  • 41. Data: 2016-07-01 15:41:56
    Temat: Re: Miganie ledem na stadionie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > W opisie do ktoregos z klientow NTP stalo, ze Android nie przewiduje
    > manipulacji czasem przez aplikacje.

    Tak zwanego "rootowania" też nie przewiduje. Ale tutaj mamy jednego
    takiego, co bez takich rzeczy czuje niedosyt przygód i mocnych wrażeń.

    > Bezpieczenstwo takie.

    E tam bezpieczeństwo. Po prostu normalne logiczne ustalenie.

    > Wiec nie ma ustawiania czasu systemowego przez NTP - chyba ze za
    > pomoca wbudowanego przez Google/producenta programu.
    > Wbudowane jak widac sa, i to kto wie czy nie trzy.

    Ja nie wiem. Ważne, że dobrze działa.

    > Ale to w sumie srednio potrzebne - aplikacja moze sobie przy pomocy
    > NTP sprawdzic przesuniecie systemowego zegara, i potem wykonywac swoje
    > czynnosci w skorygowanym czasie.

    Jeśli NTP działa w systemie, to i zegar systemowy będzie zgodny z tym
    wzorcem, do którego może miec dostęp aplikacja. Chyba że Źli Ludzie
    zarządzający routerem WiFi podłożą podstępnie inne serwery ze złośliwie
    przestawionym czasem. Sygnał satelitarny też pewnie sfałszowany przez
    radiostacyjkę na pięterku. No i jak tu żyć?

    > Nie wiem jednak czy nie ma jakis niespodzianek, typu np ze mozna
    > ustawic budzenie aplikacji z dokladnoscia co do sekundy ... ale nie
    > dokladniej.

    Jeśli aplikacja budzi się z dokładnoiścią do sekundy, to przed wstaniem
    z wyra i zabraniem się do roboty może odmówić zdrowaśkę długości 237 ms.

    > W jednym telefonie moze i wazniejsze, jak chcesz migac kilkoma
    > telefonami, to i czas moze byc rozny.

    Naprawdę ktoś widział rozjechany czas w Androidach, które po całych
    dniach służą do fejsbukowania?!

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2016-07-01 17:07:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

> [...]
    >wrażeń.

    >E tam bezpieczeństwo. Po prostu normalne logiczne ustalenie.

    Logiczne, ale logiczne tez, ze klient moze chciec czas synchronizowac.
    Tyle tych roznych praw dostepu maja, nad ktorymi nie ma kontroli, ze
    mogliby dodac jeszcze jedno - prawo do zmiany czasu.

    Ale nie - nie pozwolimy i juz.

    >Jeśli NTP działa w systemie, to i zegar systemowy będzie zgodny z tym
    >wzorcem, do którego może miec dostęp aplikacja.

    Ale jak masz 40 tys kibicow, to i wzorce moga byc rozne :-)

    >Naprawdę ktoś widział rozjechany czas w Androidach, które po całych
    >dniach służą do fejsbukowania?!

    A to jakis argument ?
    Moge chyba fejsbookowac z czasem przestawionym o rok, miesiac, dzien
    czy pare minut ?

    J.

  • 43. Data: 2016-07-01 17:14:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-01 o 17:07, J.F. pisze:

    > A to jakis argument ?
    > Moge chyba fejsbookowac z czasem przestawionym o rok, miesiac, dzien czy
    > pare minut ?
    Nie wiem czy na temat, ale przeglądarka nie chce działać jak podupadła
    bateria Biosu i zegar z kalendarzem się przestawił. :-)

    Robert

  • 44. Data: 2016-07-01 20:17:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > Tyle tych roznych praw dostepu maja, nad ktorymi nie ma kontroli, ze
    > mogliby dodac jeszcze jedno - prawo do zmiany czasu.

    Też bym nie pozwolił.

    > Ale jak masz 40 tys kibicow, to i wzorce moga byc rozne :-)

    Każdy przyniósł w kieszeni swój wzorzec z domu. Bo przecież systemowy
    takt jest na tyle dokładny, że i po tygodniu jeden kibic od drugiego
    nie będzie się różnił w sposób widoczny. Gdyby (uwaga: implikacja)
    nagle wszystkie serwery czasu przestały działać.

    > A to jakis argument ?

    Nie argument, tylko przesłanka. Przesłanka do tego, że zegar chodzi
    dobrze. Rozjechany może być u kogoś, kto po całych dniach tylko
    słucha empetrójek albo gra w niesieciowego cymbergaja. Ale nie tam,
    gdzie wciąż jest łączność z internetem.

