  • 21. Data: 2015-09-08 14:01:43
    Temat: Re: Mapa Europy (Bałkanów) offline
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 4 września 2015 17:40:07 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
    > Cześć
    > Jest do ściągnięcia mapa Europy lub Bałkanów ale offline, z
    > rozdzielczością porównywalną z mapą papierową 1:100 tys.? Najlepiej z
    > interfejsem dającym się zainstalować pod linuksem. Ale w postaci zbioru
    > plików graficznych też może być.
    > Jakieś rady macie?

    Androidowy map factor navigator ma opcje korzystania z OSM.
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ma
    pfactor.navigator

    Sciaga sie mapy i mozna offline działać.
    Jakość tych map mocno zalezy od osób je robiących.
    W polsce są całkiem ok.
    Są metody aby je nałozyć na guglowe i porównać.
    http://tools.geofabrik.de/mc/#15/49.0096/8.3952&num=
    4&mt0=mapnik&mt1=google-map&mt2=bing-map&mt3=mapnik-
    german

  • 22. Data: 2015-09-08 14:50:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 8 Sep 2015 05:01:43 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    > Androidowy map factor navigator ma opcje korzystania z OSM.

    No i OK ale czy jest jakiś interfejs pod Linuksa na laptopie? Są owszem
    edytory ale do posługiwania się taką mapą potrzeba chyba czegoś
    prostszego.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 23. Data: 2015-09-08 15:10:20
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 8 września 2015 14:50:31 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > No i OK ale czy jest jakiś interfejs pod Linuksa na laptopie? Są owszem
    > edytory ale do posługiwania się taką mapą potrzeba chyba czegoś
    > prostszego.

    Nie mam pojęcia.
    Zerknij sobie tu:
    http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Offline_Openstree
    tmap
    http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Software/Desktop

    Troche tego sie znajdzie ale dosyc duzo jest javoskich...
    http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Atlas_(navigation
    _application)

    Daj znać co napasujesz i czy używalne.
    W najgorszym wypadku IMHO warto kupić dowolny smartfon z androidem i pojechać na
    mapfactorze...

  • 24. Data: 2015-09-08 18:01:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 8 Sep 2015 06:10:20 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    > Daj znać co napasujesz i czy używalne.

    No to zainstalowałem sobie Gosmore i Navit i powiem że to kompletnie
    nieintuicyjne i zgrzebne. Ale to pierwsze wrażenie. Podłubię jeszcze i
    powiem później coś więcej. No i pliki off-line są ogromniaste - setki
    GB.

  • 25. Data: 2015-09-08 18:27:38
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 8 września 2015 18:01:57 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

> [...]
    > nieintuicyjne i zgrzebne. Ale to pierwsze wrażenie. Podłubię jeszcze i
    > powiem później coś więcej. No i pliki off-line są ogromniaste - setki

    No to dziwne. W Map factor mapy osm dla polski to jakies 200MB.
    Cos chyba nie doklikales ze tyle wyszlo. Moze caly swiat sobie zaznaczyles?

  • 26. Data: 2015-09-08 18:42:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    Maciejewski napisał:
    > No to zainstalowałem sobie Gosmore i Navit i powiem że to kompletnie
    > nieintuicyjne i zgrzebne. Ale to pierwsze wrażenie. Podłubię jeszcze

    Gosmore nie znam ale Navit ... normalny. Jak to nawigacja.
    Im bardziej zgrzebna tym bardziej intuicyjna, bo mniej mozliwosci :-)

    >No to dziwne. W Map factor mapy osm dla polski to jakies 200MB.

    juz 240MB. Kiedys bylo malo, ale stale rosnie, ciekawe co kiedys
    pomineli - na oko to wszystko co trzeba bylo.

    >Cos chyba nie doklikales ze tyle wyszlo. Moze caly swiat sobie
    >zaznaczyles?

    Wystarczy cala Europa i juz kilka GB wychodzi.
    Balkany akurat male - jeszcze male.

    J.

  • 27. Data: 2015-09-08 19:01:28
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 8 września 2015 18:42:14 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > juz 240MB. Kiedys bylo malo, ale stale rosnie, ciekawe co kiedys
    > pomineli - na oko to wszystko co trzeba bylo.

    Moze dokladniejsze opisy POI i ich ilość? Kiedyś nie bylo dokladnie rozpisanych
    sklepów a teraz byle drobny biznesik i sie w mapie daje go wyklikać.