  • 11. Data: 2016-05-22 19:34:20
    Temat: Re: Mmm... nie za tanio? (diody LED mocy)
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:slrnnk3hg6.it.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Normalne białe dla ludzi są tam też, obok. Ponad dwa razy taniej, tej
    > samej mocy. Ale jak ktoś bardzo potrzebuje szczypiorku, to zapłaci.

    Ja tam szczypiorek wsadziłem do garnka, któremu pękło denko i przeciekał,
    nasypałem siemi i wsadziłem 4 cebule, a to postawiłem na tacy, by nie zalało
    otoczenia. I grzać się na słonku będzie, aż wyrosną kwiatostany i zakwitnie,
    a następnie da nasiona. Diody chcę dla siebie zamiast żarówki.

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego tłumu

  • 12. Data: 2016-05-22 20:20:16
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Tam napisali, że to dla roślin. Myślę, że chodzi o to, że ktoś może chcieć
    > mieć w zimie świeży szczypiorek.

    Ile tych diod dla szczypiorku? Sto, tysiąc?

    P.P.

  • 13. Data: 2016-05-22 20:54:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Sunday, May 22, 2016, 8:20:16 PM, you wrote:

    > Ile tych diod dla szczypiorku? Sto, tysiąc?

    A ile... pęczków chcesz hodować?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2016-05-22 21:30:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Ile tych diod dla szczypiorku? Sto, tysiąc?

    W sieci aż roi się od poradników na ten temat. Są obliczenia, wykresy,
    opinie teoretyków i praktyków na temat tego, co robić, by szczypiorek
    miał się najlepiej. Nasiona szczypiorku też sprzedają. O, wpisałem
    teraz w gugla właściwe słowa -- piszą, że kradną lampy led z samochodów,
    by tylko ten szczypiorek hodować. Range Rover narażony najbardziej,
    bo wydłubać można w niecałą minutę, a rowerowy reflektor świeci mocno.
    Amatorzy bardzo sobie cenią led za niski pobór prądu. Nie że tacy są
    skąpi, tylko Ministerstwo Rolnictwa coś ma do tych ich upraw -- jak
    gdzieś pobór prądu drastycznie rośnie, protrafią przyjść i popatrzeć,
    co to za szczypiorek.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2016-05-23 07:51:43
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2016-05-21 o 23:03, ToMasz pisze:
    > Reasumując, cena całkiem przyjemna, ale zastosowanie.. MAsz jakiś pomysł?

    Oświetlenie akwarium

  • 16. Data: 2016-05-23 07:52:52
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2016-05-22 o 12:44, v...@g...com pisze:

    > W hurcie te diody są za 50% ceny z all.

    A możesz podać gdzie konkretnie?

  • 17. Data: 2016-05-23 09:42:57
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:5741f860$0$22836$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ile tych diod dla szczypiorku? Sto, tysiąc?

    Ja od siebie odpowiem - żadnej. Moooże coś kupię dla ciekawości, no, bo
    lubię takie rzeczy "wziąść" do ręki (mógłbym zażartować, że i "do buzi", jak
    małe dziecko) :), ale dla szczypiorku przeznaczyłem żywe, jasne Słońce. I to
    naprawdę wypuszcza kwiatostany i kwitnie, a potem są nasiona.
    Ja lubię, jak cebula kwitnie.

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego tłumu
    prestidigitatorów.

    PS Oczywiście "wziąć" - tamto było jako żart.

  • 18. Data: 2016-05-23 10:04:26
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    wiadomości news:456273022.20160522205424@pik-net.pl.invalid...

    > A ile... pęczków chcesz hodować?

    I tu znów od siebie odpowiem - hmm... cztery, bo tyle posadziłem... Do
    jajecznicy (lubię ze szczypiorkiem) kupię cebulę dymkę w sklepie, pokrajam i
    sobie usmażę według własnej receptury, wychodzi bardzo puszysta. Cebula
    przyszklona na tłuszczu (tak, wiem, te sprawy, co dobre, co złe, ale to nie
    panowie doktorzy będą rządzić tym, co jem, czym sobie będę szkodzić),
    szczypiorek w masę jajeczną, to zabełtane z mieszaniną mleka i oliwy
    (mieszaną jak majonez do momentu rozwiązania się, istotne, żeby nie mieszać
    wprost mleka z olejem), szczypta soli do smaku, choć ja wolę bez soli,
    jedynie popieprzyć - i pojechane. Myślę też, że smaczniejsze będzie na
    szczypiorku hodowanym pod słońcem, nie pod diodami.

  • 19. Data: 2016-05-23 10:33:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > jak małe dziecko) :), ale dla szczypiorku przeznaczyłem żywe, jasne Słońce.
    > I to naprawdę wypuszcza kwiatostany i kwitnie, a potem są nasiona.

    Niektórzy bardziej sobie cenią kwiatostany i nasiona szczypiorku, niż
    jego nać. I tutaj oświetlenie led może wykazać swoją wyższość nad żywym,
    jasnym Słońcem. Z tego co pamiętam, szczypiorek jest rośliną krótkiego
    dnia. Nie zakwitnie, gdy dzień będzie dłuższy od nocy. Sztucznym
    oświetleniem łatwo ten parametr regulować.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2016-05-23 11:13:52
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 21.05.2016 um 12:00 schrieb ACMM-033:
    > http://allegro.pl/power-led-1w-full-spectrum-400-840
    nm-epistar-i6210656784.html

    > I inne... Wydaje się kuszące, jednak mam wrażenie, że coś tu jest nie
    > tak... Przewrażliwiony-m, czy rzeczywiście?

    W Alixepress płaciłem za 3W diody do roślin 0.86EUR za sztukę (z
    przesyłką). Funkcjonują bardzo dobrze, moc mierzyłem, 3W wyciąga, ale ze
    względu na słabe chłodzenie chodzą u mnie na 1.5W. Normalne białe
    kosztują ćwierć tego.

    Waldek