  • 31. Data: 2016-07-01 09:01:05
    Temat: Re: Miganie ledem na stadionie
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Ghost <n...@d...pl> napisał(a):
    > Zainstalowałbyś sobie aplikację który ma niby migać ledem, ale żąda
    > dostępu do GPS?

    Ludzie się już przyzwyczaili, że aplikacje żądają bardzo wielu dostępów, nie
    wiadomo w ogóle po co.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 32. Data: 2016-07-01 09:03:39
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup

    Ghost <n...@d...pl> napisał(a):

    >Ludzie się już przyzwyczaili,

    Nie wszyscy, ja bym nie zainstalował

    >że aplikacje żądają bardzo wielu dostępów, nie wiadomo w ogóle po co.

    Wiadomo :-)

  • 33. Data: 2016-07-01 09:30:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie jestem pewien jak to działa ale o wielełatwiej zsynchronizować
    >telefony
    >poprzez odczyt czasu z GPS-a, kórego obecnie prawie każdy smartfon
    >ma...

    Na stadionie owszem, no chyba, ze solidna konstrukcja i dobrze
    ekranuje.

    Ogolnie to jednak kiepski pomysl, bo ten gps to w wielu miejscach
    niedostepny jednak jest.

    A tak w ogole, to dokladny czas chyba podstawa wielu uslug
    sieciowych - bo jest naprawde dokladny.

    Uruchamiam NTP na Androidzie i mam 0.660 s roznicy czasu telefonu i z
    serwerow.
    A czas "z sieci GSM". Hm, a moze to "z sieci NTP" ?

    Przy czym ... na potrzeby migania te 0.660s to moze byc za duzo, ale
    ciekaw jestem czy to naprawde taka roznica, czy to np kwestia
    asymetrycznych predkosci,
    czy np sekundowej dokladnosci ustawiania.

    Tak czy inaczej - dosc dokladny jest zegar, jesli "synchronizowany
    siecia".

    J.

  • 34. Data: 2016-07-01 11:09:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Ludzie się już przyzwyczaili, że aplikacje żądają bardzo wielu
    > dostępów, nie wiadomo w ogóle po co.

    Mam kilka urządzeń z Androidem wyposażonych GPS (za to bez lub ze
    sporadycznym dostępem do internetu, tak raz na pół roku może).
    Jeśli tylko dostępny jest sygnał z satelity, to czas *systemowy*
    się do niego od razu synchronizuje. Dokładnie.

    Jeżeli ktoś sobie wyobraża, że aplikacja do migania ledem musi żądać
    dostęu do GPS żeby korzystać z czasu stamtąd branego, to zanczy, że...
    no, powiedzmy, że ma dużą wyobraźnię. Wybujałą wręcz.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2016-07-01 11:47:41
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    l...

> [...]
    >Jeśli tylko dostępny jest sygnał z satelity, to czas *systemowy*
    >się do niego od razu synchronizuje. Dokładnie.

    Nie. To określona aplikacja - która jest włączona i ma uprawnienia do GPS
    realizuje tę synchronizację, nawet o tym nie wiesz.

    >Jeżeli ktoś sobie wyobraża, że aplikacja do migania ledem musi żądać
    >dostęu do GPS żeby korzystać z czasu stamtąd branego, to zanczy, że...
    >no, powiedzmy, że ma dużą wyobraźnię. Wybujałą wręcz.

    To mówisz, że onLocationChanged nie wymaga dostępu do GPS, albo, że znasz
    lepszą funkcję pobierającą aktualny czas GPS (nie wymagającą dostępu do
    GPS)?

    Jeśli ktoś pisze programy na androida korzystające z czasu systemowego
    ufając, że na 100% jakaś inna aplikacja przed sekundą zsynchronizowała ten
    czas z GPS to zanczy, że...
    no, powiedzmy, że ma dużą wyobraźnię. Albo jest po prostu głupi.

  • 36. Data: 2016-07-01 13:01:57
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Ghost <n...@d...pl> napisał(a):
    > jakaś inna aplikacja przed sekundą zsynchronizowała
    > ten czas

    A to w ogóle można bez roota?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 37. Data: 2016-07-01 13:40:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

    > A to w ogóle można bez roota?

