  • 21. Data: 2016-06-30 14:16:40
    Temat: Re: Miganie ledem na stadionie
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Cezar <c...@B...pl.invalid> napisał(a):
    > Fejsbuki i inne SM używają push notifications.
    > c.

    Czy push notifications nie są wysyłane przez jakąś chmurę przez Internet?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 22. Data: 2016-06-30 14:50:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 30 Jun 2016 14:16:40 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy push notifications nie są wysyłane przez jakąś chmurę przez
    Internet?

    A jakie to ma znaczenie? I tak musi przejść przez infrastrukturę
    operatora do komórki.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2016-06-30 15:58:06
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 30 czerwca 2016 14:50:18 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Internet?
    >
    > A jakie to ma znaczenie? I tak musi przejść przez infrastrukturę
    > operatora do komórki.

    Timestamp - 4 bajty
    W pliku wysyłamy czasy włączenia i wyłączenia.
    w 1kb mamy 256 mozliwych zmian. Czyli pi*oko 128 błyśnięć.

    informacja o różnicy między czasem serwera a komórki jest pomijalnie niewielka.
    dla 20000 ludzi rozepchanie tej informacji to pi*oko 20000*1400 bajtów = 26MB.

    Do rozesłania w chwilę po jakimś hsdpa czy innym lte.
    nawet na edge pojdzie relatywnie szybko bo mozna rozesłać to w 3-5 minut.

    Pewnie gdzieś tam mogłem niedoszacować ale generalnie to jest do zrobienia ale nie
    banalnie tylko deczko sprytnie.

  • 24. Data: 2016-06-30 17:47:27
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    W dniu czwartek, 30 czerwca 2016 14:50:18 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    >Timestamp - 4 bajty

    Jak dokładnie da się zsynchronizować czas w komórce?

  • 25. Data: 2016-06-30 17:52:59
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 30 czerwca 2016 17:47:40 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Jak dokładnie da się zsynchronizować czas w komórce?

    Pewnie co do milisekundy.
    Pewnie może nawet dokładniej. Ale do tego trzeba by więcej niż jeden pakiet więc
    ciutke by dłużej wszystko trwało niż zajawiłem.

    Ale synchronizować nie trzeba, starczy aby program błyskający ledem sobie pamiętał o
    różnicy między czasem serwera i komórki.
    Jakby serwer wpiąć blisko BTS-ów stadionowych to lag sieciowy nie byłby duży a na
    pewno byłby przewidywalny.

  • 26. Data: 2016-06-30 17:56:35
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 30 czerwca 2016 17:47:40 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Jak dokładnie da się zsynchronizować czas w komórce?

    Ah. Pewnie chodzi ci o to że _unix_ timestamp jest wyrażony w sekundach.
    Termin timestamp nie zawiera ograniczenia ani na jego rozdzielczość ani rozmiar.
    Te 4 bajty wziąłem sobie z sufitu.
    Jak zetniemy je o polowe mamy 65500 ms. Czyli troche ponad godzina.

  • 27. Data: 2016-06-30 20:00:19
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    W dniu czwartek, 30 czerwca 2016 17:47:40 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Pewnie co do milisekundy.

    No, skoro "Pewnie" - znasz procedurę takiego milisekundowego uzgadnia?

  • 28. Data: 2016-06-30 20:31:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ghost,

    Thursday, June 30, 2016, 8:00:19 PM, you wrote:

    [...]

    > No, skoro "Pewnie" - znasz procedurę takiego milisekundowego uzgadnia?

    GPS.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 29. Data: 2016-06-30 21:59:55
    Od: "Jacek" <d...@g...com>

    HF5BS wrote:

    > A nie latwiej zsynchronizować zegar przy logowaniu i posłużyć się
    > cellinfo? A może i zegar by się z cellinfo na dedykowanym kanale
    > pchnąć? To miało by szansę się udać, a jest to OIDP informacja
    > rozgłoszeniowa, bez zwrotnego potwierdzania...?
    > Ilu się zaloguje, tylu się zaloguje, a cellinfo wystarczy odebrać...
    Nie jestem pewien jak to działa ale o wielełatwiej zsynchronizować telefony
    poprzez odczyt czasu z GPS-a, kórego obecnie prawie każdy smartfon ma...
    --
    pzdr, j.r.

  • 30. Data: 2016-07-01 08:59:05
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    alid...

    Hello Ghost,

    Thursday, June 30, 2016, 8:00:19 PM, you wrote:

    [...]

    >GPS.

    Zainstalowałbyś sobie aplikację który ma niby migać ledem, ale żąda dostępu
    do GPS?