  • 21. Data: 2016-05-23 14:45:20
    Temat: Re: Mmm... nie za tanio? (diody LED mocy)
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:slrnnk5g2g.98u.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Niektórzy bardziej sobie cenią kwiatostany i nasiona szczypiorku, niż
    > jego nać. I tutaj oświetlenie led może wykazać swoją wyższość nad żywym,

    Ależ to ich wolna wola! Ja truskawki cukrem (choć dla mojego zdrowia
    najlepiej bez (niekoniecznie czarny) niego), ale jeśli ktoś lubi...no..., to
    przecież mu nie zabronię!
    Takowoż ja wolę szczypiorek ze słoneczka!

    > jasnym Słońcem. Z tego co pamiętam, szczypiorek jest rośliną krótkiego
    > dnia. Nie zakwitnie, gdy dzień będzie dłuższy od nocy. Sztucznym

    Zaryzykuję...

    > oświetleniem łatwo ten parametr regulować.

    Nie jest stale na słońcu, więc tak, jak bym trochę regulował. Posadziłem tak
    jakoś koło piątku, nie 13, ale tydzień później, już nie pomnę, przyjrzę się
    tematowi. Podlewać będę w miarę potrzeb, chcę wreszcie zobaczyć, czy uda mi
    się pozyskać nasionka, które wzejdą, bo z fasolą mi się to udało, więcej, z
    tak pozyskanych nasion wyrosła mi następna, z której pozyskałem nasiona, z
    których... ale dalej już nie ciągnąłem, z przyczyn niezależnych ode mnie,
    fasolki te odeszły w niebyt. Taka niska, nie pnąca.

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego tłumu

  • 22. Data: 2016-05-23 14:52:01
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości
> [...]
    nm-epistar-i6210656784.html

    > W Alixepress płaciłem za 3W diody do roślin 0.86EUR za sztukę (z
    > przesyłką). Funkcjonują bardzo dobrze, moc mierzyłem, 3W wyciąga, ale ze
    > względu na słabe chłodzenie chodzą u mnie na 1.5W. Normalne białe kosztują
    > ćwierć tego.

    Czyli jednak to rzeczywistość... To chyba dobrze... ja sobie jakieś
    chłodzonko skombinuję i zrobię lampę, która jasno świeci, może latarkę, może
    co... w każdym razie zdarza się, że niekiedy potrzebuję mocnego światła do
    zrobienia zdjęcia, a trzeba jakoś je wpierw wyostrzyć. A może lampę do
    dyskoteki? Jeszcze wymyślę sobie zabawę, dobrze, że wiem już mniej-więcej, z
    czym się stykam.

  • 23. Data: 2016-05-29 23:02:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na grzebaniu w ziemi sie nie znam. Ale w ramach eksperymentu chetnie bym
    pokombinowal, niekoniecznie z wiadomym szczypiorkiem, cos zasadzil i oswietlal tylko
    swiatlem czerwonym i niebieskim. I pytanie ile mocy trzeba by w diodach zainstalowac?
    Pewno trzeba by znac jaka moca Slonce w tych dwoch kolorach energi dosyla na Ziemie,
    konkretnie na szerokosci geograficznej jak lezy Polska. Cos tam w necie znalazlem ale
    dla mnie czarna magia bo nic na tacy nie jest podane. Same teoretyczne rozwazania a
    mnie by interesowalo ze np. niebieskie to 30W/m? a czerwone tez iles tam.

  • 24. Data: 2016-05-30 07:03:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 May 2016 14:02:24 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
> [...]
    > zasadzil i oswietlal tylko swiatlem czerwonym i niebieskim. I
    > pytanie ile mocy trzeba by w diodach zainstalowac?

    Sa znane przemyslowe szklarnie, taki np Citronex, czy amatorsko trawa.

    Oni maja co kawalek 1000W lampe. To juz ogrzewania w szklarni IMO nie
    trzeba.

    Swoja droga - to ile w tej szklarni rosnie, ze sie oplaca ?
    Taka lampa to jednak pare zl dziennie kosztuje.

    No chyba ze ... sa przy elektrowni, jesli

> [...]
    > jest podane. Same teoretyczne rozwazania a mnie by interesowalo ze
    > np. niebieskie to 30W/m˛ a czerwone tez iles tam.

    Obawiam sie, ze wiecej.
    I mowa o mocy swiatla - to mocy LED trzeba z 5x wiecej ...

    J.