    To nawet nie takie ważne, z rootem czy bez. System sobie swój czas ustawia
    z GPS (jeśli ma dostęp) albo z internetu (jeśli ma dostęp) albo z sieci
    komórkowej (jeśli ma dostęp), albo... Albo z cholera wie czego. Średnio
    minie obchodzi jak on wybiera źródło czasu -- ważne, że SOA#1, czyli
    raz ustawiony czas systemowy ma zadawalającą dokładnoć. A nawet gdyby
    odjechał o 10 milisekund czy 10 sekund, to od samej dokładności bezwzględnej
    ważniejsze jest to, że wszystkie aplikacje żyją w tym samym czasie.

    Jasne, że jakaś Zosia Samosia może napisać aplikację do migania diodą,
    która sama sobie wyczai swoje źródło czasu. Jasne, że może nawet chcieć
    ten swój najlepsiejszy czas narzucić innym. W końcu wolność polega
    i na tym, że wolno sobie robić krzywdą. Jak będzie ogłaszany nabór do
    Ministerstwa Głupich Kroków, to taki punkt w CV będzie mocnym atutem.

    Jarek

    --
    Raz tylko dany ci czas:
    ani on twój ani czyj.

  • 38. Data: 2016-07-01 14:45:14
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    l...

    >raz ustawiony czas systemowy ma zadawalającą dokładnoć. A nawet gdyby
    >odjechał o 10 milisekund czy 10 sekund, to od samej dokładności
    >bezwzględnej

    Kolega kupy z wątkiem nie trzyma - 10 sekund to nie jest "zadawalającą
    dokładnoć" w omawianym zastosowaniu

    >ważniejsze jest to, że wszystkie aplikacje żyją w tym samym czasie.

    Kłopot w tym, że tu synchronizujemy aplikacje w _RÓŻNYCH_ systemach

  • 39. Data: 2016-07-01 14:58:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...

> [...]
    >minie obchodzi jak on wybiera źródło czasu -- ważne, że SOA#1, czyli
    >raz ustawiony czas systemowy ma zadawalającą dokładnoć.

    W opisie do ktoregos z klientow NTP stalo, ze Android nie przewiduje
    manipulacji czasem przez aplikacje.
    Bezpieczenstwo takie.
    Wiec nie ma ustawiania czasu systemowego przez NTP - chyba ze za
    pomoca wbudowanego przez Google/producenta programu.
    Wbudowane jak widac sa, i to kto wie czy nie trzy.

    Ale to w sumie srednio potrzebne - aplikacja moze sobie przy pomocy
    NTP sprawdzic przesuniecie systemowego zegara, i potem wykonywac swoje
    czynnosci w skorygowanym czasie.
    Nie wiem jednak czy nie ma jakis niespodzianek, typu np ze mozna
    ustawic budzenie aplikacji z dokladnoscia co do sekundy ... ale nie
    dokladniej.

    >A nawet gdyby
    >odjechał o 10 milisekund czy 10 sekund, to od samej dokładności
    >bezwzględnej
    >ważniejsze jest to, że wszystkie aplikacje żyją w tym samym czasie.

    W jednym telefonie moze i wazniejsze, jak chcesz migac kilkoma
    telefonami, to i czas moze byc rozny.

    J.

  • 40. Data: 2016-07-01 15:37:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Ghost pisze:

    > Kolega kupy z wątkiem nie trzyma - 10 sekund to nie jest "zadawalającą
    > dokładnoć" w omawianym zastosowaniu

    Żeby coś powiedzieć o "omawianym zastosowaniu", to trzeba nalpierw znać
    podstawy. A te trudno wyjaśnić komuś, to nie poznał takich trudnych pojęć
    jak "implikacja". Tutaj pojęcie to zagościło w słowie "gdyby".

    Nie wiem jakie są odchyłki czasu w urządzeniu bez RTC, które zaraz po
    starcie pobrało czas z dostępnych mu źródeł. Ja tego nie jestem w stanie
    zauważyć patrząc na sekundniki kilku komputerów, tabletów, smartfonów itp.
    Nawet jeśli mają one różne systemy operacyjne. Mierzyć tego nie będę, bo
    mi ta wiedza na nic. Ale *gdyby* jeden z programów się wyłamał, stwierdził,
    że 7 milisekund to żenująca niepunktualność i dostroił się z mikrosekundowym
    uchybem do atomowego wzorca z dworca w Koluszkach, to by dla całości było
    niefajne. Dla tego programu nawet bardziej niefajnie niż dla pozostałych.

    > Kłopot w tym, że tu synchronizujemy aplikacje w _RÓŻNYCH_ systemach

    Gdzie ten kłopot?

    --
    Jarek