypowiedziach - nie tylko w tym wątku -
    często piętnujesz błędy językowe, i o ile sama idea jest dla mnie ok
    (sam staram się wyrażać poprawną polszczyzną) to forma już raczej nie. W
    tym przypadku ("galeria") nie masz racji i tyle.

  • 29. Data: 2018-10-12 16:11:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 12 października 2018 15:25:03 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

    > Nie mogłem się przyznać do łamania przepisów, bo nigdy przepisów nie
    > łamię, _zawsze_ jeżdżę zgodnie z przepisami.

    Nie zawsze jeździsz zgodnie z przepisami do czego sam się przyznałeś

    >Jest tylko jeden wyjątek:
    > często olewam bzdurne ograniczenia prędkości.

    Czyli łamiesz przepisy ruchu drogowego

  • 30. Data: 2018-10-12 16:46:22
    Od: l...@g...com

    Akarm pisze o poprawnej polszczyźnie nie unikając przy tych wyzwisk. Kulturalna
    sztuka z ciebie.