    > Moge chyba fejsbookowac z czasem przestawionym o rok, miesiac,
    > dzien czy pare minut ?

    Tego nie wiem, w życiu nie fejsbukowałem. Ale guglać nie można --
    odkąd gugiel leci po https.

    --
    Jarek

  • 45. Data: 2016-07-01 20:19:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Nie wiem czy na temat, ale przeglądarka nie chce działać jak podupadła
    > bateria Biosu i zegar z kalendarzem się przestawił. :-)

    Przeglądatka działa. Ale wiele serwerów nie chce jej nic pokazać, żeby
    mogła sobie przeglądać.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2016-07-01 20:45:56
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    l...

    Ghost pisze:

    >Gdzie ten kłopot?

    W tym, że uważasz, że synchronizacja jest zbędna, bo eRTeCr - zatem EOTe,
    szkoda pracy mojego kolegi z elektrowni.

  • 47. Data: 2016-07-01 21:47:15
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 29 czerwca 2016 18:29:02 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
> [...]
    rada.pl...

    > A po co? "Każda" komórka ma dziś internet. Nawet jeśli GSM i pochodne
    > nie dają sygnału czasu, można go siecią przesłać w zupełnie
    > wystarczającej dokładności (choć lepiej synchronizować się
    > przed meczem).
    >
    > Znaqcznie łatwiej zaprogramować. A koszt, parę groszy na uczestnika,
    > przeżyją.
    >
    > pzdr
    > bartekltg

    ===

    Z technicznego punktu widzenia masz rację. Tylko nie zapominaj, że do terminali
    (telefonów komórkowych) pełny dostęp ma tylko Master (Orangutan,Platejszon i tym
    podobne). Oprogramowanie takiej sztuczki to przysłowiowa "bułka z masłem". No ale
    najpierw trza znać kody dostępu do terminali. A to tylko zna operator. No i
    ewentualnie hakerzy...

  • 48. Data: 2016-07-01 22:54:13
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 29 Jun 2016 19:37:59 +0200, J.F. napisał(a):

    > A chocby po to, zeby nie migac w calym miescie, tylko na stadionie.
    > P.S. jak sieci sobie radza - moze byc internet dla 40 tys telefonow
    > zarejestrowanych w jednym BTS/nodzie czy jak to sie teraz nazywa ?
    > No powiedzmy choc 10 tys, bo wszak 4 operatorow.

    W ubiegłą sobotę, w trakcie przerwy w koncercie Davida Gilmoura we
    Wrocławiu na Placu Wolności, były spore problemy z korzystaniem z
    internetu w Orange. Samsung z Androidem radził sobie średnio, aż w końcu
    net przestał działać. Dopiero dwukrotne przejście do trybu lotnicznego i
    powrót do online sprawiły, że pojawił się dostęp do sieci. Stara Nokia z
    Symbianem poddawała się niemal od razu, informując o błędzie połączenia
    sieciowego.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 49. Data: 2016-07-01 23:08:11
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):
    > Przeglądatka działa. Ale wiele serwerów nie chce jej nic pokazać, żeby
    > mogła sobie przeglądać.

    Albo przeglądarka odrzuca ich certyfikaty jako pochodzące z przyszłości.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 50. Data: 2016-07-04 21:30:03
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 29 Jun 2016 14:50:29 +0200 Marek <f...@f...com> napisał:

    >Słyszałem opowieść, że w Łodzi na jakimś stadionie wszystkie komórki
    >kibiców (dzięki dedykowanej aplikacji) migają ledem od aparatu foto w
    >synchronizowanym rytmie. Ktoš może zna szczegóły jak to zastało
    >zaimplentowane?

    Może sięga jakoś głęboko w układ od GSM (powyżej tego co typowy moduł
    podłączany pod UART potrafi), a ten odbiera jakiś syganał na kanale
    sterującym (CCH - control channel)? Albo coś takiego jest w każdym
    układzie GSM, tylko mało kto tak dokładnie czyta dokumentację, albo
    nie wpadł na takie zastosowanie (zwłaszcza że typowy użytkownik nie ma
    możliwości takiego manipulowania siecią żeby coś z tego uzyskać).

    Może do układu GSM leci w pętli zapytanie o jakiś paramter
    diagnostyczny, czy status, a ten zależy od czegoś tam w sieci, co jest
    manipulowane przez operatora. Zależnie od ww. statusu jest sterowana
    dioda. Oczywiście zgaduję tylko.