  • 21. Data: 2018-02-07 13:07:00
    Temat: Re: Mały offtop, kryptowaluty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup

    >Jakie towary rope sie kupuje za bitcoiny? Chyba tylko bron i
    >narkotyki poki
    co.

    I pizze, i w zasadzie wszystko mozna.

    >Haha, a forki? A nowe kryptowaluty ktore wyrastaja jak grzyby po
    >deszczu? To niby nie dodruk?

    No, jeszcze musza je chetni akceptowac. A tu moze byc roznie.

    >Pytanie zasadnicze : Chcialbys dostwac wynagrodzenie za prace w
    >bitcoinie od teraz przez 10 najblizszych lat ? I nie moglbys tej
    >umowy zerwac bo musialbys zaplacic kilka milionow PLN odszkodowania
    >pracodawcy.... He?

    Kilka BTC kary :-)

    Biorac pod uwage niestabilnosc BTC, to nie, ale tak w ogole ... czemu
    nie, poki waluta wymienialna.
    I czemu umowa na 10 lat, a nie 3 miesiace ?
    Myslisz, ze złotówka taka stabilna, zeby sie nie dało umowy o prace
    wypowiedziec ?

    Z drugiej strony - sa i kontrakty na 10 lat. I cena umowiona np 1 mld
    zl, ktore jak widac mogą łatwo stracic np połowe wartosci w stosunku
    do innych walut.

    J.

  • 22. Data: 2018-02-07 13:27:58
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 07.02.2018 o 12:26 miumiu <a...@b...pl> pisze:

    > Haha, a forki? A nowe kryptowaluty ktore wyrastaja jak grzyby po
    > deszczu? To
    > niby nie dodruk? To tak jak by rz?d wyprodukowal kilka nowych walut
    > ktorymi
    > moznaby placic w Polsce.

    Nowa waluta to nie to samo co dodruk bieżącej waluty. Konkurencyjna waluta
    może obniżyć wartość innej waluty ale pod warunkiem, że jej dotychczasowi
    użytkownicy uznają ją za lepszą i się przerzucą. Jeśli nie to możesz
    stworzyć i tysiąc forków a one będą warte 0. W przypadku dodruku nie ma
    żadnego zabezpieczenia, automatycznie wszyscy tracą.
    Zresztą już na to odpowiedziałem: "Że jej wartość spadnie jeśli ludzie się
    od niej odwrócą? - Tak samo jak każdej innej waluty a nawet złota (jeśli
> [...]

    > teraz przez 10 najblizszych lat ? I nie moglbys tej umowy zerwac bo
    > musialbys zaplacic kilka milionow PLN odszkodowania pracodawcy.... He?

    A Ty chciałbyś w złotówkach?
    Ja bym nie chciał podpisywać żadnej umowy, w której wartość wynagrodzenia
    jest nieznana.

    --
    SW3
    ----

  • 23. Data: 2018-02-07 13:41:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >nie to możesz stworzyć i tysiąc forków a one będą warte 0. W
    >przypadku dodruku nie ma żadnego zabezpieczenia, automatycznie

    W przypadku udanej emisji nowej kryptowaluty tez "wszyscy inni traca".

    Przy forku to akurat chyba nie, bo czy sie myle, czy stare portfele
    zachowuja stan, wiec mozna by rzec, ze "wszyscy zyskuja" ?

    >A Ty chciałbyś w złotówkach?
    >Ja bym nie chciał podpisywać żadnej umowy, w której wartość
    >wynagrodzenia jest nieznana.

    Czyli co, umowa na tone ziemniakow, tone miesa, pol samochodu i 20m kw
    mieszkania w/g cen srednich publikowanych przez ministra ?

    Bo chyba nie w CHF ?

    J.

  • 24. Data: 2018-02-07 14:02:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Tue, 6 Feb 2018 02:34:15 -0800 (PST), bobofrut
    <r...@g...com> wrote:

    >Nie widzę powodów by tworzyć zbędne byty, Bitcoin jest ok, należy go
    >używać.

    Za pozno. Juz sie tych kryptowalut namnozylo tyle, ze trudno zliczyc.

    Polski dPLN chwilowo upadl.

    J.

  • 25. Data: 2018-02-07 15:02:41
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 07.02.2018 o 13:41 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > W przypadku udanej emisji nowej kryptowaluty tez "wszyscy inni traca".

    Tę właśnie różnicę podkreślam, musi być udana.

    > Czyli co, umowa na tone ziemniakow, tone miesa, pol samochodu i 20m kw
    > mieszkania w/g cen srednich publikowanych przez ministra ?

    Chyba tak by było najrozsądniej gdybym miał ustalać cenę na za 10 lat.
    Choć zamiast samochodów i mieszkań (kto wie jakie będą i ile będą
    kosztowały samochody za 10 lat, ceny mieszkań też mało stabilne) wybrałbym
    np. ropę i lit.

    > Bo chyba nie w CHF ?

    Na 10 lat to bym chyba mógł zaryzykować zapłatę złożoną z części
    ustalonych w kilku walutach, np: USD+EUR+AUD+CHF+RUB+CNY+JPY

    --
    SW3
    ----

  • 26. Data: 2018-02-07 15:09:17
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Najpierw musiałbym zrozumieć na czym to polega. Dla mnie zrozumieć
    > oznacza na poziomie pojedynczych bitów.

    A rozumiesz, jak działają celulozowe pieniądze? Tzn. co one reprezentują
    itd. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 27. Data: 2018-02-07 16:23:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > A rozumiesz, jak działają celulozowe pieniądze? Tzn. co one reprezentują
    > itd. :-)

    Nie, ale jakbym miał rozważać stworzenie własnych pieniędzy celulozowych
    to też bym uważał, że najpierw musiałbym zrozumieć.
    P.G.

  • 28. Data: 2018-02-07 17:07:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 7 Feb 2018 11:17:12 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
    Wysocki) wrote:
    > Czas od wysłania z mojego portfela do odebrania i potwierdzenia w
    > portfelu
    > docelowym.

    Ale to zaleta, wynika z pewnych operacji koniecznych by m.in. nie
    było problemu podwójnego wydatkowania.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2018-02-07 17:09:02
    Temat: Re: Ma?y offtop, kryptowaluty
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 7 Feb 2018 08:29:07 +0100, "miumiu" <a...@b...pl> wrote:
    > wartosc bo to nie ma pokrycia w niczym. Kazda wartosc z dupy
    > wzieta jest

    Jak w niczym, może mieć pokrycie w zużyciu prądu do rozwiązania
    trudność matematycznej.

    --
    Marek

  • 30. Data: 2018-02-07 20:06:33
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Grzegorz Kurczyk wrote:

    > Czyli umowy społecznej ;-)
    > Prawo to też rodzaj umowy.
    No tak :)
    Jakoś słowo 'społeczny', nie wiem czemu, skojarzyło mi się z oddolną
    inicjatywą. :)

    jp

    --

    www.flowservice.pl